Co liian korkea 2.0 vm2001
Co liian korkea 2.0 vm2001
paras "veto" oli 0.45.. Siis kierroksilla.. Muuten pyöri vähän 0.6 alapuolella.. Kaikki muut arvot kunnossa?
Ajeltu pappamaisesti 98:lla, vaikka softattu etanolikäyttöön. Uudet tulpat ja ilmanputsarin filtteri. Pakosarjasta pultti poikki.
Kuumia vinkkejä, miten saisi rajoihin? Aattelin et tankkaisin 85 ja pakoputken korjauspastaa pakosarjan juureen tiivisteeksi.
Autolla takana 417000 km, ja olisin henkisesti valmis vielä yhden vuoden tai ainakin vuoden puolikkaan ajelemaan tällä.
Ajeltu pappamaisesti 98:lla, vaikka softattu etanolikäyttöön. Uudet tulpat ja ilmanputsarin filtteri. Pakosarjasta pultti poikki.
Kuumia vinkkejä, miten saisi rajoihin? Aattelin et tankkaisin 85 ja pakoputken korjauspastaa pakosarjan juureen tiivisteeksi.
Autolla takana 417000 km, ja olisin henkisesti valmis vielä yhden vuoden tai ainakin vuoden puolikkaan ajelemaan tällä.
Re: Co liian korkea 2.0 vm2001
Katalysaattorin tehtävä on muuttaa CO -> CO2.. Joten saattaa olla niin, että katalysaattori on vainaa kun kerta kaikki muut arvot ovat kunnossa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Co liian korkea 2.0 vm2001
Lainausko joku kattia päästömittauksen ajaksi turun seudulla?
Re: Co liian korkea 2.0 vm2001
Vaikka muut arvot olivatkin "ok", niin kannattaisi silti katsoa open sidistä Amul ja Ad85 arvo.
9-3 SS 2.2 TiD -03 stage 1 + EGR OFF (143 hv / 360 nm)
9-5 1.9 TiD -08 DPF OFF & EGR OFF Stage 1 (oma softa)
9-3 Cabriolet 2.0t -04 Stage 1 BioPower
9-5 2.0t -00 Stage 1 BioPower
Tech 2
M: Korjattu Eberin ohjausyksikkö NG9-3
9-5 1.9 TiD -08 DPF OFF & EGR OFF Stage 1 (oma softa)
9-3 Cabriolet 2.0t -04 Stage 1 BioPower
9-5 2.0t -00 Stage 1 BioPower
Tech 2
M: Korjattu Eberin ohjausyksikkö NG9-3
Re: Co liian korkea 2.0 vm2001
Jos Tampereelle jaksat ajella, saat lainarenkaat katsastukseen. Eivät ole vanteilla.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Co liian korkea 2.0 vm2001
Katson kun starttaa auton, paljonko pitäisi olla? Ja mitä nämä muuten ovat?ad ja amul85
Re: Co liian korkea 2.0 vm2001
Amul on kertautuva sopeutus ja kertoo, onko ECU joutunut rikastamaan/laihentamaan seosta. Hyvät arvot on lähellä nollaa ja +-500 on vielä ok.
Ad85 kertoo, paljonko ECU on tunnistanut etanolin seossuhteeksi. Bensalla pitäisi siis näyttää n. 0-100 arvoja (etanolilla lähellä 850), jos kaikki on kunnossa.
Etsi-napilla löytyy kyllä todella paljon tietoa näistä parametreista...
Ad85 kertoo, paljonko ECU on tunnistanut etanolin seossuhteeksi. Bensalla pitäisi siis näyttää n. 0-100 arvoja (etanolilla lähellä 850), jos kaikki on kunnossa.
Etsi-napilla löytyy kyllä todella paljon tietoa näistä parametreista...
9-3 SS 2.2 TiD -03 stage 1 + EGR OFF (143 hv / 360 nm)
9-5 1.9 TiD -08 DPF OFF & EGR OFF Stage 1 (oma softa)
9-3 Cabriolet 2.0t -04 Stage 1 BioPower
9-5 2.0t -00 Stage 1 BioPower
Tech 2
M: Korjattu Eberin ohjausyksikkö NG9-3
9-5 1.9 TiD -08 DPF OFF & EGR OFF Stage 1 (oma softa)
9-3 Cabriolet 2.0t -04 Stage 1 BioPower
9-5 2.0t -00 Stage 1 BioPower
Tech 2
M: Korjattu Eberin ohjausyksikkö NG9-3
Re: Co liian korkea 2.0 vm2001
Tänks.Etsi-napilla löytyy kyllä todella paljon tietoa näistä parametreista...
Normaalisti tuota etsi-nappulaa tulee käytettyä mutta puhelimen kanssa se on jostain syystä todella hankalaa.
Re: Co liian korkea 2.0 vm2001
Hylkyhän sieltä odotetusti tuli.. Open sid ei anna mulle noita arvoja.
Katsuri veikkas Ekaa lamdaa, joka huijaa. Odb:stä ei virheitä.
Mutts sitten kun sitä tutkittiin tarkemmin ni katissa näkyy hitsisaumaa? Tältä foorumilta pirssi ostettu pari vuotta sitten ja senkin jälkeen päästöjä otettu ellei sitten "väärällä" kilvellä..
Miksi kukaan avaisi kattia?
Katsuri veikkas Ekaa lamdaa, joka huijaa. Odb:stä ei virheitä.
