Paikkamaalatti kohta ei ota kovettuakseen.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
lauri.l
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Tammi 01, 2016 17:28

Paikkamaalatti kohta ei ota kovettuakseen.

Viesti Kirjoittaja lauri.l »

Otsikon mukainen ongelma femmassa, perinteisesti takakaaret olivat alapäästä ruosteessa ja päätin tehdä itse asialle jotain ennenkuin pitäisi alkaa hitsaushommiin.

Ensin ruosteet pois laikalla, sitten noverox kaikkiin ruosteen kuluttamiin kohtiin. Päivän kuivumisen jälkeen kittaus super muovikitillä, ja hionta + pohjamaaliksi sinkkispray. Taas vuorokauden kuivumisen jälkeen pintaan automaaliliikkestä haettu 1k sävytetty metallihohtomaali ja motip kirkaslakka.
Lopputulos muuten ok, mutta uusi sävy huomattavsti tummempi kuin entinen, onhan tuo jonkun vuoden kerennyt jo haalistua auringossa. Lakan lisäämisen jälkeen tuli jokunen kupla onneksi ei niin kriittiseen kohtaan.

Muttamutta, tänään taas vuorokauden kuivamisen jälkeen menin kasaamaan helmamuoveja paikoilleen niin muovi jyrsi heti kaaren alaosaan pohjamaalin näkyviin 8O .. Automaaliliikkestä meinasivat että pitäisi kuivaa parissa tunnissa jo.. Ja auto pitäsi saada huomenna liikenteeseen, eli pitääkö nyt vain raakasti laittaa ne muovit takaisin helmoihin vai olisiko tähän joku kikkakolmonen ? Kiveniskuteippi ?
9-5 SE sedan 2.3t automaatti vm. 1999
chinatown
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ke Tammi 15, 2014 17:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Paikkamaalatti kohta ei ota kovettuakseen.

Viesti Kirjoittaja chinatown »

Taitaa se noverox keittää siellä 2k kitin alla ainaki. Melkein puhaltamalla ruosteet pois, sitten joku 2k epoksi pohjille ja siihen kitin ja muut limat. Tietty jos ruosteet saa kaikki pois ni pakkelin voi vetää suoraan pellillekkin.

Kenen valmistajan sinkki spray ?
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
SAABpaaja
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: La Joulu 01, 2012 17:19
Paikkakunta: lpr

Re: Paikkamaalatti kohta ei ota kovettuakseen.

Viesti Kirjoittaja SAABpaaja »

Yksi automaalari valitteli kesällä maalaamisen hankaluutta jos vesiohenteinen maali, pitäisi olla ilmankuivain että saa maalin kuivamaan jos ilmankosteus korkealla.
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Re: Paikkamaalatti kohta ei ota kovettuakseen.

Viesti Kirjoittaja Pauke »

1k maali ja1k Lakka ei kovetu ilman lämpöä ja aikaa. Liuottimien haihtuminen ottaa aikansa.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Paikkamaalatti kohta ei ota kovettuakseen.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Olikos tämä nyt vesiväri vai ihan perinteinen "raskaankaluston" liuotinmaali? Eihän tuoreeltaan maalattu pinta ole mikään iskunkestävä, vaikkakin se pysyy pellissä kiinni ja sinänsä kestää pölyn, vettä ja koskettaa. Kovuus tulee sitten myöhemmin. Erään auton oviin saatiin räsymattokuviot, kun automaalarilta tuotiin pakussa ne mattojen päällä tietenkin maalipinta alaspäin ladottuna. :lol:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin