Pitäisi mennäkkin? Eihän tuossa mitään eroa olekkaan laakereissa.V-M kirjoitti:Kokeilin T5 tasapaino akseleita tuohon T7 lohkoon ja ainakin tuohon lohkoon ne meni ihan nätisti? Mittaan vielä nuo akseli vahvuudet mikrometrillä.
V-M
Erään aeron tarina
Re: Erään aeron tarina
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Erään aeron tarina
Sitä ihmettelinkin kun jossakin topiikissa oli väite että ne ei sinne sovi. Hieman kevyemmin ne sinne meni kuin nuo 7 akselit (7 akselit oli tiukempi sovitteiset) mutta tuskin haittaa.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Erään aeron tarina
Joo eihän niissä pitäisi muuta eroa olla kuin massa, T5 akselit on painavammat ja toinen akselin päähän tuleva ratas on eri T5 vs T7.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Erään aeron tarina
Eli jos haluaa esimerkiksi laittaa T5 koneen jakopäähän täydellisen korjaussarjan T7-osilla, voi halutessaan vaihtaa/hommata T7-tasapainoakselit sen sijaan, että hommaisi sen puuttuvan rattaan. Ymmärsinköhän oikein? T7-tasapainoakseleita lojuu vapaana pilvin pimein, puuttuvaa ratasta on välillä ollut hankala saada.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Erään aeron tarina
Voi, tasapainokoneisto ei tosin toimi täysin oikein vaan tärinät on alivaimennettu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Erään aeron tarina
Aivan, tätä arvelinkin. Taitaa T5 sisuskalut olla hieman painavammat ja taisi olla työtahdissa kangen kulmassakin jotain eroa. No, pitänee kysellä Rikulta se ratas varastoon hyvissä ajoin, jos muuta ei tarvitse tuon korjaussarjan kaveriksi.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Erään aeron tarina
T5 koneissa MY98-> on samat tasapainokepit kun T7G-mies kirjoitti:Aivan, tätä arvelinkin. Taitaa T5 sisuskalut olla hieman painavammat ja taisi olla työtahdissa kangen kulmassakin jotain eroa. No, pitänee kysellä Rikulta se ratas varastoon hyvissä ajoin, jos muuta ei tarvitse tuon korjaussarjan kaveriksi.
Matti
Re: Erään aeron tarina
Ajattelin päivittää Aeron tilannetta, kun näyttää siltä että auto joutuu paaliin
.
Talvi tai ehkä paremmin tarkkaamattomuus liikenteessä yllätti yhden autoilijan, joka törmäsi takanani ajaneeseen Octaviaan, joka taas hyppäsi Saabin perään. Tuloksena ketjukolari ja tukketunut 3-kehä, perjantaina 4.11. aamulla.
Saabista painui sisään takaluukku, takaluukun alapuolella oleva pelti, puskuri hajosi ja oikeaan takalokasuojaan tuli vekki.
Henkilövahingoilta säästyttiin, muissa autoissa ei ollut kuin kuskit paikalla, minulla myös vaimo mukana.
Keskiviikkona tulee kotiin vakuutustarkastaja katsomaan auton kunnon ja kai siitä korvauksesta keskustellaan.
Sääli sinällään, kun Aero oli mukava ajaa ja nyt hyvässä ajokunnossa. Parin vuoden sisään on laitettu uusi kytkin ja asetelma, pakoputki keskeltä taakse (2 osaa), uusi vesipumppu, rullat ja hihna. Tuulilasikin on kolmisen vuotta vanha, samoin etulevyt. Mutta minkäs teet, auto pitää pitää ajokunnossa, kun maalla asuu ja korjaaminen tulisi tod. näk. aika kalliiksi.
Koska vakuutusyhtiö tarjoaa varmaan joko lunastusta tai kertakorjausta, niin olisikohan täällä näkemystä/kokemusta, mitä mahdollisesti tarjotaan?
Ja kannattaisko auto pitää, ottaa kertakorvaus ja myydä osiksi? Auton kori ei ole parhaimmassa kunnossa, vaikka esim. varapyöräkotelo kokonaan vaihdettiin Virossa, mutta tekniikka ainakin moottorin osalta on erinomainen.
Ja uuden Saabin etsintä on jo alkanut, nyt varmaan tulee ensimmäinen diesel-peli.

Talvi tai ehkä paremmin tarkkaamattomuus liikenteessä yllätti yhden autoilijan, joka törmäsi takanani ajaneeseen Octaviaan, joka taas hyppäsi Saabin perään. Tuloksena ketjukolari ja tukketunut 3-kehä, perjantaina 4.11. aamulla.
Saabista painui sisään takaluukku, takaluukun alapuolella oleva pelti, puskuri hajosi ja oikeaan takalokasuojaan tuli vekki.
Henkilövahingoilta säästyttiin, muissa autoissa ei ollut kuin kuskit paikalla, minulla myös vaimo mukana.
Keskiviikkona tulee kotiin vakuutustarkastaja katsomaan auton kunnon ja kai siitä korvauksesta keskustellaan.
Sääli sinällään, kun Aero oli mukava ajaa ja nyt hyvässä ajokunnossa. Parin vuoden sisään on laitettu uusi kytkin ja asetelma, pakoputki keskeltä taakse (2 osaa), uusi vesipumppu, rullat ja hihna. Tuulilasikin on kolmisen vuotta vanha, samoin etulevyt. Mutta minkäs teet, auto pitää pitää ajokunnossa, kun maalla asuu ja korjaaminen tulisi tod. näk. aika kalliiksi.
Koska vakuutusyhtiö tarjoaa varmaan joko lunastusta tai kertakorjausta, niin olisikohan täällä näkemystä/kokemusta, mitä mahdollisesti tarjotaan?
Ja kannattaisko auto pitää, ottaa kertakorvaus ja myydä osiksi? Auton kori ei ole parhaimmassa kunnossa, vaikka esim. varapyöräkotelo kokonaan vaihdettiin Virossa, mutta tekniikka ainakin moottorin osalta on erinomainen.
Ja uuden Saabin etsintä on jo alkanut, nyt varmaan tulee ensimmäinen diesel-peli.
og900 special -89 (ex),9-5 sedan manual aero -00 (ex), 9000 Griffin -93 (ex)
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
-
- "Viggen"
- Viestit: 609
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Erään aeron tarina
Aika herkästi lunastavat jos isoissa korin osissa on muutoksia
kallista korjata. Kyllähän se kori on nitkahtanut ja pohjassakin varmaan muodonmuutosta on jos lokarin kaaressakin on vekki. Varmaan 4k€ tarjoavat, ehkä 4,5k€

"Hevoseton" mies on huoleton mies