Huoltokokemuksia Hki / Vantaa
Huoltokokemuksia Hki / Vantaa
Onko kokemuksia korjaamoista ? Minne kannattaisi viedä huoltoon / korjattavaksi ja mitä paikkaa kannattaisi välttää ? Ostin 9-5:n ja huolto olisi tarpeen.
9-5 2.3T
Re: Huoltokokemuksia Hki / Vantaa
T. Holmberg Vantaan Åbyssä - kehuttu, mutta en ole itse käyttänyt.
RJV huolto Herttoniemessä, olen teettänyt perushuoltoja hyvällä menestyksellä, entisiä Saab merkkikorjaamon asentajia pari mukana. Klubialennus osista. (Kiinan?) Tech2 taitaa löytyä myös.
RJV huolto Herttoniemessä, olen teettänyt perushuoltoja hyvällä menestyksellä, entisiä Saab merkkikorjaamon asentajia pari mukana. Klubialennus osista. (Kiinan?) Tech2 taitaa löytyä myös.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Huoltokokemuksia Hki / Vantaa
Ota nimimerkkiin Hook yhteys vaikka privalla. Voin suositella varauksetta.
Re: Huoltokokemuksia Hki / Vantaa
Holmberg on loistava, suosittelen lämpimästi.
900 2.0T DIY Stage 3
9-5 2.0tA
9-5 2.0tA
Re: Huoltokokemuksia Hki / Vantaa
Mekonomen - Torek Oy on myös ihan asiallinen - Saabeihin erikoistunut - korjaamo, jos Epsoon suunta (Kilossa) ei haittaa.
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Re: Huoltokokemuksia Hki / Vantaa
Täältäkin ääni Holmbergille. Ei halvin mahdollinen, mutta erittäin asiantunteva ja se tehdään mitä on luvattu. Saa myös hyviä vinkkejä, mitä kannattaa ottaa huomioon jatkossa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Aero"
- Viestit: 340
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Huoltokokemuksia Hki / Vantaa
torekilta olen saanut hyvää palvelua. Siellä tullut vaihdatettua/kunnostettua:
- ohjaustehostin
- ilmastointi
- Alustan puslat uretaani
+ vinkkejä ja neuvoja saabin tekniikasta.
Heillä on aina ollut aikaa jutustella vaikka muuten olisikin kiirettä pitänyt. Voin siis minäkin suositella!
- ohjaustehostin
- ilmastointi
- Alustan puslat uretaani
+ vinkkejä ja neuvoja saabin tekniikasta.
Heillä on aina ollut aikaa jutustella vaikka muuten olisikin kiirettä pitänyt. Voin siis minäkin suositella!
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
Re: Huoltokokemuksia Hki / Vantaa
Omat Saab-kokemukset.
T.Holmberg Vantaa :
- ohjaustehostimen putket ja letkut. Piti apurunko irroittaa.
- uusi Varta-akku
- etupuslat ja -kumit + koiranluut
- uusi sumuvaloumpio
- öljyt/suodatin jne. normityöt
Hinta oli ~1100e kuten sovittiin. Auto sai seistä heidän pihassa sen aikaa kun ehtivät huoltaa. Taisi olla ruuhkaa mutta ei haitannut, vara-auto oli tiedossa. Hyvä palvelu ja sain vinkkejä seuraaviin huoltoihin.
Bosch Car Service Herttoniemi
- löysivät viallisen osan (ohjaustehostimen letkut), eivät saaneet tilattua osia. Auto seisoi viikon pihassa. Huom. Osat+Työ hinta-arvio oli ~1200e.
- rellustani (Renault Scenic -02) epäilivät ohaustehostinta rohinaan. En antanut vaihtaa. Olikin laturin runkolaakeri rikki. Hain Motonetista vaihto-osan.
Sepä siinä sitten. En ole käynyt sen jälkeen.
