Syttyhäiriöitä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
pönttö
"Ruisku"
Viestit: 136
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2012 12:02
Paikkakunta: Jämsä

Syttyhäiriöitä

Viesti Kirjoittaja pönttö »

Eli potilas on MY2002 2.3t, Mitsulla, Vesa67:n Stage2-softalla, ruskeat suuttimet ja vähän nostetut bensapaineet. Nyt on ajettu 352tkm.

Vaihdoin öljyt, putsarin ja tulpat jossain 351tkm paikkeilla. Rouva ajeli sekalaista ajoa tuon rapsakan tonnin verran ilman ongelmia, nyt oli pe-aamuna jättänyt lähtemättä käymään. Tänään päivällä menin sit kokeilemaan, josko syttyisi (siis Saab, vaimo on vielä hankalampi). Pyörittää hienosti, mutta ei lähde. Satunnaisesti saattoi sytyttää jollakin pytyllä ja ehkä käydä jokusen kierroksen, mutta ei jäänyt käymään. SID-info näytti startaessa kierroksia 160-180rpm.
Bensapumppu murahti virrat laittaessa ja käytin sen vielä ylhäälläkin, letkut ok ja sihti puhdas. Etanoli tankissa.
Alipaineletkut ok eikä vuotanut mitään konehuoneeseen eikä alle.
Sen verran pyörittelin, että piti ottaa jo Vitosta apuvirtaa, mutta ei vaan syttynyt. Mitään vikakoodeja ei ollut.
Sitten kävin hakemassa uudet tulpat ja vaihtelin paikalleen. Kasetti ei haissut palaneelle, mutta alapuolen muovissa on halkeama 3 ja 4 puolien välissä. En muista onko ollut aiemmin. Vanhat tulpat oli ihan mustat. Uusilla tulpilla lähti ekalla startilla käymään.
Kävin ajamassa lenkin, käy ihan ok, vetää ja kulkee, mutta reilusti väännättäessä jättää joskus 1:ssä tai 4:ssa väliin. Nelosen missit nousi 130->210 tuon kolmenkymmenen kilsan lenkin aikana. Ykköseen tuli ehkä parikymmentä lisää. Muuten kaikki arvot minun silmään ok. Vikakoodeja ei vieläkään.
Pihassa lähti taas käymään hienosti.

Kasetilla on ajettu ainakin 150tkm, minkä tuo laite meillä on ollut. Onkohan se nyt loppuviimein kypsymässä vai tulisko nuo oireet jostain muusta?

Immu on reilun vuoden vanha, läppäkotelo vaihdettu viime syksynä.
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Syttyhäiriöitä

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Sytkäkasettia kyllä veikkaisin
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Avatar
artso
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 21:05
Paikkakunta: Oulu

Re: Syttyhäiriöitä

Viesti Kirjoittaja artso »

Kampuran asentoanturi:jäähtymisen (tulppienvaihdon) jälkeen toimii. Vaimonsyttöihin eri konstit :)
9-5 2.3T-00
pönttö
"Ruisku"
Viestit: 136
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2012 12:02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Syttyhäiriöitä

Viesti Kirjoittaja pönttö »

Ei oo asentoanturi. Kylmä kone se (Saabi) oli jo alottaessa.
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2
start95
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Marras 05, 2012 15:39

Re: Syttyhäiriöitä

Viesti Kirjoittaja start95 »

Nimim. Reksun kasettiepäilyistä kiinnostuneena oman pirssin (etanoloitu 9-5 vm02) ihmettely tähän ketjuun:
Selvästi alle 5 tkm ajetuilla tulpilla ei melkein millään lähtenyt pakkasaamuna käyntiin, uusilla tulpilla terhakkaasti. Ei vikakoodeja. Voiko huonoontuva kasetti alkaa syömään noin tulppia? Suositteleeko arvon foorumi hommaamaan kasetin takaluukkuun valmiiksi? (Itse asiassa on jo kun saab-toverilla oli käyttämätön ylimääräinen :) )

Immu ja kampiakselin asentoanturi on viime vuodelta, kasettikin on vaihdettu alle n. 80 tkm ja 7 vuotta sitten. Tulpat vaihdeltu reilu 10 tkm välein.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Syttyhäiriöitä

Viesti Kirjoittaja Termos »

start95 kirjoitti: Selvästi alle 5 tkm ajetuilla tulpilla ei melkein millään lähtenyt pakkasaamuna käyntiin, uusilla tulpilla terhakkaasti. Ei vikakoodeja. Voiko huonoontuva kasetti alkaa syömään noin tulppia?
Etanolisofta on kranttu siitä, että konehuoneen raudan pitää olla kunnossa.
Esmes väsähtänyt sytytyskasetti aiheuttaa etanolikäytössä helposti kummallisia oireita. Ei anna vikakoodeja, eikä syö tulppia. Väärät tulpat voi kyllä pilata kasetin.

Etanolisoftalle uusi SEM 3.7E kasetti (318e marmorilta viime syyskuussa) ja NGK BCPR7ES-11 - tulpat, niin syttypuoli on ainakin kunnossa.

Omassa Aerossa alkuperäinen SEM 3.7C - sytytyskasetti alkoi oireilemaan etanolikäytössä, kun mittarissa oli 170tkm. Etanolilla ajettu tuolloin n. 80tkm.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin