Ahtopaineet hukassa edelleen!
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Nyt oon taas pelannut mielestäni aika normaalisti. Jännä vaikutus ecun irroituksella. Kaasuläppäkotelon O-rengas on rikki, pitää käydä tilaamassa uusi, onko silla kuinka suuri merkitys?
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Vastataan ittelleni. Uusi softa purkissa, takaiskut vaihdettu, mankkuvenaan crc:tä, o-rengas vaihdettu, näyttäisi pelittävän normaalisti. PWM arvokin nousee nyt oikealle lukemalle.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Täällä olisi myös ahtojen kanssa ongelmaa. Mreq nousee n. 1200 ja pinl 1800-1900. Jos W-letkun ottaa irti, niin rupesi ahtoja löytymään. Koitin toisesta autosta toimivaa mankkuvenaa ilman tulosta. Evap on poistettu käytöstä kaasuläpän takaa. Bypass Valve modi on tehty. Vituttaa kun ei saa ahtamaan kuin alle kilon. Mitähän voisi seuraavaksi koittaa? Voiko tuo bypass modi vaikuttaa jotenkin? Uus mankkuvena kuitenkin on jo tilauksessa varmuuden vuoksi.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
No mitä sitten haluaisit sen ahtavan ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Auto on siis softaa lukuunottamatta vakio Aero. Eli kyllä sen pitäisi yli 1 bar ahtaa. Eli pinl arvo luokkaa 2100-2300.pvdriver kirjoitti:No mitä sitten haluaisit sen ahtavan
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Paljonko mAir sitten näyttää? Ei minun mielestä 1200 pyynneillä pitäisi edes mennä yli 1 bar lukemiin (muistaakseni).-PETTERI- kirjoitti:Auto on siis softaa lukuunottamatta vakio Aero. Eli kyllä sen pitäisi yli 1 bar ahtaa. Eli pinl arvo luokkaa 2100-2300.pvdriver kirjoitti:No mitä sitten haluaisit sen ahtavan
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Kyllä omassa kulkineessa ( 9-5 my98) mreg on noin 1250 luokkaa joka toteutuu jossain 1900-1950 pinleillä.
Itse en olisi tuosta huolissaan, vaikuttaa ennemminkin että rauta on kunnossa immusta lähtien.
Itse en olisi tuosta huolissaan, vaikuttaa ennemminkin että rauta on kunnossa immusta lähtien.
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
mAir ja mReq kulkevat aika samoissa lukemissa. Immu on kohtuu tuore, noin 7 kk vanha. Autossa on siis nimimerkki Karg tekemä E85 softa. Olen ajanut ainoastaan 98 E bensalla.raimsshi kirjoitti:Paljonko mAir sitten näyttää? Ei minun mielestä 1200 pyynneillä pitäisi edes mennä yli 1 bar lukemiin (muistaakseni).-PETTERI- kirjoitti:Auto on siis softaa lukuunottamatta vakio Aero. Eli kyllä sen pitäisi yli 1 bar ahtaa. Eli pinl arvo luokkaa 2100-2300.pvdriver kirjoitti:No mitä sitten haluaisit sen ahtavan
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Millä turbolla? Kyllä taitaa olla pieni vuoto turbon jälkeen jos ahtopaineet eivät yli barin nouseJzo kirjoitti:Kyllä omassa kulkineessa ( 9-5 my98) mreg on noin 1250 luokkaa joka toteutuu jossain 1900-1950 pinleillä.
Itse en olisi tuosta huolissaan, vaikuttaa ennemminkin että rauta on kunnossa immusta lähtien.
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Tänään ajattelin mitata nuo peruspaineet ja säätää tarvittaessa tankoa lyhyemmäksi. Myös mahdolliset ahtovuodot otetaan vielä tarkkailun kohteeksi. Eikös tuo ole hyvä konsti ottaa tuosta imucobran liitoksesta se kumiputki irti ja puhaltaa sinne. Tai sitten kikkailen siihen pyörän sisäkumin tms. ja paineistan hieman putkistoa. Myös tuon bypass modin palautan alkuperäiseen muotoon uusilla letkuilla. Illalla on taas sitten viisaampi. ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Mitsun Td04-15T siellä on kiinni ja mreg mair nousevat käsikädessä 1230-1250 väliin Pinlin ollessa 1950 luokkaa. Puhalluskoe ei anna ainakaan vuotoa. Ohjelma on Hookin tekemä 4.0 bar regulla ja etanolilla. Pumppuna dw200. Jos vuotaa jostain niin hankala sanoa. Adaptaatiot on 790-830 välissä tuulensuunnasta riippuen.Reksu kirjoitti:Millä turbolla? Kyllä taitaa olla pieni vuoto turbon jälkeen jos ahtopaineet eivät yli barin nouseJzo kirjoitti:Kyllä omassa kulkineessa ( 9-5 my98) mreg on noin 1250 luokkaa joka toteutuu jossain 1900-1950 pinleillä.
