Ilmamassamittari ja pyynnit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
Jatketaas vanhaan topicciin. Eli kuinka nopeasti toteuman pitäisi vastata pyyntiin? Onko ok, jos SID infon näytössä on yhtäaikaa näkyvissä mReg esim. 960 ja mAir about 780? Eli mAir nousee kyllä pyyntiin, mutta laahaa vähän perässä. Ei siis ihan täyskaasu vetoja kuitenkaan. Pinl tulee kyllä täydellä kaasulla about 2000 paikkeille, silloin pyynnit 1060 ja toteuma karvan päälle tonnin.
Vai onko immu sökö? Tai Garmetti tattis eikä jaksa enää puhaltaa hönkää?
Vai onko immu sökö? Tai Garmetti tattis eikä jaksa enää puhaltaa hönkää?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
Ei se toteuma välittömästi voi pyyntiä seurata, turbon inertiaa eli lagia se vaan on. Aivan ylä- ja alakierroksilla ei myöskään turbon saama energia tai kapasiteetti riitä täyttämään pyyntöjä useinkaan täysin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
Kiitos jc:lle taas vastauksesta. Ajellaan lisää ja seurataan tilannetta.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
2.0 GT17jcarlson kirjoitti:Pinl 1750 ja mair/mreq 950 on hyvä
IMM 1:
Pinl 1700 ja mair 850
IMM 2:
Pinl 1780 ja mair 820
Entäs sitten nämä
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
IMM 1 lukema on toleransseissa, IMM 2 on jo väsynyt.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
mitäs se väsyminen käytännössä meinaa? huomaako sitä mitenkään nahkapenkin ja ratin välissä?
jos se on joskus oikein väsyksissä, seuraako jotakin katastrofaalista ja peruttamatonta?
jos se on joskus oikein väsyksissä, seuraako jotakin katastrofaalista ja peruttamatonta?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
Huomaa viimeistään siinä vaiheessa kun mäntä sulaa tai halkeaa liian ahtopaineen, sytytysennakon ja laihan seoksen takia. Tai kun alkaa pätkimään vedossa ja E85 adaptaatio on pielessä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
Kiitos jc:lle vastauksesta!
Ennen uutta immiä voiko ajaa: vanhalla varovasti tai liitin irti vai ei ollenkaan?
Ennen uutta immiä voiko ajaa: vanhalla varovasti tai liitin irti vai ei ollenkaan?
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
Vanhalla varovasti.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
ai tuo koski siis e85 lla ajavia, miten jos ajelee 95 lla onko proceduuri ennustuksesssa sama?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
95:lla ajaessa vielä isompi riski arvatenkin. Etanoli antaa kuitenkin anteeksi enemmän nakutusherkkyyteen liittyen. Kyllä tuo immu on halpa henkivakuutus ja kandee uusia jos pyynti ja toteutuma ilmamamassoissa ei kohtaa. Itse uusin heti kun huomattiin Stagetuksen yhteydessä OpenSid toiminnon auettua yli 200 yksikön eroja Mreg ja MAir välillä. Ahdot nousi yli 1 bar Stage 1:llä. Nyt seuraa lukemat aivan käsikädessä +1200 lukemille todella lyhyellä vasteajalla ahtojen pysyessä max. 0,9 bar luokassa Mitsun Td04/ 15T:llä.
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
Vaarallista molemmilla polttoainella, E85:lla ei nakuta mutta tulpankärki ja palotila kuumenee niin paljon että alkaa itsesyttymään hyvin ennenaikaisesti (preignition). Tätä ei nakutustunnistus huomaa ja riskinä on ylikuumenemisesta tuleva tulpankärjen ja männän sulaminen. Bensalla taas perinteinen nakutus ja männän halkeaminen. Jos IMM on todella huono niin liitin irti MAP-pohjaisilla kartoilla seokset on enemmän tontilla. Mutta riittää että ajaa varovasti eikä käytä isompia ahtoja ja kierroksia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com