mAir jää mReq:sta
Re: mAir jää mReq:sta
Ok kiitos, arvot tosiaan vaihtuu niin äkkiä, ettei oikein ehdi edes lukea.
Pitää seurailla tilannetta.
Pitää seurailla tilannetta.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: mAir jää mReq:sta
Seuraileppa ja raportoi tänne. Omassa tekkee kans vähän sammaa.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: mAir jää mReq:sta
Omassa kulkineessa myös mystistä heittoa ilmamassoissa kun koneessa kierrosluku alle 4000rpm. Neljän tonnin yläpuolella pyynti ja toteuma menevät kivasti käsi kädessä mutta olisi kiva saada sitä vääntöä tonne "alarekisteriin" 2000-4000rpm. Potilaana siis my07 aero manuaalivaihteistolla ja biopower stage 1 softalla ja ysikasilla ajelen.
Sytytyskasetti uusi, ilmamassamittari uusi, alipaineletkut vaihdettu, tulpat oikeat ja 10tkm välein vaihtelen. Tämä puhdittomuus on vaivannut koko ajan kun olen auton omistanut reilu vuosi ja reilu 50tkm ajan. Nyt mittarissa 302 tkm.
Vaihdoin viime vkl sen öljyloukolta lähtevän kovamuovisen huohotusletkun uuteen, jonka päässä se muovinen takaiskuvena ja luulin sen ratkaisseen ongelman kun ilmamassat alkoivat seuraamaan kivasti toisiaan jo alakierroksilla, mutta ilo oli lyhytaikaista: seuraavalla käynnistyskerralla vanha vaiva palasi ja taas jäätiin alakierroksilla pyynneistä (70-100 pinnaa pyydetystä arvosta).
Ehdotuksia seuraavista kohteista ja toimenpiteistä otetaan vastaan jos jollain on jotain ehdottaa.
Sytytyskasetti uusi, ilmamassamittari uusi, alipaineletkut vaihdettu, tulpat oikeat ja 10tkm välein vaihtelen. Tämä puhdittomuus on vaivannut koko ajan kun olen auton omistanut reilu vuosi ja reilu 50tkm ajan. Nyt mittarissa 302 tkm.
Vaihdoin viime vkl sen öljyloukolta lähtevän kovamuovisen huohotusletkun uuteen, jonka päässä se muovinen takaiskuvena ja luulin sen ratkaisseen ongelman kun ilmamassat alkoivat seuraamaan kivasti toisiaan jo alakierroksilla, mutta ilo oli lyhytaikaista: seuraavalla käynnistyskerralla vanha vaiva palasi ja taas jäätiin alakierroksilla pyynneistä (70-100 pinnaa pyydetystä arvosta).
Ehdotuksia seuraavista kohteista ja toimenpiteistä otetaan vastaan jos jollain on jotain ehdottaa.
NG 9-5 -11 2,8t V6 XWD & OG 9-5 Aero -07
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
- Paikkakunta: Loviisa/Gammelby
Re: mAir jää mReq:sta
Oltsa kirjoitti:Omassa kulkineessa myös mystistä heittoa ilmamassoissa kun koneessa kierrosluku alle 4000rpm. Neljän tonnin yläpuolella pyynti ja toteuma menevät kivasti käsi kädessä mutta olisi kiva saada sitä vääntöä tonne "alarekisteriin" 2000-4000rpm. Potilaana siis my07 aero manuaalivaihteistolla ja biopower stage 1 softalla ja ysikasilla ajelen.
Sytytyskasetti uusi, ilmamassamittari uusi, alipaineletkut vaihdettu, tulpat oikeat ja 10tkm välein vaihtelen. Tämä puhdittomuus on vaivannut koko ajan kun olen auton omistanut reilu vuosi ja reilu 50tkm ajan. Nyt mittarissa 302 tkm.
Vaihdoin viime vkl sen öljyloukolta lähtevän kovamuovisen huohotusletkun uuteen, jonka päässä se muovinen takaiskuvena ja luulin sen ratkaisseen ongelman kun ilmamassat alkoivat seuraamaan kivasti toisiaan jo alakierroksilla, mutta ilo oli lyhytaikaista: seuraavalla käynnistyskerralla vanha vaiva palasi ja taas jäätiin alakierroksilla pyynneistä (70-100 pinnaa pyydetystä arvosta).
Ehdotuksia seuraavista kohteista ja toimenpiteistä otetaan vastaan jos jollain on jotain ehdottaa.
Itse pyytäisin jotain softa gurua tarkistamaan softan ja siirtyisin E85 käyttöön.
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
Re: mAir jää mReq:sta
Kokeileppa ruuvata hukkaportin tankoa pari kierrosta lyhyemmäksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: mAir jää mReq:sta
Täytyy viikonloppuna ruuvata tankoa kireämmälle. Raportoin sitten kuinka kävi. Kiitokset kommenteista.
