Sytkäkasettiko menossa, koodit P0327 ja P1310

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Sytkäkasettiko menossa, vai kenties asentotunnistin?

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

Antaako asentotunnistin vikakoodia hajotessaan? Voisi viitata oireet myös siihen, auto nimittäin sammuu nyt lähes saman ajan kuluttua käynnistyksestä ja lähtee taas jäähdyttyään käyntiin. Kokeilin toisella kasetilla mutta sillä kävi kolmella, eli se kasetti on ainakin rikki 8O
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Sytkäkasettiko menossa, vai asentotunnistin?

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Kaaja asentotunnistimelle vettä eli jäähytä se kun on sammunut .
Siinähän tuo selviää vikooko tunnistin.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Sytkäkasettiko menossa, vai asentotunnistin?

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

Se riski otettava vissiin että jää tien laitaan jos vika ei olekaan siinä...
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Sytkäkasettiko menossa, vai asentotunnistin?

Viesti Kirjoittaja Risto »

99GLS kirjoitti:auto nimittäin sammuu nyt lähes saman ajan kuluttua käynnistyksestä ja lähtee taas jäähdyttyään käyntiin.
Meillä teki täsmälleen samaa asentotunnistimen takia.
SAABpaaja
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: La Joulu 01, 2012 17:19
Paikkakunta: lpr

Re: Sytkäkasettiko menossa, vai asentotunnistin?

Viesti Kirjoittaja SAABpaaja »

Juuri eilen omasta kulkineesta vaihdoin tuon anturin. Ei mulla ainakaan aina ilmoitellut vikakoodeja kun temppuili. Mittasin tuon vanhan vastusta kun täältä jostain luin että ehjän vastus pitäisi olla jotain reilu 800 ohmia +- muutama kymmentä. Mulla oli reilu 900 ohmia eli rajoissa mutta sitten kun laski kuumaa vettä päälle niin jotain siinä anturissa tapahtuu kun katkesi kokonaan yhteys ja mittari nollille, kun jäähtyy niin herää henkiin. Olis pitänyt mitata uusi vertailun vuoksi samalla tavalla muutta jäi tekemättä.
Kohtalaisen hankalasta välistä pitää vaihtaa tuo anturi.
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Sytkäkasettiko menossa, vai asentotunnistin?

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

Tosi hämärä vika, tänään ajelin 80km eikä auto temppuillut yhtään. Vikavalo paloi eiliseltä, sekin syttyi kun kokeilin toista kasettia. Eilen auto sammui kaksi kertaa alle 10km välein eikä enää lähtenyt käyntiin. Osaako joku sanoa tuosta koodista mitään, onko kuinka selkeä tapaus? P0327 ja P1310
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Sytkäkasettiko menossa, koodit P0327 ja P1310

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

Edelleen oli koodi P1310 eikä muuta, eli vika ei varmaankaan ole kasetissa vaan johtosarjassa tai jopa ecussa :mrgreen: Alkaa mennä maku :saab: iin, ois pitäny ostaa volvo kuitenkin...
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Sytkäkasettiko menossa, koodit P0327 ja P1310

Viesti Kirjoittaja karg »

Kaverilla oli DI-kasetin johtosarjan liittimessä löysää. Korjaantui kun kietas nippusiteen sen liittimen ympärille.

Kantsii heilutella sitä johtosarjaa kun auto on käynnissä ja kattoo vaikuttaako. Oireet oli suht samoja, eli samoja vikakoodeja pukkas ja auto sammuili millon missäkin tai toimi toisaalta välillä pitempäänkin ihan ok.
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Sytkäkasettiko menossa, koodit P0327 ja P1310

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

^Kullanarvoinen kommentti, kiitos :)
SAABpaaja
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: La Joulu 01, 2012 17:19
Paikkakunta: lpr

Re: Sytkäkasettiko menossa, koodit P0327 ja P1310

Viesti Kirjoittaja SAABpaaja »

Jos ei mitään toiminnallista vikaa ole niin antaa ilmotella vikoodeja jos ei jaksa innostua niistä, vanhassa autossa voi tulla melkein mistä tahansa noita koodeja, olisko jopa vikakoodi systeemi vikaantunut 8O .
Äiti muorin Tojotassa on loimottanut 6 vuotta moottorin häiriövalo ja pelaa auto täydellisesti ja tutun Nissanissa samoin palanut häiriövalo melkein yhtä kauan kaasuläpän takia mutta toimii silti moitteettomasti.
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Sytkäkasettiko menossa, koodit P0327 ja P1310

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

Vikakoodi sinänsä ei ole ongelma, niitähän tulee ja menee vanhoissa. Mutta auton sammuminen ilman ennakkovaroitusta rouvan työmatkalla on...
SAABpaaja
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: La Joulu 01, 2012 17:19
Paikkakunta: lpr

Re: Sytkäkasettiko menossa, koodit P0327 ja P1310

Viesti Kirjoittaja SAABpaaja »

Olisko kuitenkin kampiakselin anturi? Kun vaihdoin omasta anturin niin hävisi käynti- sammumis- ja käynnistymis oireet, tosin eilen ilmaantu koodi 1312 mutta eipä tuosta mitään vikaa ole huomannut.
Jospa hommaisin uuden sytkäkasetin seuraavaksi, oman mielenrauhan vuoksi. Näkyy nykyinen olevan jo yli kymmenen vuotta sitten valmistettu.
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Sytkäkasettiko menossa, koodit P0327 ja P1310

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

Viime viikolla oli huonoa käyntiä, kävi vajailla pytyillä, maanantaina sitten sammui kaksi kertaa vauhdista eikä lähtenyt käyntiin. Voihan nämä olla kaksi eri vikaa.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Sytkäkasettiko menossa, koodit P0327 ja P1310

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Varmistaisin vielä oikeasti toimivalla kasetilla niin sais sulkea senkin vaihtoehdon kokonaan pois..joltain lainaan kassua.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Sytkäkasettiko menossa, koodit P0327 ja P1310

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

Autolla on nyt ajeltu ilman ongelmia useampi sata kilsaa... Pelko perseessä milloin taas jättää välille.
Vastaa Viestiin