Moro! Yllätys, auto 9-5 vm.-99 turbo, ongelmana olis kun painaa kaasun pohjaan ei kiihdy vaan alkaa mahoton pätkiminen chek encige valo alkaa vilkkumaan ja hyppii kuin kenguru? Kun löysää kaasun niin valo sammuu ja kulkee normaalisti. Tämä vaiva on ongelmallinen kun ei uskalla ohittaa!!!
Nyt totesin, kun ajan pienemmällä vaihteella niin tottelee kaasua ja kiihtyy eikä nyi, 4 ja 5 vaihteella ongelma uusiutuu. Kone on vakio 2.3 turbo. Ja tavallinen bensa tankissa.
9-5 katkominen
9-5 katkominen
Viimeksi muokannut baasbaas, Pe Marras 11, 2016 11:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: 9-5 katkominen
Mahdollisuuksia on hyvin monia. CE-valon vilkkuminen tarkoittaa aktiivista vikaa ja tässä tapauksessa mitä todennäköisimmin viittaa sytytyskatkoksiin joko jossain tietyssä sylinterissä tai sitten kyseessä on random missfire cylinder.
- Sytytyskasetti & tulpat: Koska vaihdettu ja tulpat varmasti oikeat?
- Bensapumppu: Onko vaihdettu? Yleisemmin alkaa oireilla tuolla random missfire koodilla täyskaasuvedossa kun polttoainetta ei tule tarpeeksi ja menee laihalle.
- Ilmamassamittari: Onko vaihdettu? Johtuu siitä että ahtopaine nousee liian suureksi kun ilmamassamittari ikääntyy eikä pysty enää mittaamaan ilmamassaa oikein. Ei auta puhdistus. Ahtopaineen noustessa liian suureksi mennään softassa fuelcut rajalle josta aiheutuu missfirejä&nykimistä.
En suosittele ajamista vian ilmenemisalueella koska se voi aiheuttaa sitten suuremman vaurion. Onko autoasi softattu/viritetty, ajatko etanolilla vai bensalla vai onko ihan vakio? Tietysti auton antama vikakoodi kannattaa selvittää ennen osien summittaista uusimista, mutta jos jotain pitäisi veikata kuvauksesi perusteella viaksi, veikkaisin ilmamassamittaria.
- Sytytyskasetti & tulpat: Koska vaihdettu ja tulpat varmasti oikeat?
- Bensapumppu: Onko vaihdettu? Yleisemmin alkaa oireilla tuolla random missfire koodilla täyskaasuvedossa kun polttoainetta ei tule tarpeeksi ja menee laihalle.
- Ilmamassamittari: Onko vaihdettu? Johtuu siitä että ahtopaine nousee liian suureksi kun ilmamassamittari ikääntyy eikä pysty enää mittaamaan ilmamassaa oikein. Ei auta puhdistus. Ahtopaineen noustessa liian suureksi mennään softassa fuelcut rajalle josta aiheutuu missfirejä&nykimistä.
En suosittele ajamista vian ilmenemisalueella koska se voi aiheuttaa sitten suuremman vaurion. Onko autoasi softattu/viritetty, ajatko etanolilla vai bensalla vai onko ihan vakio? Tietysti auton antama vikakoodi kannattaa selvittää ennen osien summittaista uusimista, mutta jos jotain pitäisi veikata kuvauksesi perusteella viaksi, veikkaisin ilmamassamittaria.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm