Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
Onko kyseistä femmaa käynyt kukaan koeajamassa tai mahdollisesti omistanut? Velipoika mahdollisesti ostamassa jos vaan yksilö on kunnossa..http://www.kamux.fi/etusivu2/SAAB/9-5/L ... -0t-linear
Onkos näissä jo parempi huohotusloukku? Ilmeisesti kuuluisa GT17 ahtimena..Eli kannattaa varmaan syynätä millainen huoltohistoria on mielellään lyhyellä öljynvaihto välillä?
Onkos näissä jo parempi huohotusloukku? Ilmeisesti kuuluisa GT17 ahtimena..Eli kannattaa varmaan syynätä millainen huoltohistoria on mielellään lyhyellä öljynvaihto välillä?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
On paremmal huohotuksel, ja gt17 todennäköisesti pellin alla. En tiedä millasta diiliä olis tulossa, mut en henkilökohtasesti ostas 284t ajettua karvalakki-femmaa 4500:lla.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
Tuntui vähän samalta kans et aika kova pyynti on..Ei siitä ilmeisesti sen erikoisempaa diiliä ole muodostumassa kuin että ostaavat kalliimman auton pois ja saabi tulee tilalle. Lähinnä siksi että saa rahoitusmaksut pienemmäksi ja mielellään varmatoimisen ja tilavan saabin..
Noh,pitää sanoa et kysyy ne yleisimmät noin alkuun kun tuon verran on kilsoja..kassu,pumppu,ahdin onko vaihdeltu.
Noh,pitää sanoa et kysyy ne yleisimmät noin alkuun kun tuon verran on kilsoja..kassu,pumppu,ahdin onko vaihdeltu.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
Ota samalla venakoppa auki / tsekkaa ketjunkiristin, ettei tarvitse jakopääremppaan lähteä heti...
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
En itse pääse autoa näkemään,kamux tuo auton mikkeliin jos kauppoihin pääseevät ja vievät toisen pois. Ei varmaan kaupan teko hetkellä venakoppaa irroittele velipoika..vai tarkoitettiinko tarkastustoimenpiteenä oston jälkeen mielen rauhaksi?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
Itse en lähtis tuohon, voi olla varmatoimisuus kaukana ellei jakopäästä ja ainakin öljypohjan avaamisesta ole dokumentteja. Myös todellinen arvo on aika paljon pienempi. Tuossa muuten lukee myös että rekisteröity 10/2003, onko saab tehnyt seuraavaa vuosimallia niin että sen olisi saanut lokakuussa rekisteröityä? Volvohan aloittaa aina kesäkuun lopulla uuden, tai siis aloitti ainakin noihin aikoihin. Jos se nimittäin on 2003 eikä 2004 niin öljyloukko on vielä vanhan mallinen.
Viimeksi muokannut 99GLS, Pe Helmi 19, 2016 08:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
Näyttää olevan oman auton kadonnut "velipoika". Niin lähellä on rekkari omaa ja rekisteröintiajankohta käytännössä sama . Joskus tuli katsottua oman rekkarin viereisiä numeroita ja oli todella pitkä lista eri mallin Saabeja kilpien takana. Tuossa näyttäisi olevan MY04/05 mallin Aeron vakiovanteet.
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
MY04 tuo on.
Itse olen vähän skeptinen T7 suhteen, joten sen takia tuo jakopään tsekkaus ennen kauppoja tai vähintäänkin huoltokirjasta tiedot öljynvaihdoista. Sihdin nyt puhdistaa nopeasti kauppojen jälkeenkin, mutta jakopääremppa ei liene toivomuslistalla uutta autoa ostettaessa...
Itse olen vähän skeptinen T7 suhteen, joten sen takia tuo jakopään tsekkaus ennen kauppoja tai vähintäänkin huoltokirjasta tiedot öljynvaihdoista. Sihdin nyt puhdistaa nopeasti kauppojen jälkeenkin, mutta jakopääremppa ei liene toivomuslistalla uutta autoa ostettaessa...
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
Jos sihti on ummessa niin ei sen puhdistus enää noilla kilsoilla lämmitä... Mut ei kai noissa enää ole niin paljon tukkeutunutkaan?
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
Ei autakaan, itsekin yhden T7 kolkin jätin ostamatta nähtyäni kuvan sihdin kunnosta ennen puhdistusta...
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
Jäitä hattuun näitten T7-Saabien kanssa. Hinta pitää aina mitoittaa siten, että takataskussa on 3000e remonttirahasto, joka on myös henkisesti varattu käytettäväksi. Tai sitten kattelee auton, johon on todistetusti koneremontti tehty tai laitettu uusi kone ja sen jälkeen huoltovälit sitä tasoa, että se ei 100 tkm matkalla mene paskaksi.
