Ny o hätä! Saabi hukkaa öljyt?
Ny o hätä! Saabi hukkaa öljyt?
Mikäs voi olla vaivana et yhtäkkii rupes öljyä hukkaamaan? Tulee siis pakoputkesta ja savuttaa.
1,5l öljyä ja 2km kunnes öljyvalo syttys ja varotuskolmio mittaristossa kivan pimpom-äänen kera.
Auto siis Saab 9-5 2.0t 2001 automaatti. Etanoli ohjelmointi suoritettu myös.
1,5l öljyä ja 2km kunnes öljyvalo syttys ja varotuskolmio mittaristossa kivan pimpom-äänen kera.
Auto siis Saab 9-5 2.0t 2001 automaatti. Etanoli ohjelmointi suoritettu myös.
Viimeksi muokannut labbis, Ma Touko 23, 2016 23:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ny o hätä! Saabi hukkaa öljyt?
Kuulostaa että turbo on mennyt särki. Ei kannata enempää ajella ettei paikat sotkeennu enempää ja pahimmassa tapauksessa öljy tosiaan loppuu koneesta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Ny o hätä! Saabi hukkaa öljyt?
Tullut siihen tulokseen että voi vakiotoimenpiteenä pitää turbon vaihtoa vanhassa saabissa etanolin käyttöönoton jälkeen. Gurut voi väittää muuta.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ny o hätä! Saabi hukkaa öljyt?
vakiotoimenpiteenä vaikka ei edes harkitse etanolilla läträämistä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ny o hätä! Saabi hukkaa öljyt?
Täysin totta.SAABpaaja kirjoitti:Tullut siihen tulokseen että voi vakiotoimenpiteenä pitää turbon vaihtoa vanhassa saabissa
jeeeeeee!
Re: Ny o hätä! Saabi hukkaa öljyt?
On noita varsinkin ei-GT17-turbollisia saabeja paljon liikenteessä alkuperäisellä turbolla ja pitkällä viinahistorialla. Mutta GT17:lla se vaihtotarve muodostuu yhtälöstä, jossa komponentteina kilsat, huoltohistoria, huohotinpäivityksen ajankohta, kaasujalan raskaus, öljysihdin puhdistus, öljynvaihtoväli jnpp.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: Ny o hätä! Saabi hukkaa öljyt?
En usko, että se ahdin itsessään paljon tietää tai välittää siitä, onko pakokaasut peräisin bensan tai etanolin polttamisesta tai onko ilma menossa polttamaan kumpaa.
Ja aiemmin listattujen juttujen lisäksi etanoliohjelmoinnit yleensä on samalla stage1-tyylisiä eli pikkupuhaltimesta otetaan irti käytännössä kaikki, mitä siitä lähtee. Ihan samalla tavalla ne Garrettit on kovilla bensa-stage1:llä ajaen, kun ei olla enää missään ahtimen hyötysuhteen kovin hyvällä alueella.
Mulla nyt on nuo pikkuhyrrätkin kestäneet hyvin vakiokäytössä, bensalle tehdyllä virisoftalla ja etanolisoftalla, joten mun ajo- ja huoltotavoilla en voi moittia kestävyyttä mitenkään erityisesti.
E
Ja aiemmin listattujen juttujen lisäksi etanoliohjelmoinnit yleensä on samalla stage1-tyylisiä eli pikkupuhaltimesta otetaan irti käytännössä kaikki, mitä siitä lähtee. Ihan samalla tavalla ne Garrettit on kovilla bensa-stage1:llä ajaen, kun ei olla enää missään ahtimen hyötysuhteen kovin hyvällä alueella.
Mulla nyt on nuo pikkuhyrrätkin kestäneet hyvin vakiokäytössä, bensalle tehdyllä virisoftalla ja etanolisoftalla, joten mun ajo- ja huoltotavoilla en voi moittia kestävyyttä mitenkään erityisesti.
E
Re: Ny o hätä! Saabi hukkaa öljyt?
Ja vielä muistetaan että tilastointini kukaan (ei mutua) 95 % yli 10 vuotta vanhoista immuista mittaa ilmamassan pieleen ja tämä johtaa siihen että ahtimelta vaaditaan liikaa ilmaa eli ahtopainetta. 0,1 bar lisä stg1 softalla maksimipaineissa ja vielä toinen 0,1 lisää imulämpöjen noustua näin kesää kohti on monelle vanhalle hyrräle viimeinen niitti.
Ei gt17 ikuinen laite ole mutta oikein käytettynä varsin passeli ja herkkä ahdin 2-litraisen koneen kylkeen, etanolilla tai ilman mutta kuitenkin voideltuna.
Ei gt17 ikuinen laite ole mutta oikein käytettynä varsin passeli ja herkkä ahdin 2-litraisen koneen kylkeen, etanolilla tai ilman mutta kuitenkin voideltuna.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit