Kukaan törmännyt viirusilmä/gm konsernimankka vehkeissä liialliseen virrankulutukseen/vuotovirtaan?
Auto jos jokapäiväisessä ajossa tuota ei edes huomaa mutta kun seisoo useamman päivän, varsinkin pakkasilla akku hyytyy sen verran että auto ei lähde enää käyntiin.
Kulutus about 200-300mAh, laturi pelaa hyvin (mikä selviää jo tuosta että jos ajoa on niin homma pelaa, on se mitattukin), jälkiasennus soitin ja vahvistin.
Tuo ylimääräinen kulutus tipahtaa jos käyttää akkukenkää irti ja laittaa takaisin (tämä huomattu kun yritin alkuun mitata vuotovirtaa yleismittarilla laittamalla se miinus kengän ja akun väliin.
Auto käynnistettäessä ja sammutettaessa, vuotovirta palaa tuohon 200-300mAh:n.
Tottakait ekana syyllisenä tuli mieleen jälkiasennus soitin ja vahvistin.
Käytetty irti ja ei vaikutusta.
Sulakkeita irroiteltu (ja jos nyt oikein muistan) niin sid:n sulakkeella oli jotain vaikutusta.
Ei ole puhelinsarjoja yms. jotka voisi tuon aiheuttaa. Tarkistettu vielä että ei ole edellisen omistajan toimesta puhelinjohtosarjaa puukotettu tmv. Johtosarja oli teipattuna tehtaan jäljiltä.
Wis:stä löytyi tuohon puhelinsarjaan liittyen joku vikatiedote jonka vuotovirta vastasi just tuota omaa jonka takia tuota puhelimen johtosarjaakin eilen tutkin.
Kokeilin sitten samalla laittaa orkkismankka paikalleen että olisko sillä vaikutusta ja niin vain virrankulutus tipahti samantien kun mankan löin kiinni 40-50mAh.
Ja kun soittimen ottaa johtosarjasta irti, kulutus pomppaa takaisin (vaatii ehkä auton käynnistämisen tai virtojen käyttämisen päällä).
Missähän sympioosissa nuo oikein elävät
Tuohon puhelinsarja vikaan liittyen oli wis:sä mainittu että soitin ei välttämättä lähetä sidille mute signaalia jonka takia sid jää jotenkin päälle. (Mihin viittaisi myös tuo että kun sid:n sulakkeen irroittaa kulutus tipahtaa)
Onkohan tuossa nyt mitään tehtävissä että saisi tuon kulutuksen jotenkin pois ja jälkiasennus soittimen paikalleen, ilman ylimääräisiä vuotovirtoja?
Voisko joku todentaa tapahtuuko tuo myös toisilla kun orkkis soittimen irroittaa vai onko minulla jossakin joku viallinen komponentti?
Epämääräinen virrankulutus
Epämääräinen virrankulutus
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Epämääräinen virrankulutus
Lisätaarkennuksena: oletko mittaillut lepovirtaa heti kytkentöjä/irrotuksia tehtyäsi vai onko tietoa pysyykö kulutus samana korkeahkona tasaisesti kaiken aikaa?
Haen tässä sitä, että tapahtuuko tuolle leopvirralle jotain (putoaako) esim. n. puolen tunnin kohdalla, kun auto menee stand-bylle ja tiputtaa eri toimintojen kulutusta muutenkin, esim. sammuttaa sisävalot ja mahdollisesti soimaan jääneen radion.
Haen tässä sitä, että tapahtuuko tuolle leopvirralle jotain (putoaako) esim. n. puolen tunnin kohdalla, kun auto menee stand-bylle ja tiputtaa eri toimintojen kulutusta muutenkin, esim. sammuttaa sisävalot ja mahdollisesti soimaan jääneen radion.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Epämääräinen virrankulutus
Kyllä sitä on tullut seurattua melko tarkastikin.
Välittömästi kun auton lukinnut ja siitä eteenpäin aina vuorokauden päähänkin jolloin se on tuota 200-300mAh luokkaa.
Ja kun orkkis soittimen lykkäs kiinni niin tippui tuo kulutus lukituksen jälkeenkin paljon nopeammin.
Välittömästi kun auton lukinnut ja siitä eteenpäin aina vuorokauden päähänkin jolloin se on tuota 200-300mAh luokkaa.
Ja kun orkkis soittimen lykkäs kiinni niin tippui tuo kulutus lukituksen jälkeenkin paljon nopeammin.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Epämääräinen virrankulutus
Ei ole vastaavaa ilmeisesti kenelläkään tullut vastaan?
Ylimääräisen virrankulutuksen tosiaankin sai kuriin kun laittoi originaali soittimen takaisin paikalleen.
Yön jälkeen kulutus nyt normaali n. 20-50mAh.
Ylimääräisen virrankulutuksen tosiaankin sai kuriin kun laittoi originaali soittimen takaisin paikalleen.
Yön jälkeen kulutus nyt normaali n. 20-50mAh.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
- Paikkakunta: Loviisa/Gammelby
Re: Epämääräinen virrankulutus
Sammuuko soitin virtalukosta vai oletko kytkenyt suoralla virralla? Josissakin soittimissa kun jää joitain toimintoja päälle vaikka virta on soittimesta sammutettu.
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
Re: Epämääräinen virrankulutus
Soitin sammuu kyllä virtalukosta ja toki siihen joitain toimintoja jää että pysyy asemat ja asetukset muistissa.
Mutta ei se nyt tuommosta virtamäärää tarvitse.
Ja vaikka ei ole mitään soitinta paikallaan, kulutus on tuota 200-300mAh.
Originaali soitin paikalleen, kulutus on normaali (20-30mAh).
Kait siellä joku bitti on solmussa soittimen ja sidin välissä tai jotain
Mutta ei se nyt tuommosta virtamäärää tarvitse.
Ja vaikka ei ole mitään soitinta paikallaan, kulutus on tuota 200-300mAh.
Originaali soitin paikalleen, kulutus on normaali (20-30mAh).
Kait siellä joku bitti on solmussa soittimen ja sidin välissä tai jotain
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726