Itse en olisi tuosta huolissaan, vaikuttaa ennemminkin että rauta on kunnossa immusta lähtien.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Tähän palatakseni kun alkoi itseäkin kiinnostamaan, että onko vuotoa sittenkin.
Kävin kaikki alipaineletkut ja läppäkotellta lähtevät letkuliitokset läpi .
Nyt oli Pinl 2070, eli kyllä siellä on vuotoa ollut selvästi. Otin Evapin pois samalla läppäkotelolta lähtien.
Kait se tankki tuulettuu muutenkin kun tuon läppäkotelon imun kautta?
Siellä oli kaikki takaiskut jumissa evapin putkissa jo valmiiksi eli ilma ei liikkunut eteen eikä taakse muutenkaan ties koska viimeksi.
Kävin kaikki alipaineletkut ja läppäkotellta lähtevät letkuliitokset läpi .
Nyt oli Pinl 2070, eli kyllä siellä on vuotoa ollut selvästi. Otin Evapin pois samalla läppäkotelolta lähtien.
Kait se tankki tuulettuu muutenkin kun tuon läppäkotelon imun kautta?
Siellä oli kaikki takaiskut jumissa evapin putkissa jo valmiiksi eli ilma ei liikkunut eteen eikä taakse muutenkaan ties koska viimeksi.
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Nyt alkaa paineet kuulostamaan aika lailla oikealle. Pinl varmaan saisi olla luokkaa 2100-2200 noilla ilmamassoilla, mutta ei vuoto ainakaan suuri enää ole. Jos haluaa vielä tutkia vuotoja niin kannattaa ainakin intercoolerin letkut ja kaasuläppäkoteloon menevä ahtoputki tarkastaa.
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
-
- "Turbo"
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Avaudutaanpa itsekin.
Sigun mukainen vehe, jossa pinl vain 1850-1900, mreg ja mair 1100-1150.
Mitsun ahdin, 3" DP racekatilla, loput putkesta uusi "vakio tarvike", 550cc EV14, etanolilla käytännössä aina.
Pinl pitäisi olla softaajan mukaan 2200-2250 ja ilmamassa 1200-1250. Uutta tai viimeisen vuoden sisällä IMM, sytkäkassu, tulpat (ne oikeat NGK), polttoainesuodatin ja paineputken/läppäkotelon välinen o-rengas. Testattu "sisäkumitesterillä" kaikki immulta lähtien aina kaasuläppäkoteloon asti, ei vuotoja. PA-pumppu vaihdettu 140000km sitten vuonna 2008.
Testattu ilman magneettiventtiilin johtoa, jolloin peruspaine pinl 1400-1450 ja W-letku irti ahtojen kanssa pitää varoa todella kovin, nousee hetkessä pinl 2300 ja yli, fuelcut tulee siten lähes silmänräpäyksessä jos ei varo, eli ahtoja löytyy kyllä ilman järjestelmän valvontaa. By-passin letkusta imemällä kieli jää letkuun kiinni eli ei ole sekään rikki.
Mitähän voisi vielä yrittää? Uutta magneettiventiiliä? Kaasuläppäkoteloa?![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Sigun mukainen vehe, jossa pinl vain 1850-1900, mreg ja mair 1100-1150.
Mitsun ahdin, 3" DP racekatilla, loput putkesta uusi "vakio tarvike", 550cc EV14, etanolilla käytännössä aina.
Pinl pitäisi olla softaajan mukaan 2200-2250 ja ilmamassa 1200-1250. Uutta tai viimeisen vuoden sisällä IMM, sytkäkassu, tulpat (ne oikeat NGK), polttoainesuodatin ja paineputken/läppäkotelon välinen o-rengas. Testattu "sisäkumitesterillä" kaikki immulta lähtien aina kaasuläppäkoteloon asti, ei vuotoja. PA-pumppu vaihdettu 140000km sitten vuonna 2008.
Testattu ilman magneettiventtiilin johtoa, jolloin peruspaine pinl 1400-1450 ja W-letku irti ahtojen kanssa pitää varoa todella kovin, nousee hetkessä pinl 2300 ja yli, fuelcut tulee siten lähes silmänräpäyksessä jos ei varo, eli ahtoja löytyy kyllä ilman järjestelmän valvontaa. By-passin letkusta imemällä kieli jää letkuun kiinni eli ei ole sekään rikki.
Mitähän voisi vielä yrittää? Uutta magneettiventiiliä? Kaasuläppäkoteloa?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
-
- "Turbo"
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Ai niin ja alipaineletkut kävin kaikki läpi viikonloppuna, en niistäkään löytänyt vikoja/murtumia/menninkäisiä.
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538