Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
juxte80
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Elo 27, 2014 13:08

Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma

Viesti Kirjoittaja juxte80 »

Moro!
Nyt tarvittais apuja saappi tietäjiltä,Potilas on 2.0t johon laitettu saabin virisofta. Ongelmana on että mair jää mreg arvosta n.200 kiihyttäessä lätkä lattiassa. Kolmosella kaasu pohjaan kiihytys antaa seuraavat arvot.
Pinl 1800
Mreg 900-1000
Mair 750-820
Autosta testattu seuraavaa.
- testattu varmasti ehjää immua
- alipaineletkut tarkistettu/vaihdettu
- turbo testattu ottamalla w-letku irti hukkaportin kellolta jolloin ahdot nousi helposti pinl 2250
- turbon peruspaineet testattu yhdistämällä c ja w letku jolloin pinl n.1320
- evap takaiskut testattu ja nyt evap tulpattu(ei muutosta).
- tulpat vaihdettu ngk bcpr7es-11
Itselläni alkaa tarkistus kohteet loppumaan ja vika ei vaan löydy, foorumin etsi toimintoa olen käyttänyt asian tiimoilta ahkerasti.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

peruspaine on kyllä liian pieni
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
juxte80
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Elo 27, 2014 13:08

Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma

Viesti Kirjoittaja juxte80 »

Mistä moinen johtuu? Voisiko syyllinen olla imucobran o-rengas? ja paljon peruspaineen pitäisi olla? Onnistuuko paineen nosto säätämällä hukkaportin tankoa lyhyemmäksi??
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Lyhennä tankoa muutama kierros kerrallaan ja uutta testiä.

Lisäksi ota huomioon että softasta riippuen trionic menee vikatilaan (rajoittaa kaasuläpän asentoa ja maksimivirtaamaa) ennenpitkään kun testaat tuolla suoralla letkukytkennällä C-W peruspainetta. Menee siksi että järjestelmä huomaa ettei pysty hallitsemaan ahtopaineen ohjausta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
juxte80
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Elo 27, 2014 13:08

Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma

Viesti Kirjoittaja juxte80 »

Ilmoittaako järjestelmä vikatilasta mitenkään ja voiko ecun nollata ottamalla akunkengän irti?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

sulake 17 on nopeampi tapa. Kyllä sillä pitäis yhden vedon ehtiä tekemään ennenkuin systeemi huomaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
juxte80
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Elo 27, 2014 13:08

Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma

Viesti Kirjoittaja juxte80 »

Vaikuttaako tuo peruspaineen nosto tuohon ongelmaan että mair ei nouse mreg arvoon reilussa kiihytyksessä?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Käyppäs nyt välillä testaamassa niin tiedetään vaikuttaako
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
juxte80
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Elo 27, 2014 13:08

Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma

Viesti Kirjoittaja juxte80 »

Testataan testataan :D paljon sen peruspaineen pitäis olla?? Meinaan montako kierrosta tankoa uskaltaa lyhentää.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma

Viesti Kirjoittaja karg »

0.4bar Garrett GT17:lla ja 0.45 Mitsubishi TD04:lla
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

0,4 bar päällä pitäis olla, 0,45 ei haitanne vielä. Liian suuri peruspaine sitten aiheuttaa softasta riippuen negatiivista adaptaatiota ja taas ollaan ihmettelemässä miksi.
Muutama kierros kerrallaan kuten sanoin. Iteratiivinen säätöprosessi tuokin on
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
juxte80
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Elo 27, 2014 13:08

Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma

Viesti Kirjoittaja juxte80 »

Selvä juttu. Kiitos avusta tähän asti :) palaan asiaan huomenna
juxte80
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Elo 27, 2014 13:08

Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma

Viesti Kirjoittaja juxte80 »

Uusi päivä sama ongelma :( Nyt olis turbon peruspaineet saatu 0.4bariin(3kierrosta tankoa lyhyemmäksi). Nelosella kiihytys 2500-4500rpm antoi tänään seuraavat arvot.
mreg n.1080
mair n.890
pinl 2000
Eli sama mairin jääminen mregistä jatkuu... Voisiko vika olla turbon magneettiventtiilissä vai mitähän seuraavaksi kokeilis???
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma

Viesti Kirjoittaja karg »

Pistä uusi ilmamassamittari kokeeksi.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab 9-5 2.0t ilmamäärä ongelma

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Juu ihan selvästi immu mittaa väärin, painetta liikaa tuolla ilmamäärällä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin