Imuusarjaan menevän ap-letkun nippa poikki!
Imuusarjaan menevän ap-letkun nippa poikki!
Eli tarkistaessa alipaineletkujen kiinnitystä bypassilta ohjausventtiilin kautta imusarjaan menevä letku irtosi. Letku ehjä, vastapuolen muovinippa katki!
Mikähän tuo osa on nimeltään ja onnistuuko vaihto ummikolta tien laidassa?
Lisäkysymyksenä: Kuinka pahaa autolle tekee ajella tuollaisenaan? Isohko imuvuotohan siitä seuraa, vai kuinka?
Sopivasti taas reissun päällä sattui. Auto Kotkassa, jos joku kerkeää auttamaan tai edes myymään tarvittavan osan niin iso kiitos.
Mikähän tuo osa on nimeltään ja onnistuuko vaihto ummikolta tien laidassa?
Lisäkysymyksenä: Kuinka pahaa autolle tekee ajella tuollaisenaan? Isohko imuvuotohan siitä seuraa, vai kuinka?
Sopivasti taas reissun päällä sattui. Auto Kotkassa, jos joku kerkeää auttamaan tai edes myymään tarvittavan osan niin iso kiitos.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Imuusarjaan menevän ap-letkun nippa poikki!
Mistä se nippa katkesi? Jos siitä tulipellissä olevasta bypassin ohjausventtiilistä, niin sen voi ohittaa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Imuusarjaan menevän ap-letkun nippa poikki!
Ei ole tosiaan välttämätön se ohjausventtiili. Vedä bypassilta suora letku imusarjaan, revi ohjausventtiilistä letkut irti ja tulppaa vapaaksi jäävät päät. Virtajohto jätä kiinni ohjausventtiiliin niin ei syty CE valo.
Re: Imuusarjaan menevän ap-letkun nippa poikki!
Niin siis nimenomaan imusarjan päästä nippa poikki. Siitä mihin menee kaksi ohutta letkua se ylempi poikki. Onko tähän yhtä hyvää pikaohjetta?
(Ohjausventtiili oli jo ohitettu aiemmin)
(Ohjausventtiili oli jo ohitettu aiemmin)
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Imuusarjaan menevän ap-letkun nippa poikki!
Niin ja tuon soviteosan nimestä/numerosta kanssa voisi olla apua. Onko se tässä nyt tuo nro 12? En ole varma hahmotanko oikein.
http://ys3.se/catalogue/node/2002/2296/#L12
http://ys3.se/catalogue/node/2002/2296/#L12
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Imuusarjaan menevän ap-letkun nippa poikki!
Itselläni katkesi ylin nippa tuosta samasta imusarjaan ( 12 nro. kuvassa) asentuvasta muovijakokappaleesta bensanpaineensäädintä vaihtaessa lauantaina kun merkkiliike kiinni ( tuskin olisi ollut edes hyllyssä tuota osaa) .
On samaa pesää tuo haaroittaja sisältä eli kumpaankin nippaan vaikuttaa sama ali/ylipaine kun imusarjassa kulloinkin on. Tein itse sellaisen " ranetuksen", että väänsin liimamassan kanssa ruuvin tuohon ylempään nipanreikään ( annoin kuivua parituntia ja testasin että tuli tiivis tulppaus) ja hain Motonetistä ensiapuun 4 mm muovisen t-haaran hintaan 1,9 € jolla haaroitin sen ehjän alemman nipan lähdön kahdeksi. Toinen pää menee sinne rintapellin ohjausventtiilille ja toinen pää bensanpaineensäätimelle.
Sittemmin piti hakea se uusi muovinen haaroittaja ( osa nro.12 kuvassa) mutta eipä ole ollut tarvetta koska toimii noinkin virheettä.
On samaa pesää tuo haaroittaja sisältä eli kumpaankin nippaan vaikuttaa sama ali/ylipaine kun imusarjassa kulloinkin on. Tein itse sellaisen " ranetuksen", että väänsin liimamassan kanssa ruuvin tuohon ylempään nipanreikään ( annoin kuivua parituntia ja testasin että tuli tiivis tulppaus) ja hain Motonetistä ensiapuun 4 mm muovisen t-haaran hintaan 1,9 € jolla haaroitin sen ehjän alemman nipan lähdön kahdeksi. Toinen pää menee sinne rintapellin ohjausventtiilille ja toinen pää bensanpaineensäätimelle.
Sittemmin piti hakea se uusi muovinen haaroittaja ( osa nro.12 kuvassa) mutta eipä ole ollut tarvetta koska toimii noinkin virheettä.

Re: Imuusarjaan menevän ap-letkun nippa poikki!
Hyvä vinkki, hain tuon t-haaran ja alipaineletkua Motonetistä. Ehdin tosin päivällä jo hätäpäissäni juntata sen letkun kiinni nipan jäänteisiin liimamassalla. Katsotaan aamulla kuivuiko hyvin kiinni ja kestääkö koeajolenkin; jos ei, niin kokeilen tuota sun (fiksumpaa) keinoa.
Delta-autoon olisi kestänyt kolme päivää saada tuo haaroitin. Ei oikein houkuttanut.
Delta-autoon olisi kestänyt kolme päivää saada tuo haaroitin. Ei oikein houkuttanut.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Imuusarjaan menevän ap-letkun nippa poikki!
No eihän se liima tuolla pakkasella kovettunut. Nyt on tuolla T-haaralla sitten letkut.
Miten mahduit sen ruuvin laittamaan? Ahtoputken irrottamallako?
Miten mahduit sen ruuvin laittamaan? Ahtoputken irrottamallako?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00