NG 9-5 -11 2,8t V6 XWD & OG 9-5 Aero -07
Re: mAir jää mReq:sta
Mitä tuon mRegin pitäisi olla?
Omassa 2004 9-5 2.0T, Saabin omalla 185hp virillä pyytää alle 1000.
mAir on alemmilla paineilla hiukan yli mRegin ja ylemmillä hiukan alle.
Pinl ei nouse yli 1600 oikein millään.
Autoon vaihdettu:
- kaikki suodattimet ja öljyt
- tulpat (NGK PFR6H-10)
- evapin takaiskut
- imm, orggis Ruåtsista tilattuna 100€ (vrt. Motonetista olisi ollut tarvike 210€ )
Ei sattuis olemaan vinkkejä?
Omassa 2004 9-5 2.0T, Saabin omalla 185hp virillä pyytää alle 1000.
mAir on alemmilla paineilla hiukan yli mRegin ja ylemmillä hiukan alle.
Pinl ei nouse yli 1600 oikein millään.
Autoon vaihdettu:
- kaikki suodattimet ja öljyt
- tulpat (NGK PFR6H-10)
- evapin takaiskut
- imm, orggis Ruåtsista tilattuna 100€ (vrt. Motonetista olisi ollut tarvike 210€ )
Ei sattuis olemaan vinkkejä?
9-5 Wagon 2.0T Aut. 185hp(?) 2004
Re: mAir jää mReq:sta
Saabin tehdasvirillä kuuluukin pyytää vain 850-900 luokkaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Ruisku"
- Viestit: 111
- Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 08:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: mAir jää mReq:sta
Tämmöstä tuossa tutkinut ja pohtinut (Kiitos taas SID )
Elikkä kun kaasun linttaa pohjaan esim. 4 vaihteella ja lähtö kierrokset 2000rpm ja Mreq hyppää siihen 1300-1350 tietämile, mutta Mair seilaa vielä siellä 1200 tietämillä kunnes on 3000-3500 rpm saavutettu, niin sitten luvut kohtaavat.
IMMU on vaihdettu tovi sitten ja esim. Mair kun on 1300, niin Pinl on 2200. Hukkista olen myös kirrannut, mutta ei vaikutusta. Onko tämä vain ominaisuus? Vai onko tämä vika? Vai onko tässä taas joku VAG salaliitto takana?
Elikkä kun kaasun linttaa pohjaan esim. 4 vaihteella ja lähtö kierrokset 2000rpm ja Mreq hyppää siihen 1300-1350 tietämile, mutta Mair seilaa vielä siellä 1200 tietämillä kunnes on 3000-3500 rpm saavutettu, niin sitten luvut kohtaavat.
IMMU on vaihdettu tovi sitten ja esim. Mair kun on 1300, niin Pinl on 2200. Hukkista olen myös kirrannut, mutta ei vaikutusta. Onko tämä vain ominaisuus? Vai onko tämä vika? Vai onko tässä taas joku VAG salaliitto takana?
Ex-Saab 9-5 SE 2.3t (B235E) -98
#6963
#6963
Re: mAir jää mReq:sta
Minkäslaista turboa autossa on kiinni?
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
-
- "Ruisku"
- Viestit: 111
- Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 08:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: mAir jää mReq:sta
Ihan perus aerosta riivitty mitsubishi TD04. Oisko kuitenkin tässä turbossa itsessään joku häikkä? Aijuu ja DP on vaihdettu 3" tuuman putkeen, mutta loppu osa vakiota
Ex-Saab 9-5 SE 2.3t (B235E) -98
#6963
#6963
-
- "Ruisku"
- Viestit: 111
- Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 08:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: mAir jää mReq:sta
Semmonen havainto vielä, että täysillä kiihdyttäessä Mair käväseen samalla tasolla kuin Mreg. Oisko hukkis kuitenkin liian löysä?
Ex-Saab 9-5 SE 2.3t (B235E) -98
#6963
#6963
Re: mAir jää mReq:sta
Onko muuten softa tehty noille muutoksille? Turbolle ja downpipelle? Jos on, niin sitten kannattaa varmaan vilkaista sitä hukkaportin tankoa
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: mAir jää mReq:sta
Peruspaineet tarkastukseen, eli mankusta liitin irti ja Pinl tarkkailuun. Pitäisi olla 0.4bar.
Mikäs softa siellä on? Ihan TD04 tehty vai GT17 peruja? Eihän se T7-mankkukaan ikuinen ole, melkein vain..
Mikäs softa siellä on? Ihan TD04 tehty vai GT17 peruja? Eihän se T7-mankkukaan ikuinen ole, melkein vain..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 111
- Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 08:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: mAir jää mReq:sta
Softa on tälle raudalle tehty. Onko näitä mankkuja näissä kellään koskaan hajonnut?
Ex-Saab 9-5 SE 2.3t (B235E) -98
#6963
#6963