Remonttia riittää :)

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Saabas95
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: La Helmi 06, 2016 01:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Remonttia riittää :)

Viesti Kirjoittaja Saabas95 »

Tässä nyt vuoden verran saabistina olleena voin sanoa että on korjattavaa riittänyt. Vaihdettu on etupyörän napa, kaikki hihnapyörät, hihna( pariinkin kertaan). Vesipumppu, laturi, termostaatti, kampuran stefa.. Nyt alkaa saapi olemaan kunnossa. Vieläku vaihtaa takaiskarit ja ac kompuran laakerin niin sit on hjuva :) mutta on se vaan hyvä ajaa!
Saab 9-5 vector biopower 2.3t -03
Hdjanne
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 20:13
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Remonttia riittää :)

Viesti Kirjoittaja Hdjanne »

No mutta sehan on mukavaa, että saadaan jälleen 1kpl kunnossa oleva laatuauto tien päälle :D
Asioilla on tapana järjestyä..
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
malait
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 16:15
Paikkakunta: keski- suomi

Re: Remonttia riittää :)

Viesti Kirjoittaja malait »

Saabas95 kirjoitti:Tässä nyt vuoden verran saabistina olleena voin sanoa että on korjattavaa riittänyt. Vaihdettu on etupyörän napa, kaikki hihnapyörät, hihna( pariinkin kertaan). Vesipumppu, laturi, termostaatti, kampuran stefa.. Nyt alkaa saapi olemaan kunnossa. Vieläku vaihtaa takaiskarit ja ac kompuran laakerin niin sit on hjuva :) mutta on se vaan hyvä ajaa!

Moi ihan mielenkiinnostaa kysyisin, oliko autossasi öljyvuotoja, niin kun tuo kampuran stefa vaihdettu, noilla öljyvuodoilla oli ainakin minulla yhteys usean hihnan ja hihnapyörien vaihtoon, mutta syyllinen ei ollut ko. stefa vaan öljypumpun kannentiiviste.
Saab 9-5 2.3 t se wagon -99 (R.I.P)
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
Saabas95
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: La Helmi 06, 2016 01:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Remonttia riittää :)

Viesti Kirjoittaja Saabas95 »

Oli tosiaan öljyvuotoakin. Syylliseksi selvisi lopulta ketjunkiristimen tiiviste. Aikas reippaasti osas sieltä vuotaa. Noita hihnoja oon nyt muista syistä joutunu vahteleen. Tällä hetkellä mm kompura ohitettu laakerivian takia.
Saab 9-5 vector biopower 2.3t -03
sedaneiwagon
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45

Re: Remonttia riittää :)

Viesti Kirjoittaja sedaneiwagon »

N.200 000km on pahin. yli 300 000km parempi . kulutus osat kertaalleen vaihdettu !
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Remonttia riittää :)

Viesti Kirjoittaja McStadey »

sedaneiwagon kirjoitti:N.200 000km on pahin. yli 300 000km parempi . kulutus osat kertaalleen vaihdettu !
Pitääpä muistaa seuraavaa saabasta ostaessa ostaa kunnolla sisäänajettu. Nimim. 200tkm ajetun ostanut.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Remonttia riittää :)

Viesti Kirjoittaja Termos »

Avautuminen aikojen takaa:
Termos kirjoitti:Sigun siniseen -98 femmaan on uusittu 250 tuhanteen mennessä muunmuassa:

Jakopää, kytkin, ahdin ja polttoainepumppu, noin niinkuin tärkeimpinä remontteina (+ kaikki iskarit, puslia, IMM, bypass, termostaatti, koiranluut, takajarrut kokonaisuudessaan, virtalukon pohja, SID, remmi, rullat, moottorin kannakkeet ja näitä muita kuluvia tilpehöörejä) :mrgreen:

Jos itellä ei ole tiloja/työkaluja/osaamista/taitavia ystäviä jne. isompiin remppoihin, niin kolmeen ensinmainittuun saa helposti kulumaan *1500-3000 euroa :(

Jep, sininen on eläkkeellä 100km/kuukausi ajosuoritteella, idioottikaan tuosta maksaisi käypää hintaa :lol:

Täsmennys: Femma hankittu vuonna 2005, silloin kilsoja mittarissa 155tkm, nyt 285tkm.
*Muokkasin lainauksesta remppahintoja, orkkisviestissä viittasin nettiauton "hinnat alkaen" femman pyyntihintaan.

Mitä näihin uudempiin tulee, niin viiru-Aeron kytkin meni uusiksi 123tkm mittarissa (1620 euroa töineen). Iskarit oli finaalissa 170tkm ajettuna ja sytkäkassu porsi 175tkm kohdalla. Nyt 183tkm mittarissa ja uudet remontit edessä. :mrgreen:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Saabas95
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: La Helmi 06, 2016 01:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Remonttia riittää :)

Viesti Kirjoittaja Saabas95 »

Tuntuu vaan että nämä gm: n tekeleet ei kestä.. Olen omistanut kymmeniä erimerkkisiä autoja,joilla ajettu yli 200tkm..Ford,opel,seat,mitsu,bmw,volvo...jne. Autohan on muuten aivan loistava, ja onneksi on sen verran kokemusta että rempat hoituu itekseen, ja jos ei omasta pääkopasta tietoa löydy niin google kyllä tietää:) jos ensi viikolla iskarikauppaan ( seonsiinäsukkakaupanvieressä) niin sais peräosaston hallintaan.
Saab 9-5 vector biopower 2.3t -03
Saabas95
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: La Helmi 06, 2016 01:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Remonttia riittää :)

Viesti Kirjoittaja Saabas95 »

Niin.. Ja tältä foorumilta saa muuten ihan uskomattoman hyvin tietoa kaikesta mikä mieltä askarruttaa.. Joten iso kiitos kaikille ;)
Saab 9-5 vector biopower 2.3t -03
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Remonttia riittää :)

Viesti Kirjoittaja Termos »

Saabas95 kirjoitti:Tuntuu vaan että nämä gm: n tekeleet ei kestä.. Olen omistanut kymmeniä erimerkkisiä autoja,joilla ajettu yli 200tkm..Ford,opel,seat,mitsu,bmw,volvo...jne.
Oliko niistä monikin varustettu tehokkaalla ahdetulla bensakoneella? :mrgreen:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: Remonttia riittää :)

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Vaikuttaako se mihinkään millään tavalla
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Remonttia riittää :)

Viesti Kirjoittaja kaseva »

^Omistamisen iloon. Niin ja ajamisen. Iloon. :D

Meillä on kyllä kaikki femmat olleet varsin varmatoimisia, en tiedä miksi. Itse haluan uskoa syyksi säännöllistä huoltoa (merkki- tai merkkiin erikoistuneella korjaamolla) ja aktiivista ajoa = 50–70 tkm per vuosi. Tuntuis pelaavan tuolla taktiikalla. Mut yksilöitähän kaikki autot on, käynyt varmaan tuurikin.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Saabas95
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: La Helmi 06, 2016 01:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Remonttia riittää :)

Viesti Kirjoittaja Saabas95 »

No ei niistä kyllä mikään ollut kovin tehokoneella varustettu :) paitti bmw 6 kone oli ihan ripeä.. B- vectrallakin tuli ajettua n 400 tkm kunnes meni nokka-akseli satasen vauhissa keskeltä poikki 8O
Saab 9-5 vector biopower 2.3t -03
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2039
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Remonttia riittää :)

Viesti Kirjoittaja Julle »

Tuliko siitä remontti?
9-5 Aero - 00
I-Vaari
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 14:34

Re: Remonttia riittää :)

Viesti Kirjoittaja I-Vaari »

Kyllä OG 9-5 SAAB i kestää jos kuski itse ei tuhoa autoa. Ehkä turbomootori antaa aiemiin periksi jos öljynlaatu on huono tai öljyä ei riitää. Ja mistä tiedät , että edelinen auton omistaja ei ole harrastanut aamu-uintiä SAAB in kanssa.
Vastaa Viestiin