Mistäs päin?
Mistäs päin?
Moottoritiel tipahti lämpömittari alas ja moottorin vikavalo sytty palaa ja sidin kautta näytti 106 astetta? Ajo minkälaist ajoo tahans nii ei muuttun lukema? Mut ei keittän..... Mikä ihmetyttää kuin tarkka se lie mittari onkaa. Taas jotaa saabin hölmöilyi vai? Ei meinaa vikakoodii tullu.
Re: Mistäs päin?
Hei,
iselleni kävi jokunen vuosi taakkepäin samalla tapaa, tosin silloin ei ollut sidinfo käytössä, joten tuota astelukua en voi vahvistaa.
Eli lämpöviisari tippui kesken matka-ajon alas , ja mitään hälyjä ei antanu. Annoin auton seisahtaa hetkisen moottori tietysti sammutettuna.
Kun starttasi uudelleen lämpöviisari pomppasi järkevään asentoon.
Mutuilen, että tämä episodi toistui tuon ruotsin matkan aikana muutaman kerran.
Tuolloin ongelma korjaantui pelkästään sillä, että käytin lämpötilan anturin liittimen irti, puhdistin anturin liitinkappaleen, sekä johdonpään
ja lopuksi suihkautin liittimeen voitelevaa electroniikkaspräytä. Ei ole tuon jälkeen ongelma ilmennyt uudestaan.
Voihan siellä toki olla anturikin rikki/piuha poikki, mutta tuota puhdistusta ja suojavoitelua kokeilisin ensin....
iselleni kävi jokunen vuosi taakkepäin samalla tapaa, tosin silloin ei ollut sidinfo käytössä, joten tuota astelukua en voi vahvistaa.
Eli lämpöviisari tippui kesken matka-ajon alas , ja mitään hälyjä ei antanu. Annoin auton seisahtaa hetkisen moottori tietysti sammutettuna.
Kun starttasi uudelleen lämpöviisari pomppasi järkevään asentoon.
Mutuilen, että tämä episodi toistui tuon ruotsin matkan aikana muutaman kerran.
Tuolloin ongelma korjaantui pelkästään sillä, että käytin lämpötilan anturin liittimen irti, puhdistin anturin liitinkappaleen, sekä johdonpään
ja lopuksi suihkautin liittimeen voitelevaa electroniikkaspräytä. Ei ole tuon jälkeen ongelma ilmennyt uudestaan.
Voihan siellä toki olla anturikin rikki/piuha poikki, mutta tuota puhdistusta ja suojavoitelua kokeilisin ensin....
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Mistäs päin?
Itellä aiheutti viime talvena rikkinäinen termostaatti samaa hommaa. Välillä näytti miten sattui ja muutaman kerran tipahti neula alas, vaihdoin anturin mutta sama juttu ja vasta termarin jälkeen rupes toimimaan. Varmaan rikkinäinen termostaatti sekoitti ton anturin tai jotain.
Saab 9-5 Vector -03
Re: Mistäs päin?
Kiitoksii vinkeist.... Pitääkii huomen tutkiskella toi anturi ja tuost termarist senverta et viimeviikol laski sidin mukaa 99 ennenk laitto flektit päälle ja tänää riitti 84??
Re: Mistäs päin?
Moro,
Noin kävi myös mulle. Vaihdoin suosista moottorin lämpötila-anturin. Eli heitti lämpötila lukeman juurikin tuohon 106 asteeseen. Vaihdon jälkeen pelannut moitteetta.
Terv.
Noin kävi myös mulle. Vaihdoin suosista moottorin lämpötila-anturin. Eli heitti lämpötila lukeman juurikin tuohon 106 asteeseen. Vaihdon jälkeen pelannut moitteetta.
Terv.
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Mistäs päin?
Miten risa termari voi noin oireilla? Kyseessä kuitenkin täysin mekaaninen laite. Perinteisesti risan termarin tunnistaa siitä, ettei "ota kunnolla eteen" eli lämpömittari jää vähän roikkumaan.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Mistäs päin?
^Samat argumentit täällä.
Viallinen anturi, hapettunut liitos oireilee luultavimmin noin, että viisari elää omaa elämäänsä.
Jämähtänyt termari niinkin pitelee viisaria stabiilina, mutta väärässä asennossa.
Viallinen anturi, hapettunut liitos oireilee luultavimmin noin, että viisari elää omaa elämäänsä.
Jämähtänyt termari niinkin pitelee viisaria stabiilina, mutta väärässä asennossa.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Mistäs päin?
2008 B235R veden lämmöt nousee vain vähän yli 80C (ulkolämpötila plussalla) ja signaali pilkkii. Väsähtänyt termari ja hapettunut liitos lämpötila-anturissa?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm