Heippa kaikille, ekaa viestiä pukkaa näin tuoreena Saabistina kun liityin tänne. Loistava foorumi täällä!
Otsikon mukaan siis mennään, hakusessa hyvä korjaamo missä tiedetään Saabeista jonkin verran. Huoltoa kaipaisi 9-5 2.3T -99 ajettu 385tkm , josta tippasee jäähdytysnestettä alle ja pölläyttelee vaaleaa savua kiihdytyksessä kylmänä. Ajatuksissa olisi löytää paja joka vaihtaa autoon turbon (tilattu jo) ja samalla tarkastaa mistä auto vuotaa jäähdytysnestettä. Samalla tulisi myös tehtyä moottoripesu (STP motor flush) ja öljypohjan aukaisu + sihdin puhdistaminen ja tietty öljynvaihto.
Suosituksia mielenkiinnolla odotellen,
Lauri.
Hyvä huoltopaikka Saabille Oulun seudulla ?
Hyvä huoltopaikka Saabille Oulun seudulla ?
9-5 SE sedan 2.3t automaatti vm. 1999
Re: Hyvä huoltopaikka Saabille Oulun seudulla ?
Aine on ihan hyvä ollut kun viime aikoina käyttänyt, mutta sitten siitä merkkikorjaamosta pitääkin vähän enemmän maksaa.
En ole nyt viitsinyt pajoja etsimään, koska yhteen paikkaan kun viimeksi vein niin suojakumi oli revennyt uudesta osasta. Se tietenkin vaihdettiin uuteen takuuna, mutta olisihan tuon voinut heti uutena huomata, epäilen että korjaajalla tullut asennus virhe eikä ole jaksanut siitä raportoida. Toisella kertaa kyselin nelipyöräsuuntausta, niin jotain mumisi aerosta, ja ettei heidän laitteet tunnista sellaista.
En ole nyt viitsinyt pajoja etsimään, koska yhteen paikkaan kun viimeksi vein niin suojakumi oli revennyt uudesta osasta. Se tietenkin vaihdettiin uuteen takuuna, mutta olisihan tuon voinut heti uutena huomata, epäilen että korjaajalla tullut asennus virhe eikä ole jaksanut siitä raportoida. Toisella kertaa kyselin nelipyöräsuuntausta, niin jotain mumisi aerosta, ja ettei heidän laitteet tunnista sellaista.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Hyvä huoltopaikka Saabille Oulun seudulla ?
Autokorjaamo Jakari Kempeleessä.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Hyvä huoltopaikka Saabille Oulun seudulla ?
Kiitos tiedosta, varmaan Jakarille lähtee soitto maanantaina että mitä tuumaavat tuon rempan kustantavan.jmaatta kirjoitti:Autokorjaamo Jakari Kempeleessä.
Missä hinnoissa (aika) yleensä pyörii turbon ja vesipumpun vaihtaminen ? Turboksi tulee ebay:stä tilattu Garret -kopio jonka pitäisi mennä heittämällä vanhan tilalle.
9-5 SE sedan 2.3t automaatti vm. 1999
Re: Hyvä huoltopaikka Saabille Oulun seudulla ?
Soitto Jakarille päin takana, hyvältä vaikuttaa tähän asti
Arvioivat n. 500€ kustantavan :
-turbon vaihto (turbo omasta takaa)
-vesipumpun vaihto
-Moottorihuuhtelu jollain aineella
-Öljypohjan + sihdin putsaus
-Öljynvaihto
Tohon sitten lisäksi mitä luultavammin tulee moniurahihnan vaihto (jos vesipumppu vaihdetaan, mystinen vuoto).
-Lauri
Arvioivat n. 500€ kustantavan :
-turbon vaihto (turbo omasta takaa)
-vesipumpun vaihto
-Moottorihuuhtelu jollain aineella
-Öljypohjan + sihdin putsaus
-Öljynvaihto
Tohon sitten lisäksi mitä luultavammin tulee moniurahihnan vaihto (jos vesipumppu vaihdetaan, mystinen vuoto).
-Lauri
9-5 SE sedan 2.3t automaatti vm. 1999
Re: Hyvä huoltopaikka Saabille Oulun seudulla ?
Ite ajattelin tuon linkissä olevan hoitaa samalla kun vaihdetaan ohjainrullat ja moniurahihna:lauri.l kirjoitti:Tohon sitten lisäksi mitä luultavammin tulee moniurahihnan vaihto (jos vesipumppu vaihdetaan, mystinen vuoto).
