Heipähei! Ostinpa pari päivää sitten tuollaisen 01vm 9-5 saabaksen ja nyt tuli huomattua viaksi sellainen, että ilmaa puhaltaa vain keskikonsolin räppänöistä riippumatta siitä mihin sitä pitäisi ilmastointiyksiköstä puhaltaa kun puhallus siirretään lasille ja laittaa nopeuden täysille niin voi tuntea pienen tuulahduksen mutta vaisuksi jää, missäpä voisi olla vika? Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen. Saabeista ei itsellä minkäänlaista kokemusta
Moro, aloita painamalla samaan aikaan auto -ja off -nappuloita, jolloin ilmastointilaite tekee kalibroinnin ja tämän jälkeen näyttää vikakoodit ruudulla. Laita koodit muistiin. Esim täältä löytyy selitys koodeille. http://saabworld.net/showthread.php?t=28199 Tämä auttaa pääsemään alkuun vianselvityksessä.
Saab 9-3 SC TTID vector man MY 08
ex:Saab 9-3 SC TTID vector aut MY 08
ex:Saab 9-5 2.3t Vector Wagon MY 02
ex:Saab 900 2.0T MY 94
ex:Saab 9-3 2.0t SE MY 01
Alright, suoritin kalibroinnin ja monen kurahduksen jälkeen ilmestyi näyttöön koodit:
8 Stepping motor, air-mixing flap, LH - no mechanical contact with flap
Ja
14 Stepping motor, air distribution flap - no mechanical connection between motor and flap
Elikkäpä siis mekaaninen yhteys moottorin ja läpän välillä uupuu?
Purkasin tuon apparin puolen auki ja kun vipua käännetään kädellä muuttuu Puhallus iloisesti erisuuntiin, tanko joka liittyy keltaiseen vipuun oli pois paikoiltaan.. kuitenkaan moottorin ollessa kiinni ei ilmavirran suunta muutu, voisiko moottori olla sökö vaikka auto muuta väittääkin?
Ketjua lainaten, tuossa allekirjoituksen farkussa ilmanvaihto kajuutassa pelittää muuten normaalisti ja ilman vikakoodeja, mutta sivulasien pikkusuuttimista ei tule ilmaa ollenkaan missään tilanteessa (siis ne kiinteät suuttimet edessä). Sillähän tuohon kiinnitti huomiota kun tuo vanhus tuntuu ajossa lämpimämmältä kun siinä ilman ohjauksen ollessa tuulilasille, tulee myös sivulaseillekin hieman lämmintä.
Olisikos tähän ajatusta mistä lähteä purkamaan?
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon