Subbari+vahvari paksiin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
juxte80
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Elo 27, 2014 13:08

Subbari+vahvari paksiin

Viesti Kirjoittaja juxte80 »

Moro. Voisiko joku laittaa "väännetään rautalangasta" tyyliin ohjeet subbarin+vahvarin asentamiselle AS2 järjestelmään. Mulla on 4-kanavainen vahvari+12" subbari.
Jzo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 16:37

Re: Subbari+vahvari paksiin

Viesti Kirjoittaja Jzo »

Pikaohje:

-avaa konepelti ja irrota akunkengät
-asenna riittävän paksu virtakaapeli ( 20 mm2-->) lähteväksi akun + navalta kohti takakonttia rintapellin ja ohjaamon kautta, pura matkalta ovien kynnyslistat siltä puolen jolta vedät virtakaapelin
-asenna 20 cm päähä akun + navasta päävisrtasulakepesä esim. ANL ja sinne ja jätä vielä pesä auki tässä vaiheessa
-älä unohda rintapellin läpiviennissä kumista läpivientirengasta ( turha leikata johtoa poikki ajan kanssa)
-avaa takakontti ja pura verhouksia siten, että saa virtakaapelin nätisti takakonttiin
-katso pultin kanta kontista johon teet vahvistimen maadoistuspisteen lattaliittimen avulla, puhdista kontaktipinta kirkkaalle pellille ( joskus olen itse ottanut turvavyön vastakappaleen irti auton rungosta ja pistänyt maapiuhan sinne alle lattaliittimellä jos kontista ei löydy mitään paikkaa)
-asenna maakaapeli ( yhtä paksu kun virtakin) ja virtapiuha jo asemoimaasi vahvistin / subbaripakettiin vahvistimen liittimiin
- johdota vahvistimen kaiutinliitännät subbarin plugeihin
-jos haluat kerralla hyvän laitteiston jossa potku riittää, niin pistä tässä kohtaa 1-2 Faradin kondensaattori lähelle vahvistinta tasaamaan virtapiikkejä kytkien + ja - johdot vastaaviin kondensaattorin napoihin
-nyppää soitin ulos kojetaulusta ja kaiva linjalähdöt ( RCA) esiin soittimen takaa
-tee tarvittavat haaroitukset rca-puolelle siten, että olemassaolevan vahvistimen ( repsikan jalkatilassa) signaalit säilyy käytössä
-pura toisenkinpuolen jalkalistat( yleensä häiriöiden minimoimiseksi virta- ja signaalipiuhat viedään eripuolilta autoa kontiin) ja vedä rca-piuhat soittimen rca-lähdöistä vahvistimelle takakonttiin ja vedä pullopostina subbarin linjatasokaapeli kojelautaan jos sellainen on langallisena
-liitä rca-piuha vahvistimeen ja tee tarvittaessa kiinnitys laitteille runkoon ( saattaa katsuri vaatia)
-säädä tulopuolen signaalitaso max. 90% tasoon, niin on esivahvistus kohdillaan, älä pistä 100 % koska signaali säröytyy
-katso että herätepiuha tulee kiinni vahvistimen tulopuolelle siten, että vahvistin herää soittimen saadessa virrat samaan aikaan
- lyö kontti kiinni kun olet fiksaillut verhoukset kohdilleen
-kiinnittele jalkalistat ohjaamoon ja törkkää soitin paikoilleen
-tuikkaa Anl sulake pesään ja kiinnitä sulakepesän kotelo
-törkkää maapiuha akkun napaan
-stereot tulille ja räpäläämään soittimen päästä säädöt kohdilleen

Tässä siis periaate miten homma noin niinkuin pääpiirteittäin tehdään.
Jos tuntuu ihan heprealta, niin ota mukaan joku joka on näitä räplännyt ja opi samalla itsekin.
Ohjetta saa muokata vapaasti.

Mukavia asennushetkiä.
juxte80
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Elo 27, 2014 13:08

Re: Subbari+vahvari paksiin

Viesti Kirjoittaja juxte80 »

Kiitos ohjeista. Tuo johtojen veto on kyllä hallussa, mutta ohjeistusta tarvitaan noissa kytkennöissä. Eli miten rca johdot pitää liittää/haaroittaa alkuperäisen vahvarin kaa että kaikki kajarit jää toimintaan ja homma toimii???
Vastaa Viestiin