Jostain GT17-ahtimesta ei kannata ressata. Välyksettömiä käytettyjä saa alle 200e:llä ja kokonaisuutena femman ylläpitokuluissa yks hailee....
Jostain GT17-ahtimesta ei kannata ressata. Välyksettömiä käytettyjä saa alle 200e:llä ja kokonaisuutena femman ylläpitokuluissa yks hailee....
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
pamppu kirjoitti:Jäitä hattuun näitten T7-Saabien kanssa. Hinta pitää aina mitoittaa siten, että takataskussa on 3000e remonttirahasto, joka on myös henkisesti varattu käytettäväksi. Tai sitten kattelee auton, johon on todistetusti koneremontti tehty tai laitettu uusi kone ja sen jälkeen huoltovälit sitä tasoa, että se ei 100 tkm matkalla mene paskaksi.
Jostain GT17-ahtimesta ei kannata ressata. Välyksettömiä käytettyjä saa alle 200e:llä ja kokonaisuutena femman ylläpitokuluissa yks hailee....
Erittäin tyhjentäväti sanottu. Allekirjoitan tämän omakohtaisesti.
274 tkm. ajettuun sain itse pistää sen 3-4 t.€ ennenkuin alkoi paikat kestämään ja voi ajella huoletta. Toki tehotkin nousi + 100 hp alkuperäisestä samalla, mutta silti. Tuohon rahaan sai paljon maata auton alla ja kuskin jalkotilassa ( Acc- säätökapulat ja vempeleet päreinä myös) ja kontata myös autoa ympäri. Eli jos kaikki olisi teettänyt pajalla niin hintalapun saisi kertoa x2 mahdollisesti. Vaikkei autoa biopoweroi, niin pitää varmistaa kuitenkin juurikin öljysihdit, sytkäkassu, bensapumppu, turbo, laturit, hihnat, jakopää, männänrenkaat, kytkin, stefat jne.. jne.. ( 275 km ajetussa ne alkaa kaikki olemaan finaalissa 95 % varmuudella ellei niitä ole todistettavasti uusittu)..
Omassakin oli merkitty jakopääremontti tehdyksi ihan autohuoltoliikkeen leimoin, mutta ilmeni lopulta että pelkkä ketju oli uitettu 70 tkm. takaperin. Eli uusiksi meni koko hoito itselläni. 1000 -1500 € saa jo tuohon yksisitään uppoamaan jos ei ole itsellä kykyä/ mahdollisuuksia tehdä ja haluaa sekä jakopään, että tasapainoakselin ketjustot rattaineen ja laahaimineen kuntoon.
Ei siis kande hätäillä. Itse pidän hankintahintana tämän kutjun Saabin suhteen ilman tarkkoja selvityksiä max. 2 t.€ . En euroakaan enempää. Jos huoltokirjaan on merkitty jakopää tehdyksi ja ketjunkiristäjässä on paljon naksuja jäljellä ja muutenkin pidettu huolta, niin 2800 -3200 € on rehellinen hinta tälle autolle noilla kilometreillä.
Omasta Og-98 maksoin 1100 € siis 274 tkm. ajettuna. Toimiessaan ja huollettuna tämä auto hakkaa ajettavuudeltaan liudan uudempia ja 5-10 x kalliimpia autoja mielestäni. Se oli itselläni syy laittaa auto kuosiin edellisen huithapelin jäljiltä. Eipä tarvitse laskea arvonalenemista ja voi nautiskella nyt mukavasta ja ripeästä kyydistä. Silti jos ostajalla tietämys ja taito autonlaitosta rajoittuu pelkkään renkaanvaihtoon ja tuulilasinpesunesteen lisäämiseen, niin pakka pitää olla erityisen hyvässä kunnossa näitten T7:jen kanssa.
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
Mistä nuo muuten tunnistaa ulkopuolisesti, vai ei mistään?pamppu kirjoitti:MY04 tuo on.
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
Runkonumeron 8. viimeinen merkki.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
Tuo hinta on järkky, saa varautua 3000€ hinnanpudotukseen 2 vuodessa ja jos vielä mukaan tulee suuret korjauskulut on aika kannattamaton ostos. Tietysti jos siinä yrittää kalliinmasta päästä eroon, mutta silti tullee turhan kovat kkmaksut.
Se on juuri tuon ikäinen auto noilla km, kun tiputtaa 2-3 vuodessa suuren osansa hintaansa pois.
Ostaa -01-02 1500-2000€ johon kaikki kyseiset remontit tehty, niin saa paljon paremman kaupan, eikä hinta siitä kovasti tule alaspäin.
Se on juuri tuon ikäinen auto noilla km, kun tiputtaa 2-3 vuodessa suuren osansa hintaansa pois.
Ostaa -01-02 1500-2000€ johon kaikki kyseiset remontit tehty, niin saa paljon paremman kaupan, eikä hinta siitä kovasti tule alaspäin.