5v Automaatti kadotti vaihteet eteen ja taakse

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
paavo80
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ti Helmi 10, 2015 20:09
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 5v Automaatti kadotti vaihteet eteen ja taakse

Viesti Kirjoittaja paavo80 »

Joo. Aisinin laatikkoon on se tehty helpoksi kun on heti huolto luukun alla. Varsinkin jos se on pöydällä valmiina.

Vaihdoin kaksi vuotta sitten S80 Volvon 6 vaihteiseen ventiilipesän ja laatikko oli autossa paikallaan. Siinä olikin taikinointia.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 5v Automaatti kadotti vaihteet eteen ja taakse

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Se suodattimen avaaminen edelleenkin purattaa koko askin. Venttiilipesä sensijaan on helppo vaihtaa tuohon nähden.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 5v Automaatti kadotti vaihteet eteen ja taakse

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Toi on vähän näkemys ero... onhan siinä pultteja. mutta se on ns.helppoa kun laatikko on kerran irti.

Ed.mainitun ohjeen fig.30 pultit ja öljypumpun fig.31 pultit ja suodatin on siinä.
Sit voi oikeasti vaihtaa suodattimen ja putsata öljypohjan sekä laittaa takasin kiinni kun omaiset on nähnyt.

Eikä tarvii pelätä ettei ölypumppu imisi tukkeutuuneen suodattimen läpi (se riski on kaikissa vanhoissa suodattimissa).
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Vastaa Viestiin