9-5 täristää + lämmitys

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
hannuli
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 01:31
Paikkakunta: Hampuri
Viesti:

9-5 täristää + lämmitys

Viesti Kirjoittaja hannuli »

Hei, kun en haulla löytänyt niin kysymys tänne; 9-5 vm 1998 2.0 turbo täristää alkaen 100-110km/h ja pahenee kun ajaa hieman kovempaa. Kun nopeus 130 ja kaasu "päällä" niin täristää siten että uskon sen rikkovan jotain pidemmällä aikavälillä. Kun hellittää kaasusta ja ajaa ns pintakaasulla tärinä hellittää ja kun painaa kaasua tärinä palaa. Renkaita on vaihdeltu useampaan kertaan eikä niillä ole juurikaan mitään vaikutusta.

Lämpö-ongelma samaisessa autossa; Lämpiää melko hitaasti (juu, termostaatti menee vaihtoon) mutta lämpiää ja mittari nöpöttää puolessavälissä kuten pitää, ongelma tulee kun ajaa kovempaa kuin kaupunki nopeuksia, noin 80km/h jälkeen alkaa tulla viileätä etenkin jaloille. Calibrointi näyttää 0.!20-140 alkaa olla aika vilpoisaa, kyllähän se tietty pitää kuskin tuoreena mutta mutta... En näihin löytänyt vastauksia haulla mutta jos jollain olis antaa vinkkiä mistä alkais vikaa hakea. Kiitos jo etukäteen.
Mitä Saabismi on?
Saab 9-5 3.0T
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 9-5 täristää + lämmitys

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

melkein renkaisiin sen vian diaknoosin perusteella löisin

tuleeko kylmä rattiakselin tienoilta ?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
hannuli
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 01:31
Paikkakunta: Hampuri
Viesti:

Re: 9-5 täristää + lämmitys

Viesti Kirjoittaja hannuli »

Nyt on kolmannet renkaat alla ja edelleen täristää. Pitänee vielä vaihtaa yhdet ja kokeilla mutta jotenkin en vaan usko että se sieltä tulee.
Sieltä rattiakselin tienoilta se viileä tulee.
Mitä Saabismi on?
Saab 9-5 3.0T
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Re: 9-5 täristää + lämmitys

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Jos vedossa täristää niin heittäisin veikkauksen vetonivelen suuntaan. Yhdessä kapineessa oli vastaavanlainen oire että isommissa nopeuksissa täristi niin sisempi nivel oli rikki.
hannuli
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 01:31
Paikkakunta: Hampuri
Viesti:

Re: 9-5 täristää + lämmitys

Viesti Kirjoittaja hannuli »

jotain sen suutaista ajattelin itsekin.Pitääpä huomenissa suunnata pajalle tarkastukseen, raportoin sitten mitä kertoivat.
Mitä Saabismi on?
Saab 9-5 3.0T
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 9-5 täristää + lämmitys

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Oiskohan siellä läppämoottoriin liittyvä porsiminen ja jäänyt läppä kylmäasentoon auki. Sisempi vetonivel yleensä aiheuttaa tuon vedossa täristämisen.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
hannuli
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 01:31
Paikkakunta: Hampuri
Viesti:

Re: 9-5 täristää + lämmitys

Viesti Kirjoittaja hannuli »

No niin, korjaamo sanoo ettei välyksiä ole niin paljoa että tekisi tuollaisen ravistuksen. Renkaat jälleen vaihdettu ja ne ovat ok.
Nyt alkaa olla hyvät neuvot tarpeen..Vai onko syytä vaihtaa korjaamoa??
Mitä Saabismi on?
Saab 9-5 3.0T
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: 9-5 täristää + lämmitys

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Nuo jo tutkittu?:
- apurungon puslat väljät
- alatukivarren taaemmat helat väljät
- pyöränlaakeri väljä
- jarrulevy kiero
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Re: 9-5 täristää + lämmitys

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Nivelessäkin voi helyt mennä paikallaan sellaseen asentoon ettei käsin tunnu poikkeavaa välystä. Nytkyttämällä eteen taa voi helpommin löytää vaivasen nivelen. Kyllä se kuitenkin se todennäköisin syy vedossa tulevaan tärinään. Joskus on tullut purettua etuveto viton automaattilaatikko ja lopuiksi syypää oli vetonivel.
Vastaa Viestiin