Ahtopaineet hukassa edelleen!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Nyt oon taas pelannut mielestäni aika normaalisti. Jännä vaikutus ecun irroituksella. Kaasuläppäkotelon O-rengas on rikki, pitää käydä tilaamassa uusi, onko silla kuinka suuri merkitys?
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Vastataan ittelleni. Uusi softa purkissa, takaiskut vaihdettu, mankkuvenaan crc:tä, o-rengas vaihdettu, näyttäisi pelittävän normaalisti. PWM arvokin nousee nyt oikealle lukemalle.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
-PETTERI-
"Viggen"
Viestit: 579
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 14:26
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

Täällä olisi myös ahtojen kanssa ongelmaa. Mreq nousee n. 1200 ja pinl 1800-1900. Jos W-letkun ottaa irti, niin rupesi ahtoja löytymään. Koitin toisesta autosta toimivaa mankkuvenaa ilman tulosta. Evap on poistettu käytöstä kaasuläpän takaa. Bypass Valve modi on tehty. Vituttaa kun ei saa ahtamaan kuin alle kilon. Mitähän voisi seuraavaksi koittaa? Voiko tuo bypass modi vaikuttaa jotenkin? Uus mankkuvena kuitenkin on jo tilauksessa varmuuden vuoksi.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 805
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

No mitä sitten haluaisit sen ahtavan :roll:
-PETTERI-
"Viggen"
Viestit: 579
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 14:26
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

pvdriver kirjoitti:No mitä sitten haluaisit sen ahtavan :roll:
Auto on siis softaa lukuunottamatta vakio Aero. Eli kyllä sen pitäisi yli 1 bar ahtaa. Eli pinl arvo luokkaa 2100-2300.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
raimsshi
"Aero"
Viestit: 379
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 12:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja raimsshi »

-PETTERI- kirjoitti:
pvdriver kirjoitti:No mitä sitten haluaisit sen ahtavan :roll:
Auto on siis softaa lukuunottamatta vakio Aero. Eli kyllä sen pitäisi yli 1 bar ahtaa. Eli pinl arvo luokkaa 2100-2300.
Paljonko mAir sitten näyttää? Ei minun mielestä 1200 pyynneillä pitäisi edes mennä yli 1 bar lukemiin (muistaakseni).
Jzo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 16:37

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja Jzo »

Kyllä omassa kulkineessa ( 9-5 my98) mreg on noin 1250 luokkaa joka toteutuu jossain 1900-1950 pinleillä.
Itse en olisi tuosta huolissaan, vaikuttaa ennemminkin että rauta on kunnossa immusta lähtien.
-PETTERI-
"Viggen"
Viestit: 579
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 14:26
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

raimsshi kirjoitti:
-PETTERI- kirjoitti:
pvdriver kirjoitti:No mitä sitten haluaisit sen ahtavan :roll:
Auto on siis softaa lukuunottamatta vakio Aero. Eli kyllä sen pitäisi yli 1 bar ahtaa. Eli pinl arvo luokkaa 2100-2300.
Paljonko mAir sitten näyttää? Ei minun mielestä 1200 pyynneillä pitäisi edes mennä yli 1 bar lukemiin (muistaakseni).
mAir ja mReq kulkevat aika samoissa lukemissa. Immu on kohtuu tuore, noin 7 kk vanha. Autossa on siis nimimerkki Karg tekemä E85 softa. Olen ajanut ainoastaan 98 E bensalla.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Jzo kirjoitti:Kyllä omassa kulkineessa ( 9-5 my98) mreg on noin 1250 luokkaa joka toteutuu jossain 1900-1950 pinleillä.
Itse en olisi tuosta huolissaan, vaikuttaa ennemminkin että rauta on kunnossa immusta lähtien.
Millä turbolla? Kyllä taitaa olla pieni vuoto turbon jälkeen jos ahtopaineet eivät yli barin nouse
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
-PETTERI-
"Viggen"
Viestit: 579
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 14:26
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

