Etanoliin siirtymisen jälkeiset kysymykset

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Etanoliin siirtymisen jälkeiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Vahvasti ehtoopuolella olevalta läppäkotelolta vaikuttaa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Re: Etanoliin siirtymisen jälkeiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja moksu »

Mitäs nuo koodit tarkoittaa ... Itsellä kun ei ole comeja eikä tekkejä :P
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
fogaz
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Tammi 03, 2013 16:51
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Etanoliin siirtymisen jälkeiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja fogaz »

moksu kirjoitti:Mitäs nuo koodit tarkoittaa ... Itsellä kun ei ole comeja eikä tekkejä :P
-P1230 - Throttle Position Sensor 1 and 2 Circuit
Sum Out of Range.
-P1231 Throttle Position Sensor 1 and 2 Circuit. Sum Out of Range (No Limp Home).
-P1260 Saab Throttle Return Spring Too Low Forces.

Tällaiset löysin nopealla googletuksella, en tiedä pitävätkö paikkaansa. Autocom näytti jotain ihan ufoja juttuja kahden ensimmäisen koodin kohdalla, eli ei tainnut tunnistaa Saabin geneerisiä koodeja oikein.
Avatar
Audiojack
"Viggen"
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Etanoliin siirtymisen jälkeiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

Vastaisuuden varalle, tuolta löytyy aika monen vikakoodin suomennos: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=142665 Linkki löytyi tuolta OG9-5 usein kysytyt kysymykset-aiheesta/tiedotteesta.
fogaz
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Tammi 03, 2013 16:51
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Etanoliin siirtymisen jälkeiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja fogaz »

Audiojack kirjoitti:Vastaisuuden varalle, tuolta löytyy aika monen vikakoodin suomennos: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=142665 Linkki löytyi tuolta OG9-5 usein kysytyt kysymykset-aiheesta/tiedotteesta.
Kiitoksia, täytyykin tallentaa muistiin tuo niin ei tarvitse miettiä näyttääkö Autocom oikeaa selitystä koodille.

Vielä kysymys, mistä tuo kaasuläppäkotelo kannattaisi ostaa? Maptunparts näyttää tarjoavan 500€:n hintaan, täällä taas 285€ : http://m.ebay.co.uk/itm/231309178392?_mwBanner=1
Barney74
"Turbo"
Viestit: 258
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Etanoliin siirtymisen jälkeiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja Barney74 »

fogaz kirjoitti:
Audiojack kirjoitti:Vastaisuuden varalle, tuolta löytyy aika monen vikakoodin suomennos: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=142665 Linkki löytyi tuolta OG9-5 usein kysytyt kysymykset-aiheesta/tiedotteesta.
Kiitoksia, täytyykin tallentaa muistiin tuo niin ei tarvitse miettiä näyttääkö Autocom oikeaa selitystä koodille.

Vielä kysymys, mistä tuo kaasuläppäkotelo kannattaisi ostaa? Maptunparts näyttää tarjoavan 500€:n hintaan, täällä taas 285€ : http://m.ebay.co.uk/itm/231309178392?_mwBanner=1
Itse tilasin täältä:

http://www.ecutesting.com/catalogue/pro ... 50191.html

Heillä on myös vaihtoehto, että korjaavat omasi. :-)

Tuli todella nopeasti 2-3v sitten ja kaikki huolet poistui tuon vaihdon jälkeen.
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
fogaz
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Tammi 03, 2013 16:51
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Etanoliin siirtymisen jälkeiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja fogaz »

Tänään saapui uusi kotelo, ei tarvitse emännän ajella enään laina-renaultilla :D

Tarvitseeko tuota jollain tapaa säätää asennuksen yhteydessä vai saako vain heittää paikoilleen? Pöytäkoneeni kiintolevy hajosi pari päivää sitten, joten en pääse wis:istä sitä tarkistamaan :(

Ja mistä saa konehuoneen alipaineletkuihin sopivia takaiskuja ostettua, pcs?
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1438
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Etanoliin siirtymisen jälkeiset kysymykset

Viesti Kirjoittaja HEV »

Ei tarvitse säätää. Itse heitin purkuautostaa peräisin olevan kotelon (kiitokset Hookille) viime viikolla paikalleen ja hyvin lähti toimimaan: ei nypytystä tasakaasulla eikä tietenkään limppejä enää.

Kotelo on vanhempaa tyyppiä ja alkuperäinen oli uudempi, jolloin yhteen huohotinletkuun tarvittiin supistus 12 -> 4 mm - siinä kaikki.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Vastaa Viestiin