Erään aeron tarina

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Erään aeron tarina

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

V-M kirjoitti:Kokeilin T5 tasapaino akseleita tuohon T7 lohkoon ja ainakin tuohon lohkoon ne meni ihan nätisti? Mittaan vielä nuo akseli vahvuudet mikrometrillä.

V-M
Pitäisi mennäkkin? Eihän tuossa mitään eroa olekkaan laakereissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Erään aeron tarina

Viesti Kirjoittaja V-M »

Sitä ihmettelinkin kun jossakin topiikissa oli väite että ne ei sinne sovi. Hieman kevyemmin ne sinne meni kuin nuo 7 akselit (7 akselit oli tiukempi sovitteiset) mutta tuskin haittaa.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Erään aeron tarina

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joo eihän niissä pitäisi muuta eroa olla kuin massa, T5 akselit on painavammat ja toinen akselin päähän tuleva ratas on eri T5 vs T7.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Erään aeron tarina

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Eli jos haluaa esimerkiksi laittaa T5 koneen jakopäähän täydellisen korjaussarjan T7-osilla, voi halutessaan vaihtaa/hommata T7-tasapainoakselit sen sijaan, että hommaisi sen puuttuvan rattaan. Ymmärsinköhän oikein? T7-tasapainoakseleita lojuu vapaana pilvin pimein, puuttuvaa ratasta on välillä ollut hankala saada.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Erään aeron tarina

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Voi, tasapainokoneisto ei tosin toimi täysin oikein vaan tärinät on alivaimennettu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Erään aeron tarina

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Aivan, tätä arvelinkin. Taitaa T5 sisuskalut olla hieman painavammat ja taisi olla työtahdissa kangen kulmassakin jotain eroa. No, pitänee kysellä Rikulta se ratas varastoon hyvissä ajoin, jos muuta ei tarvitse tuon korjaussarjan kaveriksi.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Erään aeron tarina

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

G-mies kirjoitti:Aivan, tätä arvelinkin. Taitaa T5 sisuskalut olla hieman painavammat ja taisi olla työtahdissa kangen kulmassakin jotain eroa. No, pitänee kysellä Rikulta se ratas varastoon hyvissä ajoin, jos muuta ei tarvitse tuon korjaussarjan kaveriksi.

Matti
T5 koneissa MY98-> on samat tasapainokepit kun T7
Raipe
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Loka 03, 2003 13:41
Paikkakunta: Vihti

Re: Erään aeron tarina

Viesti Kirjoittaja Raipe »

Ajattelin päivittää Aeron tilannetta, kun näyttää siltä että auto joutuu paaliin :( .
Talvi tai ehkä paremmin tarkkaamattomuus liikenteessä yllätti yhden autoilijan, joka törmäsi takanani ajaneeseen Octaviaan, joka taas hyppäsi Saabin perään. Tuloksena ketjukolari ja tukketunut 3-kehä, perjantaina 4.11. aamulla.
Saabista painui sisään takaluukku, takaluukun alapuolella oleva pelti, puskuri hajosi ja oikeaan takalokasuojaan tuli vekki.
Henkilövahingoilta säästyttiin, muissa autoissa ei ollut kuin kuskit paikalla, minulla myös vaimo mukana.

Keskiviikkona tulee kotiin vakuutustarkastaja katsomaan auton kunnon ja kai siitä korvauksesta keskustellaan.
Sääli sinällään, kun Aero oli mukava ajaa ja nyt hyvässä ajokunnossa. Parin vuoden sisään on laitettu uusi kytkin ja asetelma, pakoputki keskeltä taakse (2 osaa), uusi vesipumppu, rullat ja hihna. Tuulilasikin on kolmisen vuotta vanha, samoin etulevyt. Mutta minkäs teet, auto pitää pitää ajokunnossa, kun maalla asuu ja korjaaminen tulisi tod. näk. aika kalliiksi.

Koska vakuutusyhtiö tarjoaa varmaan joko lunastusta tai kertakorjausta, niin olisikohan täällä näkemystä/kokemusta, mitä mahdollisesti tarjotaan?
Ja kannattaisko auto pitää, ottaa kertakorvaus ja myydä osiksi? Auton kori ei ole parhaimmassa kunnossa, vaikka esim. varapyöräkotelo kokonaan vaihdettiin Virossa, mutta tekniikka ainakin moottorin osalta on erinomainen.

Ja uuden Saabin etsintä on jo alkanut, nyt varmaan tulee ensimmäinen diesel-peli.
og900 special -89 (ex),9-5 sedan manual aero -00 (ex), 9000 Griffin -93 (ex)
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 609
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Erään aeron tarina

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Aika herkästi lunastavat jos isoissa korin osissa on muutoksia :arrow: kallista korjata. Kyllähän se kori on nitkahtanut ja pohjassakin varmaan muodonmuutosta on jos lokarin kaaressakin on vekki. Varmaan 4k€ tarjoavat, ehkä 4,5k€
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Vastaa Viestiin