Autohuolto Aallon Auto Herttoniemi
- bensapumppu. Itsellä ollut mitään hajua silloin saabeista ja sen vioista. Asensivat originaalin ja hyvin on toiminut tämän 5 vuotta. Vianhaku+asennus jne. maksoi ~1000e
Asiallinen palvelu, kertoivat muistakin vioista mm. rekisterikilven valosta ja sen suojamuovin olevan rikki. Olen käyttänyt öljynvaihdossa muutaman kerran tämän jälkeenkin. Siilitien metroasema ihan vieressä.
LänsiAuto Hämeenlinna
- toinen sytytyskasetti viallinen. Vianhaku ja originaali kasetti 6x tulppineen asennettuna alta tonnin. Suosittelen.
Autohuolto Ismo Lahtinen Hämeenlinna
- vaimon ja minun relluhuolto. Eikä muualle enää relluja viedä
Nyt olen itse tehnyt pikkukorjaukset kiitos foorumin vinkkien (SID pixel-repair, puhaltimen moottori, takaluukun johtosarja jne. jne.)
T.Holmberg Vantaa :
- ohjaustehostimen putket ja letkut. Piti apurunko irroittaa.
- uusi Varta-akku
- etupuslat ja -kumit + koiranluut
- uusi sumuvaloumpio
- öljyt/suodatin jne. normityöt
Hinta oli ~1100e kuten sovittiin. Auto sai seistä heidän pihassa sen aikaa kun ehtivät huoltaa. Taisi olla ruuhkaa mutta ei haitannut, vara-auto oli tiedossa. Hyvä palvelu ja sain vinkkejä seuraaviin huoltoihin.
Bosch Car Service Herttoniemi
- löysivät viallisen osan (ohjaustehostimen letkut), eivät saaneet tilattua osia. Auto seisoi viikon pihassa. Huom. Osat+Työ hinta-arvio oli ~1200e.
- rellustani (Renault Scenic -02) epäilivät ohaustehostinta rohinaan. En antanut vaihtaa. Olikin laturin runkolaakeri rikki. Hain Motonetista vaihto-osan.
Sepä siinä sitten. En ole käynyt sen jälkeen.
Autohuolto Aallon Auto Herttoniemi
- bensapumppu. Itsellä ollut mitään hajua silloin saabeista ja sen vioista. Asensivat originaalin ja hyvin on toiminut tämän 5 vuotta. Vianhaku+asennus jne. maksoi ~1000e
Asiallinen palvelu, kertoivat muistakin vioista mm. rekisterikilven valosta ja sen suojamuovin olevan rikki. Olen käyttänyt öljynvaihdossa muutaman kerran tämän jälkeenkin. Siilitien metroasema ihan vieressä.
LänsiAuto Hämeenlinna
- toinen sytytyskasetti viallinen. Vianhaku ja originaali kasetti 6x tulppineen asennettuna alta tonnin. Suosittelen.
Autohuolto Ismo Lahtinen Hämeenlinna
- vaimon ja minun relluhuolto. Eikä muualle enää relluja viedä
Nyt olen itse tehnyt pikkukorjaukset kiitos foorumin vinkkien (SID pixel-repair, puhaltimen moottori, takaluukun johtosarja jne. jne.)
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Huoltokokemuksia Hki / Vantaa
Ex-säbääni huollatin RJV autohuollossa Hertsikassa. Ei sinänsä valittamista, perushuollot ok. Orggislevyt+palat olivat tiensä päässä ja ne vaihdatin pariin otteeseen heillä, josta sitten ongelmat alkoivatkin. Levyt menivät kerta toisensa jälkeen kieroiksi. Kolmatta kertaa eivät suostuneet enää vaihtamaan (epäilivät, että seison jarrun päällä ajaessa tms.), joten vein autoni viereiseen Laakkoselle, jossa iskettiin orggiskamaa tilalle. Ongelmat katosivat.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic