Itse en tekisi noin. Olen hieman skeptinen dieselin voiteluominaisuuksien suhteen ja miten hyvin "öljyn"paineet pysyy noin juoksevalla aineella ja alhaisilla kierroksilla.illu_p kirjoitti:lopuksi kaadoin sisälle 5 litraa dieseliä, käytin 2 minuuttia tyhjäkäynnillä
Perusohjeet tarpeen turbon vaihdossa
Re: Perusohjeet tarpeen turbon vaihdossa
jeeeeeee!
Re: Perusohjeet tarpeen turbon vaihdossa
Se on hyvä kun rohkeita koekaniineja löytyy. Kk-laakerit yleensä ottaa ekana kipeää, jos voitelu pettää. Eikä siitä varmaan pitkään menee runkolaakerien vaurioon. Yksi aikaisempi kolleega sai Foordin runkolaakerin leikkaamaan katsastusta varten tehdyllä karstanpolttoajollaan. Automaattivaihteisella ajoi pakkovaihteella kovemmilla kierroksilla Venäjältä (Värtsilästä) Joensuuhun. Nätisti ajettuna olisi voinut vielä kestääkin vuosia...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Turbo"
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: Perusohjeet tarpeen turbon vaihdossa
Eikös siihen mitsun turboon saa valmista muutos sarjaa ? Muistaakseni jossain sellaista myydään .
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
Re: Perusohjeet tarpeen turbon vaihdossa
Muutossarja = mitsun normaali putki- ja banjopulttipaketti.
Re: Perusohjeet tarpeen turbon vaihdossa
Done! Eikä mennyt kauan
Kiitos kaikille avusta.
Kaikista eniten vitutti kaikki, kun turbo alkoi savuta kuin takkatuli 25 sekuntia käynnistyksen jälkeen. Mutta se oli vain hetken säikäytys. Puristelin ilmakuplat pois jäähdytinjärjestelmästä (olin vaihtanut nesteet kun auton keula oli pukeilla, ei nähtävästi pitäisi..), eikä se mitään enää seuraavan käynnistyksen jälkeen savunnnu! 20 km öistä moottoritietä tuntui niin mukavalta
Havaintoja remontista lisään tähän ketjuun myöhemmin
Kiitos kaikille avusta.
Kaikista eniten vitutti kaikki, kun turbo alkoi savuta kuin takkatuli 25 sekuntia käynnistyksen jälkeen. Mutta se oli vain hetken säikäytys. Puristelin ilmakuplat pois jäähdytinjärjestelmästä (olin vaihtanut nesteet kun auton keula oli pukeilla, ei nähtävästi pitäisi..), eikä se mitään enää seuraavan käynnistyksen jälkeen savunnnu! 20 km öistä moottoritietä tuntui niin mukavalta
Havaintoja remontista lisään tähän ketjuun myöhemmin
Re: Perusohjeet tarpeen turbon vaihdossa
ja seuraavana aamuna huomaat että savuttaa edelleen
Re: Perusohjeet tarpeen turbon vaihdossa
Toivottavasti ei. 5 minuutin päästä näen sen.
Se jäi pari tuntia sitten mainitsematta, että auton käyntiääni kuulosti mielestäni erilaiselta, jotenkin metallisemmalta. Voi olla, että kyse on ylivarovaisuudesta, mutta jos ei, voisiko syynä olla joku liian löysälle jäänyt liitos? Banjoputkihan ei paikalleen asentunut kuin venyttelemällä. Toisaalta se yksi kumiletku, joka menee alimmaksi turboon ?hukkaportin? alle (boosteri?) vikaantui yläpäästä, kun hapertunut muoviurostappi katkesi letkun sisään ja jouduin virittelemään pielavetisen kiinnityksen letkunkiristimillä sekä muovipidikettä rautasahalla muotoillen.
Öljykanavien huonosta tilasta kyse EI voi olla. Parin minuutin käytön jälkeen ulos laskemani öljy oli täysin uuden kaltaista. Ei ihme, koska moottoritila näytti alhaalta ennen öljypohjan liimaamista lähes TÄYSIN puhtaalta - ainoastaan kytkimen puoleisella seinämällä oli alhaalla minimaalinen musta viiden sentin kerrostuma sitä töhnää, jota normaalisti on vaikka huru mycket yli 300 000 ajetussa autossa.
Toivottavasti auto kestää. Soon moro.
Se jäi pari tuntia sitten mainitsematta, että auton käyntiääni kuulosti mielestäni erilaiselta, jotenkin metallisemmalta. Voi olla, että kyse on ylivarovaisuudesta, mutta jos ei, voisiko syynä olla joku liian löysälle jäänyt liitos? Banjoputkihan ei paikalleen asentunut kuin venyttelemällä. Toisaalta se yksi kumiletku, joka menee alimmaksi turboon ?hukkaportin? alle (boosteri?) vikaantui yläpäästä, kun hapertunut muoviurostappi katkesi letkun sisään ja jouduin virittelemään pielavetisen kiinnityksen letkunkiristimillä sekä muovipidikettä rautasahalla muotoillen.
Öljykanavien huonosta tilasta kyse EI voi olla. Parin minuutin käytön jälkeen ulos laskemani öljy oli täysin uuden kaltaista. Ei ihme, koska moottoritila näytti alhaalta ennen öljypohjan liimaamista lähes TÄYSIN puhtaalta - ainoastaan kytkimen puoleisella seinämällä oli alhaalla minimaalinen musta viiden sentin kerrostuma sitä töhnää, jota normaalisti on vaikka huru mycket yli 300 000 ajetussa autossa.
Toivottavasti auto kestää. Soon moro.
Re: Perusohjeet tarpeen turbon vaihdossa
So far so good.
Hlivola & Salmisella asiantunteva silmä- ja korvapari totesi kaiken olevan kunnossa, kun palautin käyttämättä jääneen cobraputken. Laakereista ei kuulunut häiritsevää meteliä. Itse en osaisi tällaisia kuulla.
Havaintoja:
- Käyntiinlähdössä ei minkäänlaista savupollähdystä peräpäästä.
- Ajon aikana ja sen jälkeen tyhjäkäynnillä ei juuri lainkaan pakokaasua havaittavissa silmillä. Hajun kyllä tuntee
- Öljy aivan kirkasta.
- Muutama tippa öljyä valskaa. Ei muita vuotoja.
- Bensankulutus kaupunkiajossa laski 10,8 litran lukemiin - tosin ajelin varovasti, ja osaksi motarilla.
So far SO good.
Hlivola & Salmisella asiantunteva silmä- ja korvapari totesi kaiken olevan kunnossa, kun palautin käyttämättä jääneen cobraputken. Laakereista ei kuulunut häiritsevää meteliä. Itse en osaisi tällaisia kuulla.
Havaintoja:
- Käyntiinlähdössä ei minkäänlaista savupollähdystä peräpäästä.
- Ajon aikana ja sen jälkeen tyhjäkäynnillä ei juuri lainkaan pakokaasua havaittavissa silmillä. Hajun kyllä tuntee
- Öljy aivan kirkasta.
- Muutama tippa öljyä valskaa. Ei muita vuotoja.
- Bensankulutus kaupunkiajossa laski 10,8 litran lukemiin - tosin ajelin varovasti, ja osaksi motarilla.
So far SO good.
Re: Perusohjeet tarpeen turbon vaihdossa
hyvä homma