2.3t käy kolmella ja sammuu vauhdista
2.3t käy kolmella ja sammuu vauhdista
Nyt alkaa olla mitta täysi... Potilas on 2003 2.3t Vesan etanoliohjelmalla. Polttoaineena viimekuukaudet pelkästään RE85. Auto toimii muuten hienosti mutta joskus heittää yhden pytyn pois pelistä täysin ennalta arvaamatta. Korjaukseksi riittää että sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen, sitten toimii taas. Toinen paljon kiusallisempi vika on auton sammuminen vauhdista ilman ennakkovaroitusta. Lähtee kuitenkin muutaman minuutin seisomisen jälkeen käyntiin ja yleensä toimii tämän jälkeen taas hienosti.
-vikakoodeista ei tietoa, en omista minkäänlaista lukijaa.
-kierroslukumittarin neula nousee startatessa joten ilmeisesti kampparin asentotunnistimen signaali toimii.
- sytkäkasetti uudehko ja ehjän näköinen.
- olisiko mahdollinen ecu-vika??
-vikakoodeista ei tietoa, en omista minkäänlaista lukijaa.
-kierroslukumittarin neula nousee startatessa joten ilmeisesti kampparin asentotunnistimen signaali toimii.
- sytkäkasetti uudehko ja ehjän näköinen.
- olisiko mahdollinen ecu-vika??
Re: 2.3t käy kolmella ja sammuu vauhdista
Bensapumppu, ehkä.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: 2.3t käy kolmella ja sammuu vauhdista
Virtalukon pohja, ehkä ?
Kato sen di kasetin valmistustarrasta todellinen ikä. Vois liittyä yhden pytynnoireiluun ellei tulpissa ole vikaa.
Kato sen di kasetin valmistustarrasta todellinen ikä. Vois liittyä yhden pytynnoireiluun ellei tulpissa ole vikaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 2.3t käy kolmella ja sammuu vauhdista
Olen miettinyt että voisiko sammuminen johtua bensapumpusta, kuitenkin toimii taas normaalisti kunhan vaan lähtee käymään. Yleensä se ottaa 1-5min niin taas mennään, 5 min on vaan pitkä aika esim. liikennevaloissa
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: 2.3t käy kolmella ja sammuu vauhdista
Itselläni 2.3 t 1998 myöskin RE85-softalla. Mulla teki saman tempun viallisella kaasuläppäkotelolla, eli välillä kävi kolmella ja sammuili satunnaisesti. Oma veikkaukseni on kaasuläppäkotelo, sen vaihtamista suosittelen!
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
Re: 2.3t käy kolmella ja sammuu vauhdista
Kuulostaa ihan järkevältä, tosiaan pari vuotta sitten auto jätti käynnistymättä ja tällöin kaasuläppäkotelo meni limppiin...
Re: 2.3t käy kolmella ja sammuu vauhdista
Joku voisi perustella nyt sitten, että miten kaasuläppäkotelo vaikuttaa siihen että moottori käy vajailla sylintereillä? Moottorin sammumiseen se voi vaikuttaa, mutta ei mielestäni siihen että moottori käy vajailla sylintereillä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 2.3t käy kolmella ja sammuu vauhdista
Kaksi eri vikaa?
Kuka muistaa mitä eroa vanhemmalla ja uudemmalla kotelolla?? Täällä oli joku aihekin siitä, ei vaan nyt löydy??
Kuka muistaa mitä eroa vanhemmalla ja uudemmalla kotelolla?? Täällä oli joku aihekin siitä, ei vaan nyt löydy??
Re: 2.3t käy kolmella ja sammuu vauhdista
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 3%A4kotelo99GLS kirjoitti:Kaksi eri vikaa?
Kuka muistaa mitä eroa vanhemmalla ja uudemmalla kotelolla?? Täällä oli joku aihekin siitä, ei vaan nyt löydy??
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: 2.3t käy kolmella ja sammuu vauhdista
Kiitos, taidan ostaa tuon uudemman kotelon, jospa temppuilu loppuisi sitten.
Re: 2.3t käy kolmella ja sammuu vauhdista
Ex-kulkine -98 2,3t A sammui aikanaan satunnaisesti ajosta. Vaiva parani uudella kampuran asentotunnistimella.
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
Re: 2.3t käy kolmella ja sammuu vauhdista
Tuotakin olen epäillyt, mutta kuten kirjoitin niin kierroslukumittarin neula nousee startatessa vaikka vika on ns. päällä. Eikös sen pitäisi pysyä paikoillaan jos ei saa signaalia? Eilen taas sammui vauhdista, 15min odottelu ja lähti käyntiinTommile kirjoitti:Ex-kulkine -98 2,3t A sammui aikanaan satunnaisesti ajosta. Vaiva parani uudella kampuran asentotunnistimella.
Re: 2.3t käy kolmella ja sammuu vauhdista
Itselläni teki samaa ja korjaantui kampiakselin anturin vaihdolla.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
Re: 2.3t käy kolmella ja sammuu vauhdista
Pitäisköhän se aloittaa siitä sitten kuitenkin... Onko kukaan laittanut Bilteman asentotunnistinta? 39,90€
Re: 2.3t käy kolmella ja sammuu vauhdista
Ostin juuri ebaystä boschin hintaan 30e+toimitus. Tuli viikossa postiin ja toimii ainakin vielä!
Saab 9-3 1.8t SS man -04