Emännälle autoksi 9-5?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Emännälle autoksi 9-5?

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

Varma ja suht turvallinen auto, osta Volvo :lol: Omaan -03 tähän mennessä 179-242tkm kilsoille laitettu startti ja jakopää joka rallatti iloisesti, ketju oli venynyt niin että kiristin oli tapissa ja jako jo melkein hampaan verran pielessä. Myös laatikko (automaatti) antautui alle 200tkm. Muuten on ollut perus jarruremppaa ja puslia vaihtelin jakopääremontin aikana kun etukelkka oli lattialla. Että onko sitä remppaa nyt ollut paljon vai vähän, se on suhteellista.. V70 Volvon kanssa olisi ehkä päässyt helpommalla, tai sitten ei kun huono yksilö osuu eteen. Avensista ei varmaan tarvitsisi korjata mutta onhan 9-5 ja avensis tien päällä kuin yö ja päivä
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Emännälle autoksi 9-5?

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Volvo myös vielä vaihtoehtona, ja tiedossa on että noissakin osaa olla tuurissaan minkälaisen saa. Kummilla mm. tekivät 20t€:n autoon yli 10t€ arvosta remonttia (meni onneksi myyjäliikkeen lukuun), aina kun jotain laittoivat, jostain muualta porsi. Taisi mennä voimansiirto kokonaisuudessaan vaihde- ja jakolaatikkoineen sekä ilmastointi jokseenkin kokonaan.
Naapuri sai aikanaan Volvolta 1700€:n laskun saatesanoin, "Ai niin, se ei muuten tullut kuntoon."

Tämmöistähän näiden romujen kanssa tuppaa olemaan. Kyllä satkun kanssa on päässyt halvalla...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Emännälle autoksi 9-5?

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Ei sillä että ketään kiinnostaa, mutta kiittäen näkemyksistä ja kokemuksista...

Ratkaisuun päädyttiin ja pihaan muutti kaikesta huolimatta Avensis. Remontin välttelyn onnistumisesta ei takeita, koska kilometrejä senverran että odottaa sopii "pientä fiksausta". Koriltaan ehjä ja kaikki käkäleet toimii. Ajettavuuskin ihan siedettävä, tosin tuohon laitettu parin vuoden sisään jouset ja iskarit läpejään... Hintakin jäi alle puoleen saappiin varatusta budjetista, joten tehdään vaikka kone uusiksi jos tarve vaatii.

Kulutus näytteli huomattavan suurta osaa tässä valinnassa, unohtamatta velipojan tietotaitoa/motivaatiota avustaa remonteissa aven kohdalla.
Volvo karsiutui myös pitkälti tuon kulutuksen takia, unohtamatta seikkaa ettei yksikään tuttu volvomies suositellut kyseistä kulkinetta yhtä lukuunottamatta joka yritti väenväkisin myydä perheen kakkos-volvoa.

Senverran kuitenkin alkoi tuo aihe- 9-5 polttelemaan että jokohan sitä laittaisi vaikka satkun hetkeksi telakalle ja hommaisi väliaikaiskulkineeksi vähän tuoreemman saapikkaan. Ainahan sitä satkuun voi jotain isompaa remppaa keksiä, vaikka alkuun kampuran stefat ja siinä samalla jakopää. Toki tuo 6-ensiövälityskin pitäisi ehdottomasti vaihtaa 7-numeroiseen, ellei jostain satu kasia löytämään...
Tietysti vaihtoehtona myös 96:n hommaaminen, onhan se tavallaan "numeroa parempi" kun 9-5, saisikohan emännälle perusteltua tuollaisen hommaamisen kerran ostin sillekin "uuden auton". Ja onhan tässä joku 5v ajeltukin tuolla nykyisellä satkulla joten ajankohtaistahan se olisi joku räppänä hommata.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Emännälle autoksi 9-5?

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

Minkä ikäinen anjovis on ja millä koneella?
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Emännälle autoksi 9-5?

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Se "varmin mahdollinen" eli -01 1.8 VVT-i, eli öljyä menee. Ei tuo nyt äkkiseltään tuntuisi paljoa tonnille häviävän, pitänee seurailla. Varauduttu kyllä on konefiksiin / pannun vaihtoon. Leimaa reilu 15kk ja uudet renkaat alla, ilmastoinnit yms. pelaa ja rullailtu 350tkm.
Noilla kilometreillä ja huomioiden, että on ollut autokoulun autona alkutaipaleellaan, lienee kytkimet ja laatikot vaihdettu/korjattu jo vähintään kerran. Huoltokirjaa tuossa ei ole pariinsataan tonniin täytelty joten ihan sokkona mennään, mutta liekö tuossa hintaluokassa merkitystäkään.

Ja vaikka jokseenkin suapisti olenkin, helposti tuolla kehtaa lähteä ajamaan jos koko köörillä ollaan liikenteessä. Aikaisemmin jos miun piti ajaa, mentiin satkulla ja ängettiin 3 pentua, joista yksi kaukalossa 3-oviseen combiin. Hyvinhän ne pennut satkussa viihtyy, mutta oma puljaaminen ja tuo meidän "parempi telakallinen" istuin ei mahdu satkuun.

"Uudemmissa" Avensiksissa en nähnyt mitään lisäarvoa että olisin maksanut tuhansia enemmän, perseeltähän (siis huonolla tavalla) ne kaikki näyttää. Eikä varustelistaltakaan nyt oikeastaan jää mitään kaipaamaan, mitä joku muu vehjes olisi tarjonnut.

Äkkiseltään vaikuttaa jopa melko huoltoystävälliseltä vehkeeltä, mitä nyt kerkesin perehtymään. Toki onhan kaikissa omat ongelmansa.

Aika näyttää...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Vastaa Viestiin