limb home manuaalinen resotointi
limb home manuaalinen resotointi
Onkohan mitään kikkakolmosta millä tuon rattaan saisi kaasuläppäkotelon kyljessä käännettyä takaisin kohdilleen....?? Hyvä on toi you tube ohjevideo mutta kun ei onnistu.....
Re: limb home manuaalinen resotointi
Tai siis Resetointi... :lol: :lol: :lol:
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: limb home manuaalinen resotointi
Sen jousen päähän siinä pitää paikoilleen naksauttaa, ensin vaan käännetään sitä ratasta tuulilasia kohti. Onnistui jopa meikäläiseltä kun sain limpin päälle starttaamalla ilman että oli piuhat kiinni läppäkotelossa.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: limb home manuaalinen resotointi
Siinä kaasuläpässä on se jousi-rautalankahomma, sen päätä kun työntää kohti kaasuläppää, ja sitten kääntää ratasta tosiaan tuulilasia kohti niin sen pitäisi naksahtaa.
Re: limb home manuaalinen resotointi
käytännssä se muistaakseni 9 kolkissa meni niin että kummankin käden sormet sinne jotenkin ristiin ja armoton kikotus ja kun veret lentää sormesta niin työnnä saakeli vielä sentti ja sit on paikallaan, tosin pamahti heti takasin kun virrat käänti päälle
sitä rataa elsmuttiin niin helvedisti ennenkuin tajusi että jonkun syyn takia se ei pysy päällä
akunkengän irrotus, kahvilla käynti, nenän kaivuuta tovi ja sit alkoi pyysyyn päällä.
sitä rataa elsmuttiin niin helvedisti ennenkuin tajusi että jonkun syyn takia se ei pysy päällä
akunkengän irrotus, kahvilla käynti, nenän kaivuuta tovi ja sit alkoi pyysyyn päällä.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: limb home manuaalinen resotointi
Vikakoodi pitää muistaa nollata samalla tai menee samantien limp-homeen kun kääntää virrat päälle
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: limb home manuaalinen resotointi
Kiitoksia taas infosta! Minähän yritin tietysti koko rautalankarullaa työntää poispäin kotelosta ja sit saada ratasta ylöspäin...... :oops:
Hyvä muuten muistaa tuo koodin nollaus.
Hyvä muuten muistaa tuo koodin nollaus.
Re: limb home manuaalinen resotointi
Muistaakseni työnsin lyhyellä lattapääruuvimeisselillä jousen päätä. Asiaa helpotti, kun hahmotti, mihin se piti saada eli sen muovikynnen yläpuolelle.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: limb home manuaalinen resotointi
No mielestäni meni helposti repsikan suunnalta työntäen rautalankarullan alhaalta häntää koteloa kohti ja toisella kädellä ratasta pyörittäen ylöspäin.
Kannattaa toki kokeilla välillä kaasuvivulla että onko "limb home" ratas jo palautunut ettei turhaan siellä ähellä... :D
Itselläni se ei mitenkään naksahtanut kohdalleen, näytti lähinnä että palautuu aina takaisin. ...
Kannattaa toki kokeilla välillä kaasuvivulla että onko "limb home" ratas jo palautunut ettei turhaan siellä ähellä... :D
Itselläni se ei mitenkään naksahtanut kohdalleen, näytti lähinnä että palautuu aina takaisin. ...
Re: limb home manuaalinen resotointi
Mitään ei tarvitse purkaa. Ainoastaan kaksi talttapää meisseliä tarvitsee. Suoraan keulasta päin kun taivuttaa toisella meisselillä jousenpäätä kuskinsuuntaan ja toisella työntää muovikiekon päällä olevista hampaista kabiinia kohti.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: limb home manuaalinen resotointi
Paitsi, jos siinä kaasuvivun päällä on vielä se musta rautasuoja paikallaan. Kahdella tai kolmella pultilla kiinni. (en nyt muista ulkoa)white9-5 kirjoitti:Mitään ei tarvitse purkaa.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: limb home manuaalinen resotointi
Nimenomaan sitäkään ei tarvitse ottaa pois, koska meisseleillä tuo onnistuu suoraan edestä. Ainoa pois nypättävä osa on se muovikansi.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: limb home manuaalinen resotointi
Suosittelisin kyllä ottamaan sen metalliosan pois tieltä varsinkin jos ensimmäistä kertaa on hommaa tekemässä
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: limb home manuaalinen resotointi
Mistähän mahtaa omalla kolkilla kiikastaa, aiemmin käyty techillä lukemassa koodit ja resetoitu läppä. Samoja oireita ilmaantunut taas ja limppu päällä. Johtuuko limppu läpän asentotunnistimesta vai mistämestari kirjoitti: ↑To Elo 18, 2016 19:58käytännssä se muistaakseni 9 kolkissa meni niin että kummankin käden sormet sinne jotenkin ristiin ja armoton kikotus ja kun veret lentää sormesta niin työnnä saakeli vielä sentti ja sit on paikallaan, tosin pamahti heti takasin kun virrat käänti päälle
sitä rataa elsmuttiin niin helvedisti ennenkuin tajusi että jonkun syyn takia se ei pysy päällä
akunkengän irrotus, kahvilla käynti, nenän kaivuuta tovi ja sit alkoi pyysyyn päällä.
9-3 2001 - B205R
Re: limb home manuaalinen resotointi
Meillä toi meni limp modeen kun kaasuläppäkotelon sisällä menevistä johdoista oli kuoriutunut eristeet ja ne otti yhteen. Johdot vaihtamalla ollut siitä asti soiva peli taas, mutta siinä oli tietysti näpräämistä. Tää on ilmeisesti melko yleinen vaiva, esim. täällä on vastaavasta ongelmasta kuvia: https://www.saablink.net/threads/t7-9-5 ... ms.102873/