Mutts sitten kun sitä tutkittiin tarkemmin ni katissa näkyy hitsisaumaa? Tältä foorumilta pirssi ostettu pari vuotta sitten ja senkin jälkeen päästöjä otettu ellei sitten "väärällä" kilvellä..
Miksi kukaan avaisi kattia?
Re: Co liian korkea 2.0 vm2001
Jotkut ovat noista vanhoista tukkeutuneista kateista poistaneet sisuskalut ja laittaneet putkea tilalle tai tehonnoston takia alkanu muuten katti ahistaa eikä varaa isompaan tai racekattiin.abel kirjoitti:Miksi kukaan avaisi kattia?
Eli onko siellä edes kattia vai pelkät kuoret?
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Co liian korkea 2.0 vm2001
Mites sen saa selvilleonko kattia
Muut arvot kunnossa, häkä 045-052
Re: Co liian korkea 2.0 vm2001
Mitä tulee tehonnostoon... Niin itse näin nokkelammaksi kikaksi tuon etanolisoftauksen..
Re: Co liian korkea 2.0 vm2001
Kattia voisi tähystää lambda-anturin reiästä? Lambda-anturin voisi vaihtaa ja viinat tankkiin. Meneekö sitten päästöarvoihin?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Co liian korkea 2.0 vm2001
Mertmin ohjeet hyvät.
Huonolla katilla bensalla vaikea saada rajoihin, etanolilla lienee helpompi saada arvoa alas, mulla ei kokemusta viinavehkeistä.
Muuten, ihan sama millä polttoaineella virittää niin ei saa niitä tehoja ulos jos katti eli pakoputkiston osa on osittain tai kokonaan tukossa. Ilman kattia pakokaasut kulkee mutta bensalla päästöt puissa.
Huonolla katilla bensalla vaikea saada rajoihin, etanolilla lienee helpompi saada arvoa alas, mulla ei kokemusta viinavehkeistä.
Muuten, ihan sama millä polttoaineella virittää niin ei saa niitä tehoja ulos jos katti eli pakoputkiston osa on osittain tai kokonaan tukossa. Ilman kattia pakokaasut kulkee mutta bensalla päästöt puissa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Co liian korkea 2.0 vm2001
Joo, täytyy jostain etsiä toinen lamda ja kokeilla sillä ja etanolilla. Onneks on lähes täys tankki ysikasia ja onneks oli mukava katsuri kun antoi kuukauden ajoaikaa.
Olisko se liuos sellainen et 98 plus masinolia paljon vai ihan vaan E85?
Muuten, auto bongattu foorumin kautta ja siis ostettu edellis tammikuussa. Mukaan annettiin pakokaasupäästölappu. Tämän kanssa sitten konttorille ja leimahan sieltä, tietysti. Sen verran kiertolainen auto että oli ensin faijalla ja nyt vajaan vuoden ollut mulla.
Mutta, tehtäiskö jatkossa sellainen herrasmiessääntö, että jos täältä ostetaan auto, niin kerrotaan rehellisesti, jos ollaan sörkitty esim. niinkin yksinkertaista kikkaretta ku kattia. Tai sitten vakio kirjekuori tulemaan kerran vuodessa, jossa rekkariin täsmäävät päästöarvot
Nimittäin muistaakseni moottorinkuva -valo oli syttynyt 30 km kaupanteon jälkeen ja mun etanolisoftaaja teki siihen jonkun ohituksen. Valo sammui aina parin käynnistyksen ajaksi akun kenkää raottamalla, myyjä ei tiennyt asiasta mitään... juu ei varmaan... Sanoisin että aika kusipäistä touhua auton myyjältä, jos on tiennyt.
Jos se katti on tyhjennetty, niin auttaako pelkkä uusi lamda ja viinalitkut vai pitääkö jostain romikselta kähjätä uusi käytetty katti myöskin? Ja mitä mieltä sen rikkinäisen pakosarjan pultin ymäristön tiivistämisestä? käsittääkseni sekin saattaa aiheuttaa häkää?
Olisko se liuos sellainen et 98 plus masinolia paljon vai ihan vaan E85?
Muuten, auto bongattu foorumin kautta ja siis ostettu edellis tammikuussa. Mukaan annettiin pakokaasupäästölappu. Tämän kanssa sitten konttorille ja leimahan sieltä, tietysti. Sen verran kiertolainen auto että oli ensin faijalla ja nyt vajaan vuoden ollut mulla.
Mutta, tehtäiskö jatkossa sellainen herrasmiessääntö, että jos täältä ostetaan auto, niin kerrotaan rehellisesti, jos ollaan sörkitty esim. niinkin yksinkertaista kikkaretta ku kattia. Tai sitten vakio kirjekuori tulemaan kerran vuodessa, jossa rekkariin täsmäävät päästöarvot
Nimittäin muistaakseni moottorinkuva -valo oli syttynyt 30 km kaupanteon jälkeen ja mun etanolisoftaaja teki siihen jonkun ohituksen. Valo sammui aina parin käynnistyksen ajaksi akun kenkää raottamalla, myyjä ei tiennyt asiasta mitään... juu ei varmaan... Sanoisin että aika kusipäistä touhua auton myyjältä, jos on tiennyt.
Jos se katti on tyhjennetty, niin auttaako pelkkä uusi lamda ja viinalitkut vai pitääkö jostain romikselta kähjätä uusi käytetty katti myöskin? Ja mitä mieltä sen rikkinäisen pakosarjan pultin ymäristön tiivistämisestä? käsittääkseni sekin saattaa aiheuttaa häkää?