Tai jos Vantaa ei ole mielestäsi liian kaukana, niin soitat sinne Vartiotielle "Mimmille" ja varaat ajan, niin saat samalla paljonkin hyödyllistä Saab-tietoutta. Voin laittaa yhteystiedot, jos kiinnostut.joexx kirjoitti:jaa että puolivälissä on 'normaali' lämpö eli noin 90 ?!
Tilapäisratkaisuna pahvi toimii hyvin. Viikon päästä menee auto merkkipajalle termarin vaihtoon
joten siihen asti ajellaan pahvi keulilla.
3-litrainen ei lämpene
Re: 3-litrainen ei lämpene
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 3-litrainen ei lämpene
Mittari nousee puoleen väliin 81C:ssä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 3-litrainen ei lämpene
Eikös lämpömittarin käytös ole Techillä ohjattavissa? Normaalisti taitaa toimia juuri noin, näyttää vaateriin, kun pannun lämpö vähän yli 80.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: 3-litrainen ei lämpene
Niin taitaa olla.
Itsellä tasan vaaterissa 82c asteessa
81c asteessa on vielä vähän alaviistoon, mutta 82 kohdalla hyppää tasan kello yhdeksään.
Itsellä tasan vaaterissa 82c asteessa
81c asteessa on vielä vähän alaviistoon, mutta 82 kohdalla hyppää tasan kello yhdeksään.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: 3-litrainen ei lämpene
Nämä lienee mallikohtaisia, ja ehkä toimintaa saa techilläkin muutettua. Omassa aikaisemmassa OG-kolkissa toimi siten, että koneen lämmetessä vaakataso saavutettiin tasan 80 asteessa. Sitten myöhemmin tuolla 90 asteen tuntumassa kun termostaatti avautui, ja varsinkin pakkaskeleillä ensimmäisellä avautumisella, lämmöt laski joskus jopa 76 asteeseen, mutta mittari sen kun pysyi vaaka-asennossa. Samoin vaakasuoraan se näytti vaikka lämmöt nousi kesällä yli 100 asteenkin. Tällöin flekti astui kehiin ja toi lämmöt nopeasti alle yhdeksäänkymppiin.
Nykyinen NG-dieselkolkki taas nostaa mittarin tasan vaakaan kun lämmöt nousee 80 asteeseen, ja sen yli en ole niiden nähnyt viisarin kohonneen. Sen sijaan OG-kolkista poiketen mittari valahtaa puolisen viivanleveyttä alaspäin heti kun lämmöt laskee 79 asteeseen.
Nykyinen NG-dieselkolkki taas nostaa mittarin tasan vaakaan kun lämmöt nousee 80 asteeseen, ja sen yli en ole niiden nähnyt viisarin kohonneen. Sen sijaan OG-kolkista poiketen mittari valahtaa puolisen viivanleveyttä alaspäin heti kun lämmöt laskee 79 asteeseen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: 3-litrainen ei lämpene
Tulikin paikalliselta merkkipajalta korjaus termarin vaihtotarjoushintaan: vaihto maksaa osineen 350 euroa!
No onneksi hyvin toimii pahvin avullakin.
No onneksi hyvin toimii pahvin avullakin.
Re: 3-litrainen ei lämpene
Aikamoinen hinta termarin vaihdolle ! Ei ole kokemusta ko moottorista,mutta tuskin sen kummosempi kuin muihinkaan. Ite termari muutaman kympin ja uudet nesteet saman verran. Tässä listaa sopivista termareista. http://www.yoyopart.com/oem/7856054/gen ... 2.html#top ja tiivistet esim.tästä http://ys3.se/catalogue/node/2002/2355/
E. Otetaas takasi.Lukasin edellisen sivun myös
Eli termarin vaihto onkin näköjään isompi rojekti tähän malliin... ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
E. Otetaas takasi.Lukasin edellisen sivun myös
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: 3-litrainen ei lämpene
Termari Motonetissä alle 20 euroa, joten työpalkkoja jää melko reilusti.
No onhan täällä paikallisessa mersuhuollossakin tuntiveloitus
sähköpuolen hommissa 135 euroa...
No onhan täällä paikallisessa mersuhuollossakin tuntiveloitus
sähköpuolen hommissa 135 euroa...