Automaattiaskin vika
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: Su Syys 27, 2015 09:12
- Paikkakunta: Espoo
Automaattiaskin vika
Elikkäs Börjellä lähtee nyt järki...
-00 9-5 Aero heittää säännöllisen epäsäännöllisesti vikakoodia P0705 (vaihteiston toimnta-alueen tunnistimen virtapiiri A /PRNDL tulo). Toisella vikakoodin lukijalla sama koodi antoi viaksi vaihteenvalitsimen sensorin. Vika ilmenee yleensä vaihteelta P -> siirryttäessä vaihteelle R tai vaihteelta D-> siirryttäessä vaihteelle N, joskus jopa kytkettäessä autoon virrat päälle. Ilmeisesti vaihteet vaihtuvat vian ilmentyessä, mutta kojetaulussa vaihteen näyttävä led-valo ei vaihdu oikeaan paikkaan. Selkeästi auto ei aina tunnista, mikä vaihde on päällä.
Vian tullessa aski menee limb-home moodiin, mutta uudelleenkäynnistys "korjaa" vian -> aski toimii normaalisti, mutta vikavalot palavat.
Vikavalot saan kyllä kuitattua, joko lukijalla tai virtojen ON/OFF kikkailulla, mutta nyt alkaa hirttää aivosolut lukkoon ja ajattelin korjata vian.
Nopealla etsinnällä ei paljoa infoa löytynyt esim. miten tähän valitsinsensori mötikkään 5256060 pääsisi käsiksi? Haluttas ens alkuun kokeilla puhistamista jne. pitsin nypläystä ennen, kuin tilaan uuden mötikän tilalle.
Kiitos ja anteeksi!
-00 9-5 Aero heittää säännöllisen epäsäännöllisesti vikakoodia P0705 (vaihteiston toimnta-alueen tunnistimen virtapiiri A /PRNDL tulo). Toisella vikakoodin lukijalla sama koodi antoi viaksi vaihteenvalitsimen sensorin. Vika ilmenee yleensä vaihteelta P -> siirryttäessä vaihteelle R tai vaihteelta D-> siirryttäessä vaihteelle N, joskus jopa kytkettäessä autoon virrat päälle. Ilmeisesti vaihteet vaihtuvat vian ilmentyessä, mutta kojetaulussa vaihteen näyttävä led-valo ei vaihdu oikeaan paikkaan. Selkeästi auto ei aina tunnista, mikä vaihde on päällä.
Vian tullessa aski menee limb-home moodiin, mutta uudelleenkäynnistys "korjaa" vian -> aski toimii normaalisti, mutta vikavalot palavat.
Vikavalot saan kyllä kuitattua, joko lukijalla tai virtojen ON/OFF kikkailulla, mutta nyt alkaa hirttää aivosolut lukkoon ja ajattelin korjata vian.
Nopealla etsinnällä ei paljoa infoa löytynyt esim. miten tähän valitsinsensori mötikkään 5256060 pääsisi käsiksi? Haluttas ens alkuun kokeilla puhistamista jne. pitsin nypläystä ennen, kuin tilaan uuden mötikän tilalle.
Kiitos ja anteeksi!
Ahdin määrää tahdin
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD
EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD
EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
Re: Automaattiaskin vika
Se vaihdevalitsimen anturi on tämmönen mötikkä lootan päällä:
Varsinkin femmassa suhteellisen helppo irroittaa ja kiinnittää.
Kiinnityksen yhteydessä se pitää säätää oikein.
Tunnistimen kansi on niitattu kiinni, saa kyllä porattua auki, pitää vaan funtsia uudelleensulkeminen sitten.
Ongelmat johtuu yleensä loppuun kuluneesta potikan johdinpinnasta, jota hankalampi korjata.
Uusi maksaa nykyään marmorilla reilusti yli 300€.
Varsinkin femmassa suhteellisen helppo irroittaa ja kiinnittää.
Kiinnityksen yhteydessä se pitää säätää oikein.
Tunnistimen kansi on niitattu kiinni, saa kyllä porattua auki, pitää vaan funtsia uudelleensulkeminen sitten.
Ongelmat johtuu yleensä loppuun kuluneesta potikan johdinpinnasta, jota hankalampi korjata.
Uusi maksaa nykyään marmorilla reilusti yli 300€.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: Su Syys 27, 2015 09:12
- Paikkakunta: Espoo
Re: Automaattiaskin vika
Ok, kiitos vastauksesta!
Kattelin tossa, että ulkomailta sais aidon Saab osan about 200€ ja vielä uutena.
Mitä kautta tohon pääsee käsiksi, konehuoneen kautta vai alakautta? Mitä kaikkea sen edestä pitää purkaa pois? Onko uuden osan säätö jotain teknistä japania vai onko ihan simppeliä "väännä tota, laita osa kiinni, vapauta tuo ja homma selevä"?
