Aero -01 9-5
Aero -01 9-5
AAAPUVA !
Mikähän se mahtaisi olla vialla kun aero on alkanut enenevissä määrin hukata jäähdytysnestettä. Tänä aamuna kylmänä katsoin määrän paisarista ja nestettä oli sopivasti. 30km ajon jälkeen paisari ja kaikki viereiset laitteet olivat ihan märkiä. Masiina siis puhaltaa nesteet pois korkin kautta. Muita vuotoja ei ole, painetta on paisarissa vielä useamman päivän seisomisen jälkeen. Koneella on ajettu n.200tkm. Onko muilla ollut vastaavaa, itse epäilen kannentiivistettä. Kiitos etukäteen avusta.
Ensimmäinen, mutta toivottavasti ei viimeinen saappi
Mikähän se mahtaisi olla vialla kun aero on alkanut enenevissä määrin hukata jäähdytysnestettä. Tänä aamuna kylmänä katsoin määrän paisarista ja nestettä oli sopivasti. 30km ajon jälkeen paisari ja kaikki viereiset laitteet olivat ihan märkiä. Masiina siis puhaltaa nesteet pois korkin kautta. Muita vuotoja ei ole, painetta on paisarissa vielä useamman päivän seisomisen jälkeen. Koneella on ajettu n.200tkm. Onko muilla ollut vastaavaa, itse epäilen kannentiivistettä. Kiitos etukäteen avusta.
Ensimmäinen, mutta toivottavasti ei viimeinen saappi
Re: Aero -01 9-5
Tsekkaa meneekö vettä johonkin sylinteriin?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Aero -01 9-5
Veikkaan että akun puoleisen etunurkan kannenpultti lähtee näppivoimilla auki.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Aero -01 9-5
Käytä autoa paisarin korkki auki ja kato nouseeko kuplia. Jos kuplii,niin kansi/tiiviste vuotaa.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Aero -01 9-5
On kokemusta. Anna auton seisoa yön yli ajon jälkeen äläkä vapauta painetta järjestelmästä. Ota tulpat pois seuraavana aamuna ja näet taskulampun avulla jonkun männän päällä vettä..ehkä jos vuotaa. Ajon aikana syliterin paine vuotaa jäähdytysjärjestelmään ja auton seisoessa järjestelmän vesi vuotaa sylinteriin. Katso myös onko paisuntasäiliön korkin ylipaine ja alipaine mekanismi ehjä..uusi ei kallis. Pakokaasu haisee myös startatessa vuodon takia makealle. Ei kiva juttu mutta rahalla siitäkin selviää.
Re: Aero -01 9-5
Tiivisteet noin satasen. Tuon alle ei oikein taida saada tehtyä. Omassa oli kannentiivisteessä halkeama. Teräsviivaimella katsoin että kansi on suora, tahnalla läppäsin venttiilit, putsasin tiivistepinnat ja kansi takaisin uusilla tilkkeillä. Nyt tuosta on jo 30tkm. Hyvin on toiminut.
ps. kuulin tuossa entisen femmani omistajalta että hyvin on pelannut sekin. Samalla metodilla tein kansirempan siihen t5- mäntäpäivityksen yhteydessä ja nyt on siis 130tkm jo rallateltu.
ps. kuulin tuossa entisen femmani omistajalta että hyvin on pelannut sekin. Samalla metodilla tein kansirempan siihen t5- mäntäpäivityksen yhteydessä ja nyt on siis 130tkm jo rallateltu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Aero -01 9-5
Okei! Eli aina ei tarvitse plaanata ja puunata ja heittää 16 uutta venttiiliä.. Hyvä tieto joskus varmasn itselläkin edessä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Aero -01 9-5
Tuosta kannen oikaisusta voi olla montaa mieltä..Itse en jättäisi alumiini kantta oikaisematta jos ei ole pakkorako kasata moottoria ilman oikaisua..Valurauta kannen voi kyllä huoletta kasata ilman plaanausta..Joskus tuli muutama kansi heitettyä paikalleen ilman oikaisua ja pelasikin hyvin.Joskus ei ollut niin hyvää tuuria..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Aero -01 9-5
Jos ei ole keittänyt nesteitä pihalle, niin kansi voi olla ihan kunnossa etenkin jos pahvissa näkyy selvä vika... Toki koneistus on varma tapa, mutta ei saa samana päivänä nippuun.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Aero -01 9-5
Totta,tuo lämpö vaikuttaa paljon asiaan..Jos tosiaan "keittänyt" niin en kasaisi ilman oikaisua..Yleisestihän juuri sen takia vaihdetaan tiiviste,tai coctailin jne..
Harvemmin pelkästään ulkopuolisen vuodon takia,silloin hyvä mahdollisuus onnistua ilman oikaisua.
Harvemmin pelkästään ulkopuolisen vuodon takia,silloin hyvä mahdollisuus onnistua ilman oikaisua.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-