Onkohan tällaista probleemaa osunut jonkun kohdalle? Kiitos jo etukäteen tämän sivuston aktiiveille, joilla on suuri tietämys saabeista. Itsellä on mekaaninen peukalo aika lailla keskellä kämmentä..
Auto on 03 vuotinen 9-5 aero. ajelin provinssista isovanhempien luota kotiin ja tarkistin kotipissa öljyt 400 km matkan jäljiltä. Jonkinmoinen mekaaninen surina koneesta kuului (samankaltainen kuin rikkinäisestä ohjaustehostimenpumpusta, mutta kovempi..). Öljykorkkia myöden löytyi öljytilasta maitokahvin väristä mönjää, eli onkohan tuo vettä mitä sinne öljyjen sekaan on vuotanut ja mikähän piru siellä on tällöin rikki? Kannentiiviste?
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Vettä öljyjen seassa?
Re: Vettä öljyjen seassa?
Moottorin huohotukseen liittyvä ongelma. Etsi:llä löytyneekin jo ennestään vaikka kuinka paljon tietoa foorumilta esim. hakusanalla "huohotinpäivitys".
Saab 9-5 Aero XWD -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Vettä öljyjen seassa?
Onko paisuntasäiliössä jäähdytysnesteen määrä pysynyt ennallaan?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Vettä öljyjen seassa?
Ja lisää etsillä: smetana.
Omassakin sitä oli jonniin verran. Sain huohotinjutut kuntoon niin ei ole enää näkynyt.
Viimeinen silaus oli venttilikopasta lähtevän paksun letkun juuresta pienemmän haaran sisäreikä tukossa.
Myös ko. ohuen letkun toisen pään pieni reikä liittimessä kaasuläpän luona oli ummessa toisessa autossa.
3 m/m poranterä on hyvä aukaisuväline niihin.
Omassakin sitä oli jonniin verran. Sain huohotinjutut kuntoon niin ei ole enää näkynyt.
Viimeinen silaus oli venttilikopasta lähtevän paksun letkun juuresta pienemmän haaran sisäreikä tukossa.
Myös ko. ohuen letkun toisen pään pieni reikä liittimessä kaasuläpän luona oli ummessa toisessa autossa.
3 m/m poranterä on hyvä aukaisuväline niihin.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 46
- Liittynyt: To Maalis 05, 2015 18:05
Re: Vettä öljyjen seassa?
Kiitos neuvoista. Huohotinpäivitys pitäisi tuossa ruotsintuomisessa tehdä joka tapauksessa.
Paisuntasäiliö oli kyllä täysin kuivan näköinen, eli voi löytyä ongelmaa muutakin. 15000 km tullut nyt ajeltua ilman suurempia ongelmia, joten olihan se jo aikakin että kosahtaa..
Taitaa olla parempi ottaa maanantaiaamuna yhteys autohuolto holmbergiin..
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Paisuntasäiliö oli kyllä täysin kuivan näköinen, eli voi löytyä ongelmaa muutakin. 15000 km tullut nyt ajeltua ilman suurempia ongelmia, joten olihan se jo aikakin että kosahtaa..
Taitaa olla parempi ottaa maanantaiaamuna yhteys autohuolto holmbergiin..
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Vettä öljyjen seassa?
Oli tuohon meitin autoon h-päivitys tehty kyllä, smetanaa tuli silti.
Parit takaiskut ja muut vuodot sekä ne reikien aukaisut. Sitte tokeni.
Parit takaiskut ja muut vuodot sekä ne reikien aukaisut. Sitte tokeni.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.