Kattelin tossa, että ulkomailta sais aidon Saab osan about 200€ ja vielä uutena.
Mitä kautta tohon pääsee käsiksi, konehuoneen kautta vai alakautta? Mitä kaikkea sen edestä pitää purkaa pois? Onko uuden osan säätö jotain teknistä japania vai onko ihan simppeliä "väännä tota, laita osa kiinni, vapauta tuo ja homma selevä"?
Ahdin määrää tahdin
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD
EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD
EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
Re: Automaattiaskin vika
Itse purin ko tunnistimen. Putsasin hyvin ja laitoin uudet vaseliinit. Takaisin kasaan laitoin 3mm pulteilla ja lukkomuttereilla. Poraamalla sai aika helposti auki. Tiivistys on o-renkaalla.
Omassa autossa laatikko oli lattialla ja ja en irroittanut osaa lainkaan vaihdelaatikosta. Mutta ei välttämättä ole mahdotonta myös paikallaan.
Omassa autossa laatikko oli lattialla ja ja en irroittanut osaa lainkaan vaihdelaatikosta. Mutta ei välttämättä ole mahdotonta myös paikallaan.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: Su Syys 27, 2015 09:12
- Paikkakunta: Espoo
Re: Automaattiaskin vika
Mitä reittiä siihen pääse käsiksi, seon nyt se isoin ongelma? ku sen pitäs olla askin päällä, mutta miten sen saa esille. Jossain mallissa piti akku ja akkuteline ottaa poijjes ja sitä kautta pääsee käsiksi. Vai avataanko sisältä konsoli missä vaihekeppi on?
Liittimien putsaamisella jne. tarkastelulla ajattelin lähteä liikkeelle ennen ku nappaan poran kauniiseen kätöseen. Mutta jos se menee liian mutkikkaaksi hinkkaamiseksi niin tilaan sen uuden palikan ja isken ite kiinni tai joku paja saa hoitaa sen.
Liittimien putsaamisella jne. tarkastelulla ajattelin lähteä liikkeelle ennen ku nappaan poran kauniiseen kätöseen. Mutta jos se menee liian mutkikkaaksi hinkkaamiseksi niin tilaan sen uuden palikan ja isken ite kiinni tai joku paja saa hoitaa sen.
Ahdin määrää tahdin
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD
EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD
EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
Re: Automaattiaskin vika
pajoille on vaan 3 vk jonoja ja sillä välin kannattaa avata se konepelti kuten jo oletkin lukenut ja akku jutskat siiihen perään kuten olet jo taas lukenut
sen jälkeenhän sinun okulääriesi välittömässä poltinalueella siintää em osa josta olikin jo kuvatus. sitten voitkin tarkastella niitä johtimia toisella kädellä, kun taas toinen käsi irroittelee osaa pois lootan päältä.
sen jälkeenh'än osaa vasta aletaan operoida eli avata.
haku toimintohan auttaa paljon tässä osiossa. ja hei älä unohda kertoa missä oli vika.
sen jälkeenhän sinun okulääriesi välittömässä poltinalueella siintää em osa josta olikin jo kuvatus. sitten voitkin tarkastella niitä johtimia toisella kädellä, kun taas toinen käsi irroittelee osaa pois lootan päältä.
sen jälkeenh'än osaa vasta aletaan operoida eli avata.
haku toimintohan auttaa paljon tässä osiossa. ja hei älä unohda kertoa missä oli vika.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: Su Syys 27, 2015 09:12
- Paikkakunta: Espoo
Re: Automaattiaskin vika
Kysytään nyt vielä se takasin asennuski koska siinäki oli joku säätöhommeli mikä piti tehdä, eli miten se säätö tehdään??? oon vähä luonteeltani sellane että selvitän, tutkin ja suunittelen hyvin ennen ku alan tekemään mitään, ku ei viitti tuhota mitään tietämättömyyen tai huolimattomuuen takia.
Joo kyllä mä laitan viestiä tänne että miten homman kans käy.
Ahdin määrää tahdin
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD
EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD
EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
Re: Automaattiaskin vika
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: Su Syys 27, 2015 09:12
- Paikkakunta: Espoo
Re: Automaattiaskin vika
Kiitos tuomas!!!
Uskosin että noilla ohjeilla homma hoituu. Pitää kattoa sopiva ajankohta projektille ja alakaa puuhasteleen. Kiitos vielä kerran!!!
Uskosin että noilla ohjeilla homma hoituu. Pitää kattoa sopiva ajankohta projektille ja alakaa puuhasteleen. Kiitos vielä kerran!!!
Ahdin määrää tahdin
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD
EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD
EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03