06+ 9-5 ovipaneelit OG 9-5:seen?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
kello
"Aero"
Viestit: 361
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2010 21:32
Paikkakunta: Tampere

Re: 06+ 9-5 ovipaneelit OG 9-5:seen?

Viesti Kirjoittaja kello »

Itse olen aika tarkka noista meteleistä ja natinoista yleensä, mutta kokonaisuutena omalla kohdalla olen tykännyt enemmän uusista ovipahveista. Paljon paremman näköiset kuitenkin kuin vanhat. Kyllähän ne tuppaa nitisemään kun sisäkahvasta ottaa kiinni, ja naarmuja jää kengistä helpommin. Muita häiritseviä tässä ketjussa mainittuja vaivoja en ole itse kohdannut.

Joku oli saanut sisäkahvan tukevammaksi laittamalla hiukan täytettä kahvan sisään, itsellä on tuo projektilistalla vielä mutta ilmeisesti toimiva ratkaisu.

Henk. koht suosittelen vaihtamaan uudempiin, mielipiteitä on toki monia.
Saab 9-5 Aero XWD -11
KoteloNorsu
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Su Elo 04, 2013 11:39
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 06+ 9-5 ovipaneelit OG 9-5:seen?

Viesti Kirjoittaja KoteloNorsu »

Poy kirjoitti:Kyllähän tuo Saabin ysäri-tyylinen sisusta voittaa viirun sisustan, mutta eihän se pelkkiä ovipahveja vaihtamalla parane. Pitäisi koko ympäröivä sisusta vaihtaa. Samalla menettäisi SID:n paremman sijoittelun.
Tosin ei mun viirussa resonoi ovipahvit.
Väitän että olen tuon ysärilookin korjannut tuosta kojelaudasta jo. Nyt ovet ovatkin ainoa paranneltava kohde autossa.

Kuva

Tuo musta/beige ei jatku autossa juuri ollenkaan. Tästä syystä laitan ovien yläosaan mustaa ja ehkä lattiamatot sekä kaiutinritilät mustiksi. Tästä syntyy yhtenäinen lookki auton sisälle. :D

Tein viellä toisenkin kuvan pienin muutoksin. Omaa silmää mielyttäisi, vaikutteita 9-3 ovesta.

Kuva
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: 06+ 9-5 ovipaneelit OG 9-5:seen?

Viesti Kirjoittaja 3J »

^ Onpa kyllä siistin näköinen sovitus SID/soitin/ACC.

Skoda Octaviassa on ovessa tuollainen aikaisemmassa kuvassa ollut metallinvärinen lista. Siksi se sama mielikuva ei oikein sovi Saabin oveen, vaan mielipideasioitahan nuo.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: 06+ 9-5 ovipaneelit OG 9-5:seen?

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Nyt alkaa olemaan pinna loppu noiden natisevien viirupahvien kanssa. Kun kiihdyttelee, jarrutelee tai ajaa töysyn yli natisee ja nirskuu pahvit, että meinaa järki mennä.

Ajattelin ratkaisuna ostaa käytetyt harmaat panelit ja siirtää viirun musta tavaralokero, kaiutinritilä, vetokahva ja koristelista noihin vanhemmanmallisiin harmaisiin.

Pitäisi vielä päättää, maalaako harmaat pahvit mustiksi vinyylivärillä, vai jättääkö ne harmaiksi. Loput sisustasta on mustaa, täysnahka vasaralakkapanelilla. :roll:

EDIT: Päivän tutkiskelun jälkeen sevisis ettei natina ja narina tule ovipahveista, vaan lukko/lukkotappi yhdistelmästä. Säädin etuovien lukkojen tappeja korissa pari mm sisäänpäin ja pari mm ylöspäin niin hävisi ärsyttävä narina.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Vastaa Viestiin