Konepellin vaihto

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
pjy
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 22:56
Paikkakunta: Lohja

Konepellin vaihto

Viesti Kirjoittaja pjy »

Femmassani alkaa konepellin nurkista ruosteen takia ammottamaan reikä molemmilla puolen. Tuleeko onnistunut lopputulos, jos hankkii käytetystä saman värisestä femmasta konepellin tilalle. Huomaako helposti värieroa, jos suurinpiirten saman ikäinen? Entä jääkö rakoilemaan nurkista? Muistan kun yhteen autoon vaihdoin ruostuneen oven niin humina kuului auton sisälle. En ole ihmetellyt konepellin alle miten sen vanhan saa irti.
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Konepellin vaihto

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Sehän riippuu siitä että miten hyvin sen sovitat käymään paikoilleen. Pelti on kiinni 3:lla pultilla puoleltaan + kaasujouset, ja siellä on sellaiset mittaviivat (kiinnityspisteiden luona). Kannattaa katsoa minkä viivojen kohdalla vanha pelti on kiinni ja laittaa samoille viivoille se tilalle tuleva. Sitten tarvittaessa hienosäätää.. Minä vaihdoin konepellin 2 vuotta vanhemmasta yksilöstä ja hienosti istui paikoilleen ongelmitta.

Kun ostin konepellin purkaamolta, niin se pesurin suuttimelle menevä letku oli katkaistu, joten päädyin katkaisemaan letkun ja jatkamaan sen muovisella jatkokappaleella olikohan se 6mm jatkoliitin..
http://www.motonet.fi/fi/tuote/450330/J ... kulle-o6mm
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Vastaa Viestiin