Viikonloppuna ois tarkoitus laittaa jakopäähän uudet osat. Tuossa vaan kahtelin jotain ohjetta ja siinä käskettiin vetästä jakokopan ohjuri holkit pois ennen kopan irroitusta ettei kansipahvi vaurioidu. Onko nuo ohjuri holkit kaikissa noissa koneissa vai onko vuosimalli eroja? Vai saako holkit jäädä sinne?
Auto vm 2006 2.0t
Kaikki vinkit tervetulleita.
B205 jakopäänkopan ohjurit ?
B205 jakopäänkopan ohjurit ?
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
9-5 2.0t SE vm99
Re: B205 jakopäänkopan ohjurit ?
Itse en ottanut ohjain tappeja pois. Ensin koneen siirto jotta tilaa olisi riittävästi jakopään avaamiseen.
Toki ensin öljypohja pois. Kannentiiviste on aika lujilla jakopään koppaa paikalleen laitettaessa. Pyrin kuivaamaan ja putsaamaan tiivisteen pintoineen mahdollisimman hyvin. Samaa tiiviste liimaa sen tiivisteen joka pinnalle. Koppaa paikalle laitettaessa pitää katsoa ettei kannen tiiviste pyri painumaan ruttuun...
Toki ensin öljypohja pois. Kannentiiviste on aika lujilla jakopään koppaa paikalleen laitettaessa. Pyrin kuivaamaan ja putsaamaan tiivisteen pintoineen mahdollisimman hyvin. Samaa tiiviste liimaa sen tiivisteen joka pinnalle. Koppaa paikalle laitettaessa pitää katsoa ettei kannen tiiviste pyri painumaan ruttuun...
Re: B205 jakopäänkopan ohjurit ?
Helppo ne ohjurit oli ottaa pois kun teki kierteet sisälle. Vaan kanspahvi veti ryttyyn paikalleen laittaessa joten nykäsin sitten kannen poikkeen. Olis pitäny suoraan ottaa kans pois, huomattavasti helpompi homma siten. Tuostahan on maailman helpoin ja nopein ottaa kans poikkeen, imu ja pakosarjakin sai jäädä paikoilleen. Toki kansipahvi, tai siis pelti + pultit teki 100€ lisäkulun mutta mitäs pienistä.
Vaan remontti kyllä kannatti, olihan tuo jo 16mm ulkona kiristin. Ei kahise ennee
Vaan remontti kyllä kannatti, olihan tuo jo 16mm ulkona kiristin. Ei kahise ennee
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
9-5 2.0t SE vm99