Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma
Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma
Moro!
Nyt tarvittais apuja saappi tietäjiltä,Potilas on 2.0t johon laitettu saabin virisofta. Ongelmana on että mair jää mreg arvosta n.200 kiihyttäessä lätkä lattiassa. Kolmosella kaasu pohjaan kiihytys antaa seuraavat arvot.
Pinl 1800
Mreg 900-1000
Mair 750-820
Autosta testattu seuraavaa.
- testattu varmasti ehjää immua
- alipaineletkut tarkistettu/vaihdettu
- turbo testattu ottamalla w-letku irti hukkaportin kellolta jolloin ahdot nousi helposti pinl 2250
- turbon peruspaineet testattu yhdistämällä c ja w letku jolloin pinl n.1320
- evap takaiskut testattu ja nyt evap tulpattu(ei muutosta).
- tulpat vaihdettu ngk bcpr7es-11
Itselläni alkaa tarkistus kohteet loppumaan ja vika ei vaan löydy, foorumin etsi toimintoa olen käyttänyt asian tiimoilta ahkerasti.
Nyt tarvittais apuja saappi tietäjiltä,Potilas on 2.0t johon laitettu saabin virisofta. Ongelmana on että mair jää mreg arvosta n.200 kiihyttäessä lätkä lattiassa. Kolmosella kaasu pohjaan kiihytys antaa seuraavat arvot.
Pinl 1800
Mreg 900-1000
Mair 750-820
Autosta testattu seuraavaa.
- testattu varmasti ehjää immua
- alipaineletkut tarkistettu/vaihdettu
- turbo testattu ottamalla w-letku irti hukkaportin kellolta jolloin ahdot nousi helposti pinl 2250
- turbon peruspaineet testattu yhdistämällä c ja w letku jolloin pinl n.1320
- evap takaiskut testattu ja nyt evap tulpattu(ei muutosta).
- tulpat vaihdettu ngk bcpr7es-11
Itselläni alkaa tarkistus kohteet loppumaan ja vika ei vaan löydy, foorumin etsi toimintoa olen käyttänyt asian tiimoilta ahkerasti.
Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma
peruspaine on kyllä liian pieni
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma
Mistä moinen johtuu? Voisiko syyllinen olla imucobran o-rengas? ja paljon peruspaineen pitäisi olla? Onnistuuko paineen nosto säätämällä hukkaportin tankoa lyhyemmäksi??
Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma
Lyhennä tankoa muutama kierros kerrallaan ja uutta testiä.
Lisäksi ota huomioon että softasta riippuen trionic menee vikatilaan (rajoittaa kaasuläpän asentoa ja maksimivirtaamaa) ennenpitkään kun testaat tuolla suoralla letkukytkennällä C-W peruspainetta. Menee siksi että järjestelmä huomaa ettei pysty hallitsemaan ahtopaineen ohjausta.
Lisäksi ota huomioon että softasta riippuen trionic menee vikatilaan (rajoittaa kaasuläpän asentoa ja maksimivirtaamaa) ennenpitkään kun testaat tuolla suoralla letkukytkennällä C-W peruspainetta. Menee siksi että järjestelmä huomaa ettei pysty hallitsemaan ahtopaineen ohjausta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma
Ilmoittaako järjestelmä vikatilasta mitenkään ja voiko ecun nollata ottamalla akunkengän irti?
Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma
sulake 17 on nopeampi tapa. Kyllä sillä pitäis yhden vedon ehtiä tekemään ennenkuin systeemi huomaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma
Vaikuttaako tuo peruspaineen nosto tuohon ongelmaan että mair ei nouse mreg arvoon reilussa kiihytyksessä?
Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma
Käyppäs nyt välillä testaamassa niin tiedetään vaikuttaako
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma
Testataan testataan
paljon sen peruspaineen pitäis olla?? Meinaan montako kierrosta tankoa uskaltaa lyhentää.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma
0.4bar Garrett GT17:lla ja 0.45 Mitsubishi TD04:lla
Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma
0,4 bar päällä pitäis olla, 0,45 ei haitanne vielä. Liian suuri peruspaine sitten aiheuttaa softasta riippuen negatiivista adaptaatiota ja taas ollaan ihmettelemässä miksi.
Muutama kierros kerrallaan kuten sanoin. Iteratiivinen säätöprosessi tuokin on
Muutama kierros kerrallaan kuten sanoin. Iteratiivinen säätöprosessi tuokin on
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma
Selvä juttu. Kiitos avusta tähän asti
palaan asiaan huomenna
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma
Uusi päivä sama ongelma
Nyt olis turbon peruspaineet saatu 0.4bariin(3kierrosta tankoa lyhyemmäksi). Nelosella kiihytys 2500-4500rpm antoi tänään seuraavat arvot.
mreg n.1080
mair n.890
pinl 2000
Eli sama mairin jääminen mregistä jatkuu... Voisiko vika olla turbon magneettiventtiilissä vai mitähän seuraavaksi kokeilis???
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
mreg n.1080
mair n.890
pinl 2000
Eli sama mairin jääminen mregistä jatkuu... Voisiko vika olla turbon magneettiventtiilissä vai mitähän seuraavaksi kokeilis???
Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma
Pistä uusi ilmamassamittari kokeeksi.
Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma
Juu ihan selvästi immu mittaa väärin, painetta liikaa tuolla ilmamäärällä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit