Anturikysymys (imuilman lämpötila-anturi)

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Anturikysymys (imuilman lämpötila-anturi)

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Epäilen vikaa imuilman lämpötila-anturissa ja löysin eBaysta käytetyn osan. Sitä myytiin osanumerolla 55563262 (mikä vastaa auton vanhaa osaa), mutta postissa tulikin osanumerolla 9197948. Nyt myyjä vastaa, että osa on vastaava, tai sama mutta eri numerolla. Pitääkö paikkansa? Uskallanko kokeilla tuolla osalla?

Ja kuinka monta noita antureita kaikkiaan on? Pikaisella silmäyksellä löysin kaksi samalla osanumerolla
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 813
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: Anturikysymys (imuilman lämpötila-anturi)

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Kii vaan
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5816
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Anturikysymys (imuilman lämpötila-anturi)

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Antureita on minun tietojen mukaan kahdenlaisia. T7-softassa on olemassa parametri molemmille anturityypeille - periaatteessa muutos tulisi kertoa softaan jos vaihdetaan antureita ristiin. Se että onko muutoksella käytännön eroa en osaa sanoa, ehkä T7 softaamiseen perehtyneet voivat kertoa parametrin vaikutuksesta. Muistaakseni erilaiset anturiparametrit olivat niin että jos lämpötila/paine on samalta anturilta on kalibraatio softassa toisenlainen kuin jos lämpötilalle ja paineelle on erilliset anturit.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Vastaa Viestiin