Vikakoodia pukkaa - P0420, P0455 ja P1110 *RATKAISTU*
Vikakoodia pukkaa - P0420, P0455 ja P1110 *RATKAISTU*
Isän MY00 femma sytytti check engine -valon mittaristoon.
Halppislukijalla luin ja kuittasin koodit. Otsikon mukaiset 3 koodia antoi.
Ei ainakaan heti kuittaamisen jälkeen sytyttänyt vikavaloa uudelleen, joten täytyy seurailla tilannetta...
Auto tuntui vikavalon palaessa toimivan kuitenkin normaalisti. Starttauksen jälkeen jännä vaimea ujellus kuuluu jostain moniurahihnan suunnalta. Hetken käynnin jälkeen tuo ääni katoaa. En onnistunut pikaisella tutkiskelulla paikallistamaan mistä tuo ujellus kuului.
Jonkinlaista vuotoa epäilin ja alipaineletkuja tunnustelin. Tuntuivat kuitenkin kaikki olevan paikallaan. Vähän kiireessä kyllä olin, joten en ehtinyt sillä hetkellä kovin tarkkaan asiaan paneutua.
Voiko noilla vikakoodeilla olla jokin yhteinen tekijä, eli vikkaa olisi jossain vai onko nyt vaan mennyt hetkellisesti jokin bitti poikittain?
Tietysti jos tuo vikavalo syttyy loimottamaan hetken päästä uudelleen, niin sitten varmasti jossain on jotaki vialla...
Vinkkejä vianetsintään otetaan vastaan
Halppislukijalla luin ja kuittasin koodit. Otsikon mukaiset 3 koodia antoi.
Ei ainakaan heti kuittaamisen jälkeen sytyttänyt vikavaloa uudelleen, joten täytyy seurailla tilannetta...
Auto tuntui vikavalon palaessa toimivan kuitenkin normaalisti. Starttauksen jälkeen jännä vaimea ujellus kuuluu jostain moniurahihnan suunnalta. Hetken käynnin jälkeen tuo ääni katoaa. En onnistunut pikaisella tutkiskelulla paikallistamaan mistä tuo ujellus kuului.
Jonkinlaista vuotoa epäilin ja alipaineletkuja tunnustelin. Tuntuivat kuitenkin kaikki olevan paikallaan. Vähän kiireessä kyllä olin, joten en ehtinyt sillä hetkellä kovin tarkkaan asiaan paneutua.
Voiko noilla vikakoodeilla olla jokin yhteinen tekijä, eli vikkaa olisi jossain vai onko nyt vaan mennyt hetkellisesti jokin bitti poikittain?
Tietysti jos tuo vikavalo syttyy loimottamaan hetken päästä uudelleen, niin sitten varmasti jossain on jotaki vialla...
Vinkkejä vianetsintään otetaan vastaan
Viimeksi muokannut toni1976, Ti Syys 20, 2016 09:09. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Vikakoodia pukkaa (P0420, P0455 ja P1110) APUVA!
P0420 precatin toiminta
P1110 bypass vuoto
P1110 bypass vuoto
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Vikakoodia pukkaa (P0420, P0455 ja P1110) APUVA!
Eipä ole ainakaan toistaiseksi moottorin vikavalo syttynyt uudestaan. Ei siis ole tarvinnut alkaa asiaa tutkimaan sen tarkemmin. Toivottavasti sitten olikin vaan jokin bitti mennyt poikittain
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Vikakoodia pukkaa (P0420, P0455 ja P1110) APUVA!
Mulla sytytti Saappi tänään tuon chech engine valon mittaristoon ja auto hyytyi samalla niin että tuntui kuin olisi vaparilla ajanut. Aikani moottoritilaa tutkittuani huomasin jarrunestesäiliössä tyhjän nipan ja sen alapuolelta mustan irtoletkun. Laitoin letkun siihen nippaan, mutta valo ei sammunut. Eli kysymys kuuluukin, että kuuluiko tuo letku siihen nippaan ja että jos kuuluu niin pitääkö moottorin vikavalo kuitata vielä erikseen jollain testerillä pois. Auto toimii kyllä nyt aivan normaalisti, eikä moottoritilassa näy mitään erikoista, valo vain palaa edelleen.
