9-5 imusarjan vaihto
9-5 imusarjan vaihto
Tuli hommattua uusi kone -98 mallin 9-5:n ja nyt tekisi mieli muuttaa se etanolille. Tässä vuosimallissa on tietojeni mukaan sellainen imusarja ja suuttimet että suurempia suuttimia ei taida saada. Pitänee vaihtaa koko imusarja. Onko kenelläkään tietoa käytö -98 malliin suoraan uudemman mallin imusarja johon saa esim nämä Boshin EV14 suuttimet. Pitääköhän vaihtaa muuta osaa ?
Saab 9-5 2.3 T sedan & 9-5 Aero Wagon biopower
Re: 9-5 imusarjan vaihto
uudemman mallin (my01--->) yksiosainen imusarja, paineanturi sekä suutin/bensatukki ja suuttimet.
voit käyttää myös uudempia vakio ruskeita suuttimia, jos et sitten ihan hurjia tehoja hae.
uusi imusarjan tiiviste tottakai ja paineanturi erilainen, voit modata vanhaan johtosarjaan uudemman mallisen liittimen. mielellään vielä uudemman mallinen lambda.
jotkut myös asennelleet pelkkiä punaisia suuttimia RE85 käyttöä ajatellen.
softa sitten tietenkin vaihtoon.
voit käyttää myös uudempia vakio ruskeita suuttimia, jos et sitten ihan hurjia tehoja hae.
uusi imusarjan tiiviste tottakai ja paineanturi erilainen, voit modata vanhaan johtosarjaan uudemman mallisen liittimen. mielellään vielä uudemman mallinen lambda.
jotkut myös asennelleet pelkkiä punaisia suuttimia RE85 käyttöä ajatellen.
softa sitten tietenkin vaihtoon.
Re: 9-5 imusarjan vaihto
Moottorin vaihto alkaa olla loppusuoralla, mutta tuli yksi probleema vastaan, eli vanha moottori oli -99 vm ja uusi -02vm. Paineanturi on imusarjassa erilainen. Minulla pitää vaihtaa uudemman paineanturin liitin vanhan tilalle, mutta miten tuossa liittimessä menee nuo värit? Vanhassa liittimessä on musta, ruskeaoranssi ja harmaapunainen. Uudessa liittimessä on A)harmaa, B)harmaavalkoinen sekä C)keltasininen. Sen verran löysin tietoa, että uudessa liittimessä värit menee näin:
A)Ground = Harmaa
B)O/P = Harmaavalkoinen
C)+5V = Keltasininen
Meneekö vanhassa sitten seuraavanlaisesti:
Musta = Ground
Ruskeoranssi (keskimmäinen johto)= +5V
Harmaapunainen = O/P
A)Ground = Harmaa
B)O/P = Harmaavalkoinen
C)+5V = Keltasininen
Meneekö vanhassa sitten seuraavanlaisesti:
Musta = Ground
Ruskeoranssi (keskimmäinen johto)= +5V
Harmaapunainen = O/P
#6907
Saab 9-5 2.3t -99 (Mitsu + Hirsch performance)
Saab 9-5 2.3t -99 (Mitsu + Hirsch performance)
Re: 9-5 imusarjan vaihto
Vanhassa noi menee^petee^ kirjoitti: Meneekö vanhassa sitten seuraavanlaisesti:
Musta = Ground
Ruskeoranssi (keskimmäinen johto)= +5V
Harmaapunainen = O/P
Musta = Ground
Harmaapunainen = +5V
Ruskeaoranssi = O/P
Vaihdoin itse imusarjan kanssa aikanaan ja tein alumiinista sovitteen vanhalle anturille uuteen imusarjaan, ei tarvinnut uusia liitintä.
Harharetkien jälkeen... Saabisti taas :) Tech 2 turvapääsyllä
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)