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=121611
Tulipa vaan mainittua, jos et ole asiasta tietoinen kun tuossa kerroit olevasi tuore saabisti.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Hyvä huoltopaikka Saabille Oulun seudulla ?
Auto tuli eilen pajalta, vähän sekavat fiilikset jäi Jakarista :
Auto meni huoltoon 7.1.2015.
-Turbon vaihdettu, tilailivat tiivisteitä yms. pientä sälää sen sovittamiseksi.
-Moottori ilmeisesti huuhdeltu
-Öljypohja aukaistu ja liimattu takaisin kiinni. Kun kysyin sihdin putsauksesta vastaus oli epäröivän oloinen "Öljypohjassa oli sakkaa mutta ei tainnut sihdissä olla tavaraa". Toivotaan että on näin.
-Työtilauksessa oli myös vänkärin koiranluun vaihto, osankin olivat tilanneet mutta eivät olleet laittaneet paikoilleen. Jos en itse olisi asiaa huomannnu kun auto vielä nosturissa, olisivat laskuttaneet sekä osan että vaihdon.
-Työtilauksessa oli myös kampiakselin torxien tarkastus/kiristys, eipä olleet tätäkään tehneet. Sanoivat vaan asiasta kysyessä "Eipä meille ole tullut vastaan löysiä ruuveja vielä". Ja tämä antaa minulle mielenrauhan miten ? Pitää itse tarkastaa kun vaihdan autom. öljyt.
-Jäähdyttimen vuoto löytyi, eli jäähdyttimen päästä tippasee.
Sekava yhteydenpito häiritsi, kun luvattiin soittaa (jäähdyttimen hinta) ei heistä kuulunutkaan mitään vaan itse piti perään soitella. Sama homma silloin autoa hakiessa, itse soittelin 30 minuuttia ennen liikkeen sulkeutumista vaikka piti minulle päin soitella saman päivän aikana.
Positiivista sanottavaa tulee kun olivat pajalla huomanneet turbon asennuksen yhteydessä että lohkolämmittimen johto oli sulanut juurestaan koska oli rautalangalla kiinni, ja korjasivat sen sukittamalla. Eipä itsellä ollut mitään haisua asiasta, kun lämppäri niin hyvin vielä(!) toimi.
Auto meni huoltoon 7.1.2015.
-Turbon vaihdettu, tilailivat tiivisteitä yms. pientä sälää sen sovittamiseksi.
-Moottori ilmeisesti huuhdeltu
-Öljypohja aukaistu ja liimattu takaisin kiinni. Kun kysyin sihdin putsauksesta vastaus oli epäröivän oloinen "Öljypohjassa oli sakkaa mutta ei tainnut sihdissä olla tavaraa". Toivotaan että on näin.
-Työtilauksessa oli myös vänkärin koiranluun vaihto, osankin olivat tilanneet mutta eivät olleet laittaneet paikoilleen. Jos en itse olisi asiaa huomannnu kun auto vielä nosturissa, olisivat laskuttaneet sekä osan että vaihdon.
-Työtilauksessa oli myös kampiakselin torxien tarkastus/kiristys, eipä olleet tätäkään tehneet. Sanoivat vaan asiasta kysyessä "Eipä meille ole tullut vastaan löysiä ruuveja vielä". Ja tämä antaa minulle mielenrauhan miten ? Pitää itse tarkastaa kun vaihdan autom. öljyt.
-Jäähdyttimen vuoto löytyi, eli jäähdyttimen päästä tippasee.
Sekava yhteydenpito häiritsi, kun luvattiin soittaa (jäähdyttimen hinta) ei heistä kuulunutkaan mitään vaan itse piti perään soitella. Sama homma silloin autoa hakiessa, itse soittelin 30 minuuttia ennen liikkeen sulkeutumista vaikka piti minulle päin soitella saman päivän aikana.
Positiivista sanottavaa tulee kun olivat pajalla huomanneet turbon asennuksen yhteydessä että lohkolämmittimen johto oli sulanut juurestaan koska oli rautalangalla kiinni, ja korjasivat sen sukittamalla. Eipä itsellä ollut mitään haisua asiasta, kun lämppäri niin hyvin vielä(!) toimi.
9-5 SE sedan 2.3t automaatti vm. 1999