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Vikakoodia pukkaa (P0420, P0455 ja P1110) APUVA!
Karihai: Pistä googleen hakusanoiksi saab 9-5 vacuum hoses niin näet mikä menee minnekkin. Jarrunestesäiliöön se ei kyllä kuulu.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Vikakoodia pukkaa (P0420, P0455 ja P1110) APUVA!
Kattelin googlesta noita letkuja, mutta eipä tuo oikein selvinnyt. Se letku ei ole niitä ohuita alipaineletkuja, vaan sellainen ulkohalkaisijaltaan noin pikkusormen paksuinen letku, joka menee alapäästään kohti automaattilaatikkoa, en tiedä minne. Se tyhjä nippa oli auton keulapäästä katsottuna jarrunestesäiliön oikeassa takanurkassa, kai siinäkin pitäisi jotain olla. Ei ole nyt WIS:siä käsillä, kun olen reissussa, että voisi katsoa mitä siihen kuuluu.
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Vikakoodia pukkaa (P0420, P0455 ja P1110) APUVA!
Oisko siellä kolmihaara josa yks paikka vappaana nyt? Bypassin solenoidilta taitaa joku letku mennä tälle kolmihaaralle.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Vikakoodia pukkaa (P0420, P0455 ja P1110) APUVA!
Kävinpä tuolla kadun varressa kattelemassa, ei ollut yhtään letkunippaa tyhjänä. Ne näkee helposti, kun olen vaihtanut kaikki alipaineletkut Forgen sinisiin silikoniletkuihin, ne erottuu helposti muista letkuista. Tuo mainitsemani musta letku on paksumpi ja näyttää menevän alapäästään vaihdelaatikkoon, enkä minä sille oikein muutakaan paikkaa keksi kuin tuo jarrunestesäiliön tyhjä nippa. Mutta jos oletetaan että se olisi oikea paikka, niin jäisikö vikavalo silti palamaan, vaikka sen laittaisi paikalleen.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 56
- Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 16:29
- Paikkakunta: Helsinki/Mäntsälä
- Viesti:
Re: Vikakoodia pukkaa (P0420, P0455 ja P1110) APUVA!
Tuohon irrallaan olevaan letkuun oma arvaus on automaattilaatikon huohotus joka kuuluu olla vapaana. Sitten tuo jarrunestesäiliössä oleva tyhjä nippa on manuaalilaatikollisessa kytkimelle lähtevä joka myöskin kuuluu olla vapaana.
Kaveri nuo kerran yhdisti samalla lailla josta koitui laatikon lämmettyä vaihdelaatikon öljyn poistuminen laatikosta.
Kaveri nuo kerran yhdisti samalla lailla josta koitui laatikon lämmettyä vaihdelaatikon öljyn poistuminen laatikosta.
Jäsen #3875
900 S 2.0 T16 MY90, 9-5 Aero MY02, 9-5 "Aero" MY98 Automaatti
Uusi silmäterä 9-5 Aero XWD 2.0 TTID MY11
900 S 2.0 T16 MY90, 9-5 Aero MY02, 9-5 "Aero" MY98 Automaatti
Uusi silmäterä 9-5 Aero XWD 2.0 TTID MY11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Vikakoodia pukkaa (P0420, P0455 ja P1110) APUVA!
Vikavalot ja koodit ei nollaallu vika korjaamalla. Ne pitää nollata erikseen. Mutta vasta, kun koodit on luettu ja vika korjattu! Muistaakseni sulake nro 17 irroitettuna vaikka reilu 5 minuuttia poistaa nuo valot ja koodit...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Vikakoodia pukkaa (P0420, P0455 ja P1110) APUVA!
Kiitos vastauksista. Selvittelen vikaa.
Re: Vikakoodia pukkaa (P0420, P0455 ja P1110) APUVA!
Taas syttyi vikavalo. Vikakoodinlukija kiinni ja samat kolme koodia löytyi; P0420, P0455 ja P1110. Mikä voisi aiheuttaa näiden kolmen koodin ilmaantumisen? Voisiko löytyä jokin yhteinen tekijä?
Koitin hieman tutkiskella pellin alla, mutta en löytänyt mitään erikoista. Letkut ym. vaikuttavat olevan paikoillaan ja ehjiä.
Tuo ekassa viestissä mainitsemani vaimea ujellus on edelleen läsnä. Äänen saa kuuluviin myös antamalla autolle kierroksia, niin hetken aikaa ujeltaa kierrosten laskiessa.
Miten by-pass venttiilin kunnon voi varmistaa?
Koitin hieman tutkiskella pellin alla, mutta en löytänyt mitään erikoista. Letkut ym. vaikuttavat olevan paikoillaan ja ehjiä.
Tuo ekassa viestissä mainitsemani vaimea ujellus on edelleen läsnä. Äänen saa kuuluviin myös antamalla autolle kierroksia, niin hetken aikaa ujeltaa kierrosten laskiessa.
Miten by-pass venttiilin kunnon voi varmistaa?
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Vikakoodia pukkaa (P0420, P0455 ja P1110) APUVA!
Bypass-venttiilin voi tarkistaa helpoiten imasemalla. Ei pitäisi päästää läpi mistään suunnasta imemällä.
Periaatteessa nuo kaikki vikakoodit voivat tulla rikkonaisesta bypass-venasta, mutta kävisin läpi myös alipaineletkut ja evapin. Tuon evap-kierron voi myös poistaa ja tulpata lähdöt.
Periaatteessa nuo kaikki vikakoodit voivat tulla rikkonaisesta bypass-venasta, mutta kävisin läpi myös alipaineletkut ja evapin. Tuon evap-kierron voi myös poistaa ja tulpata lähdöt.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Vikakoodia pukkaa (P0420, P0455 ja P1110) APUVA!
Edelleen pukkaa noita vikakoodeja. Kuittaamisen jälkeen pysyy aikansa, jopa viikonkin poissa ja sitten taas tulevat takaisin.
By-pass tutkittu. Ei tule imemällä mitään läpi, tosin ei puhaltamallakaan muualta kuin siitä alipaineletkun nipasta
Letkuista en ole onnistunut löytämään vikaa. Täytynee seuraavaksi ihmetellä miten se evap-kierto saadaan tulpattua, jos siitä löytyisi apu.Jossakinhan siellä vikakoodin mukaan pitäisi olla iso vuoto...
Auto toimii ihan normaalisti, joten sen puolesta vian selvittämiselle ei ole paniikkia. Tosin ylimääräiset valot mittaristossa ottaa pannuun
By-pass tutkittu. Ei tule imemällä mitään läpi, tosin ei puhaltamallakaan muualta kuin siitä alipaineletkun nipasta
Letkuista en ole onnistunut löytämään vikaa. Täytynee seuraavaksi ihmetellä miten se evap-kierto saadaan tulpattua, jos siitä löytyisi apu.Jossakinhan siellä vikakoodin mukaan pitäisi olla iso vuoto...
Auto toimii ihan normaalisti, joten sen puolesta vian selvittämiselle ei ole paniikkia. Tosin ylimääräiset valot mittaristossa ottaa pannuun
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Vikakoodia pukkaa (P0420, P0455 ja P1110) APUVA!
Alipaineletkut vaihtelin tuohon samalla kun vaihdoin öljyt autoon. Moniurahihnan vaihdoin myös uuteen. Kuittasin vikakoodit.
Tuo alussa mainitsemani ujellus tuli ilmeisesti öljynsuodattimesta, kun se loppui öljynvaihdon jälkeen.
Vikavalo pysyi poissa kaks päivää.
Seuraavaksi ihmettelemään sitä evap-systeemiä, josko vika löytyy sieltä.
Tuo alussa mainitsemani ujellus tuli ilmeisesti öljynsuodattimesta, kun se loppui öljynvaihdon jälkeen.
Vikavalo pysyi poissa kaks päivää.
Seuraavaksi ihmettelemään sitä evap-systeemiä, josko vika löytyy sieltä.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362