Onko kenellekkään tuttu auto?
Onko kenellekkään tuttu auto?
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/8106656
Jos on, niin voisin ottaa kommentteja/faktoja kauppiaan kertomista tuhansien korjauksista
Jos on, niin voisin ottaa kommentteja/faktoja kauppiaan kertomista tuhansien korjauksista
Saab 95 2.3t autom.-06
Re: Onko kenellekkään tuttu auto?
Suosittelen kiertää kaukaa ohjelmoijut ja lastutetut......
Re: Onko kenellekkään tuttu auto?
eikös jo joka kolmennella melkein ole lastutettua ja ohjelmoituja vehkeitä pihassaan, kun sivukorvalla klubipäivillä kuuntelee.
itsellä tosin lastutus on jäänyt kannesta irtoaviin partikkeleihin kun sen jyrsäsee
itsellä tosin lastutus on jäänyt kannesta irtoaviin partikkeleihin kun sen jyrsäsee
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Onko kenellekkään tuttu auto?
Miksi ihmeessä? Jokainen autohan on yksilö ja pelkkä softaus ei tee siitä huonoa.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Onko kenellekkään tuttu auto?
Trolleja on jokalähtöön.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Onko kenellekkään tuttu auto?
Eiköhän tuo ole aivan tavallinen 2.0t Linear eikä Troll.Coltti kirjoitti:Trolleja on jokalähtöön.
Re: Onko kenellekkään tuttu auto?
Mikäs femma se sellainen on missä ei lastua olisi? Ihan turha on pelätä lastutetun ostamista
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: Onko kenellekkään tuttu auto?
Riippuu vähän siitäkin, kenen tekemä "lastu" on kyseessä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Onko kenellekkään tuttu auto?
Voisitko hieman perustella kommenttiasi? Jos ammattitaitoinen kaveri on tehnyt Saabiin toimivan virisoftan, niin itse en ainakaan pelkäisi sellaisen Saabin ostoa. Kukin ajattelee miten haluaa, mutta täällä foorumillakin on uskoakseni suurimmalla osalla ohjelmoitu Saab.Calahan kirjoitti:Suosittelen kiertää kaukaa ohjelmoijut ja lastutetut......
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Re: Onko kenellekkään tuttu auto?
Ainakin tehtaalla ohjelmoitu.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Onko kenellekkään tuttu auto?
Yrittää vaan saada muut kiertämään nämä kaukaa että sais ite halavemmalla Mutta kyllähän se riippuu ihan siitä mimmosella pidolla se vakio/ohjelmoitu laitos on ollut. Vakionkin saa rikki revittämällä.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Onko kenellekkään tuttu auto?
Kiitos kaikille kannanotosta, mutta tässä ei ihan tullut sitä tietoa, mitä hain
Mulla on ollut 6 eri femmaa ja niistä neljässä on ollut lastu ja voin sillä kokemuksella sanoa, että yhtäkään en uskoakseni ole sillä lastutuksella rikkonut. Kun pitää huolen öljynvaihdoista, immun toimivuudesta ja öljysihdin puhtaana niin pystyy rajaamaan aika paljon ongelmia pois näillä toimenpiteillä.
Tosin vaikuttaahan siihen paljon myös auton historia ennen omaa omistusta, että miten sitä on pidetty ja poljettu.
Mulla on ollut 6 eri femmaa ja niistä neljässä on ollut lastu ja voin sillä kokemuksella sanoa, että yhtäkään en uskoakseni ole sillä lastutuksella rikkonut. Kun pitää huolen öljynvaihdoista, immun toimivuudesta ja öljysihdin puhtaana niin pystyy rajaamaan aika paljon ongelmia pois näillä toimenpiteillä.
Tosin vaikuttaahan siihen paljon myös auton historia ennen omaa omistusta, että miten sitä on pidetty ja poljettu.
Saab 95 2.3t autom.-06
Re: Onko kenellekkään tuttu auto?
Tos on pihal yks 9-5:nen menos kasaa ja myyntii et en tosiaankaa toista tarvi! Liikaa ollu vikaa..... Harraste autona hyvä, mut ei käyttöautona.
Re: Onko kenellekkään tuttu auto?
Ja viat olleet mitkä? T7 autoissa on tietyt jo kauan aikaa sitten havaitut "tyyppi" ongelmat, kuten huohotus ongelma ja öljypohjan sihdin tukkeutuminen ko. huohotusongelmasta johtuen. Myös muita hajoavia komponentteja löytyy jotka voidaan laskea tyyppiviaksi. Yhtään hajoamista en laittaisi kuitenkaan lastutuksen tai virisoftan piikkiin, ellei softa ole oikeasti ollut paska. Tällä foorumillakin toimivien softaajien softat on todettu erittäin toimiviksi. Paskojakin softia on tullut vastaan mutta ne onkin jostain muualta kuin suomesta. Omassa ex. og9-3 Aerossa oli ruotsista haettaessa joku suorastaan vaarallinen autotallisofta. Potkua oli mutta jo kakkosella reippaampi polkaisu aiheutti fuelcutin. No täälläkin foorumilla tuttu kaveri sitten katsoi softan läpi ja totesi että oli poisteltu sitä sun tätä turvatoimintoa softasta eli se oli oikeasti paska softa. No kaverin Biopowerin softa sisään ja ikinä ei ollut mitään ongelmaa softien kanssa.
Kytkin meni tietty vaihtoon ja samalla kurkattiin öljypohjaan ja vaihdettiin kaikki tiivisteet mitä saatiin helposti samassa yhteydessä vaihdettua. Autosta meni noin 4 vuoden aikana käytännössä vain yksi sytkäkasetti ja bensapumppu. Ei mitään valittamista. Nykyään vaan harmittaa että menin myymään ja vaimolle hankkimaan kakan Kian.
Autot on yksilöitä ja edelliseltä omistajalta kannattaa selvitellä auton historiaa. Itse jos tarvitsisin autoa ko. luokassa katsoisin valmiiksi bioboweroitua johon on tehty öljypohjan tarkastukset yms.
Jos softa epäilyttää niin senkin voi tarkastuttaa ennen auton ostoa.
Kytkin meni tietty vaihtoon ja samalla kurkattiin öljypohjaan ja vaihdettiin kaikki tiivisteet mitä saatiin helposti samassa yhteydessä vaihdettua. Autosta meni noin 4 vuoden aikana käytännössä vain yksi sytkäkasetti ja bensapumppu. Ei mitään valittamista. Nykyään vaan harmittaa että menin myymään ja vaimolle hankkimaan kakan Kian.
Autot on yksilöitä ja edelliseltä omistajalta kannattaa selvitellä auton historiaa. Itse jos tarvitsisin autoa ko. luokassa katsoisin valmiiksi bioboweroitua johon on tehty öljypohjan tarkastukset yms.
Jos softa epäilyttää niin senkin voi tarkastuttaa ennen auton ostoa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Onko kenellekkään tuttu auto?
Edellinen omistaja selviää helposti rekisterin perusteella. Häneltä varmaan saat tarvitsemasi infon...
Eikä liene kustannuskysymys,olikohan haku pari euroa esim. kännyllä.
Eikä liene kustannuskysymys,olikohan haku pari euroa esim. kännyllä.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333