Joutuu nuita meidänkin Saabeja hetken käyttämään paikallaan ennen D:lle vaihtoa viinalla ajaessa. Manuaaalivaihteisen kanssa vissiin nousee kierrokset luonnostaan paremmalle alueelle ja kone ei köhi. Tuo kysyjän e85 pitoisuuden näyttämä bensalla saattaa kertoa ilmavuodosta. Omassa kolkissa kun oli ekassa stage3 -softassa suutinparametrit pielessä, kylmäkäynti oli kamalaa. Samoin ajettavuus adaptaation aikana oli huonompi kuin muulloin. Ehkä nämä ajatukset ohjaisi ongelman lähteille? Ilmavuotojen tutkiminen ja immun kunnon tarkastus on hyviä ja kohtuullisen helppoja ja halpoja vikoja vielä korjatakin.AZP kirjoitti: Minulla oli edellisessä kolkissa sellaista ominaisuutta, että jos heti kylmästartin jälkeen laittoi vaihteiston D:lle, eli koneelle tuli hieman kuormaa, kone alkoi rykimään ikään kuin kävisi kolmella. En muista ilmenikö tätä kaikilla lämpötiloilla vai vain talvisin, jolloin lähdin aina aamuisin noin viisiasteisesta tallista. Tämä oli bensalla ja vakiosoftalla, eikä sytkäkasetti tai muutakaan asiaan mahdollisesti liittyvää hajonnut minun omistusaikanani, jota kesti kuitenkin viitisen vuotta näiden oireiden toteamisesta. Opin sitten pitämään konetta 5-10 sek käynnissä ennen vaihteen kytkemistä, eikä näin toimien koneessa ollut mitään ongelmia.
Missfireä ykköspytyssä tyhjäkäynnillä
Re: Missfireä ykköspytyssä tyhjäkäynnillä
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Missfireä ykköspytyssä tyhjäkäynnillä
Ihan taitaa olla normaalia että e85 + automaatti + kylmäkäynnistys joutuu odottelee hiukan ennen kuin nykäsee D:n pesään. Muuten rykii niin perkeleesti että.
Re: Missfireä ykköspytyssä tyhjäkäynnillä
Minulla tuota teki siis vakiosoftalla ja bensalla. Varmasti myöhemmin olisi tehnyt etanolillakin, mutta softapäivityksen aikoihin 5-10 sek odotus oli jo vakiorutiini.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Missfireä ykköspytyssä tyhjäkäynnillä
Tänään tankkasin 30l 95E:tä ja etanolipitoisuus on nyt 12%. Tankkiin on väliin menny bensaa ja väliin etanolia, siksi nuo prosentit on mitä sattuu. Mielestäni lukemat on aina ollu aika uskottavia
Parin viikon päästä auto pääsee hoitoon ja tutkitaan ne suuttimet.
Parin viikon päästä auto pääsee hoitoon ja tutkitaan ne suuttimet.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Missfireä ykköspytyssä tyhjäkäynnillä
Tämä asia jäi toistaiseksi mysteeriksi. Päätin olla seuraamatta noita missfire-lukemia.
Auton toiminta on normaalia, kylmäkäynnistyksetkin ovat huomattavasti parantuneet.
Ajelin muutaman tankillisen bensalla ja siirryin takaisin etanolin käyttöön.
Auton toiminta on normaalia, kylmäkäynnistyksetkin ovat huomattavasti parantuneet.
Ajelin muutaman tankillisen bensalla ja siirryin takaisin etanolin käyttöön.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Missfireä ykköspytyssä tyhjäkäynnillä
Mikäli niitä ei kiinnosta nollailla niitä sylinterikohtaisia missfire laskureita niin sylinterien 2,3 ja 4 laskurit voi deaktivoida seuraavasti:
1. Valitse SID:istä Miss2/3/4 kohta. (jokainen kerrallaan)
2. Paina SET näppäintä niin pitkään kunnes symbooli vilkkuu.
3. Aseta lukuarvoksi -1 painelemalla sitä - näppäintä.
4. Paina SET
Tällöin laskuri pysyy arvossa -1 eikä muutu. Miss1 symbolia ei pysty asettamaan arvoon -1.. Laskuri aktivoituu kun sen arvon muuttaa takaisin 0:ksi.
Minulla missfirejä tulee tasaisesti kun ilmamassat romahtaa sieltä +1300mg tuntumasta alas, eli kun täydestä vedosta polkaistaan kytkin pohjaan ja vaihdetaan vaihdetta. Kyllästyin nollailemaan niitä joten deaktivoin ne em. keinolla. Mutta välistä tulee seurattua että kerääkö joku sylinteri enemmän kuin toiset..
ps. nErr/fcodia ei pysty nollaamaan samalla menetelmällä mutta esim. KNK1-4 eli nakulaskurien arvot pystyy nollaamaan samalla menetelmällä.
1. Valitse SID:istä Miss2/3/4 kohta. (jokainen kerrallaan)
2. Paina SET näppäintä niin pitkään kunnes symbooli vilkkuu.
3. Aseta lukuarvoksi -1 painelemalla sitä - näppäintä.
4. Paina SET
Tällöin laskuri pysyy arvossa -1 eikä muutu. Miss1 symbolia ei pysty asettamaan arvoon -1.. Laskuri aktivoituu kun sen arvon muuttaa takaisin 0:ksi.
Minulla missfirejä tulee tasaisesti kun ilmamassat romahtaa sieltä +1300mg tuntumasta alas, eli kun täydestä vedosta polkaistaan kytkin pohjaan ja vaihdetaan vaihdetta. Kyllästyin nollailemaan niitä joten deaktivoin ne em. keinolla. Mutta välistä tulee seurattua että kerääkö joku sylinteri enemmän kuin toiset..
ps. nErr/fcodia ei pysty nollaamaan samalla menetelmällä mutta esim. KNK1-4 eli nakulaskurien arvot pystyy nollaamaan samalla menetelmällä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89