Tänään ajattelin mitata nuo peruspaineet ja säätää tarvittaessa tankoa lyhyemmäksi. Myös mahdolliset ahtovuodot otetaan vielä tarkkailun kohteeksi. Eikös tuo ole hyvä konsti ottaa tuosta imucobran liitoksesta se kumiputki irti ja puhaltaa sinne. Tai sitten kikkailen siihen pyörän sisäkumin tms. ja paineistan hieman putkistoa. Myös tuon bypass modin palautan alkuperäiseen muotoon uusilla letkuilla. Illalla on taas sitten viisaampi. :P
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Jzo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 16:37

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja Jzo »

Reksu kirjoitti:
Jzo kirjoitti:Kyllä omassa kulkineessa ( 9-5 my98) mreg on noin 1250 luokkaa joka toteutuu jossain 1900-1950 pinleillä.
Itse en olisi tuosta huolissaan, vaikuttaa ennemminkin että rauta on kunnossa immusta lähtien.
Millä turbolla? Kyllä taitaa olla pieni vuoto turbon jälkeen jos ahtopaineet eivät yli barin nouse
Mitsun Td04-15T siellä on kiinni ja mreg mair nousevat käsikädessä 1230-1250 väliin Pinlin ollessa 1950 luokkaa. Puhalluskoe ei anna ainakaan vuotoa. Ohjelma on Hookin tekemä 4.0 bar regulla ja etanolilla. Pumppuna dw200. Jos vuotaa jostain niin hankala sanoa. Adaptaatiot on 790-830 välissä tuulensuunnasta riippuen. :D
Jzo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 16:37

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja Jzo »

Tähän palatakseni kun alkoi itseäkin kiinnostamaan, että onko vuotoa sittenkin.

Kävin kaikki alipaineletkut ja läppäkotellta lähtevät letkuliitokset läpi .
Nyt oli Pinl 2070, eli kyllä siellä on vuotoa ollut selvästi. Otin Evapin pois samalla läppäkotelolta lähtien.
Kait se tankki tuulettuu muutenkin kun tuon läppäkotelon imun kautta?

Siellä oli kaikki takaiskut jumissa evapin putkissa jo valmiiksi eli ilma ei liikkunut eteen eikä taakse muutenkaan ties koska viimeksi.
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Nyt alkaa paineet kuulostamaan aika lailla oikealle. Pinl varmaan saisi olla luokkaa 2100-2200 noilla ilmamassoilla, mutta ei vuoto ainakaan suuri enää ole. Jos haluaa vielä tutkia vuotoja niin kannattaa ainakin intercoolerin letkut ja kaasuläppäkoteloon menevä ahtoputki tarkastaa.
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
9-5Vector2001
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja 9-5Vector2001 »

Avaudutaanpa itsekin.

Sigun mukainen vehe, jossa pinl vain 1850-1900, mreg ja mair 1100-1150.
Mitsun ahdin, 3" DP racekatilla, loput putkesta uusi "vakio tarvike", 550cc EV14, etanolilla käytännössä aina.

Pinl pitäisi olla softaajan mukaan 2200-2250 ja ilmamassa 1200-1250. Uutta tai viimeisen vuoden sisällä IMM, sytkäkassu, tulpat (ne oikeat NGK), polttoainesuodatin ja paineputken/läppäkotelon välinen o-rengas. Testattu "sisäkumitesterillä" kaikki immulta lähtien aina kaasuläppäkoteloon asti, ei vuotoja. PA-pumppu vaihdettu 140000km sitten vuonna 2008.

Testattu ilman magneettiventtiilin johtoa, jolloin peruspaine pinl 1400-1450 ja W-letku irti ahtojen kanssa pitää varoa todella kovin, nousee hetkessä pinl 2300 ja yli, fuelcut tulee siten lähes silmänräpäyksessä jos ei varo, eli ahtoja löytyy kyllä ilman järjestelmän valvontaa. By-passin letkusta imemällä kieli jää letkuun kiinni eli ei ole sekään rikki.

Mitähän voisi vielä yrittää? Uutta magneettiventiiliä? Kaasuläppäkoteloa? :roll:
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
9-5Vector2001
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!

Viesti Kirjoittaja 9-5Vector2001 »

Ai niin ja alipaineletkut kävin kaikki läpi viikonloppuna, en niistäkään löytänyt vikoja/murtumia/menninkäisiä.
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
Vastaa Viestiin