![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Auto on siis 2001/12 2.0t farkku. Ei luistonestoa, ei ESP:tä.
Lähes heti hankinnan jälkeen vaihdoin uuden tarvike jarrutehostimen, koska vanha vuoti (suhisi kovin). En siis tiedä oliko laahausta jo ennen sitä. Akselin pituuden säädön kanssa oli vähän ongelmia, tai siis sitä säädettiin pari kertaa juuri tuon jumituksen takia, mutta ei se siihen vaikuttanut. Vaikka jarrupoljin oli silminnähden liian alhaalla, niin etujarrut laahasivat silti. Nykyisessä säädössään se on jarruvalon ja cruisen kytkimiin nähden mielestäni oikealla korkeudella. Aavistuksen alempana kuin kytkin poljin. Laahaus tuntui postuvan, kun pääsylinterin löysäsi ja alipaine pääsi pois. Outoa on kuitenkin se, että kun ajoin 20km lenkin tehostimen letku irroitettuna, niin levyt ja vanteet olivat silti kuumat.
Sen jälkeen olen vaihtanut eteen uudet jarrumännät ja kumit. Sylinterit olivat putsauksen jälkeen oikein hyvässä kunnossa ja männät painuivat sormin sisään.
Sitten vaihdoin hantin puolen etujarruletkun. Kuskinpuolen on vielä vaihtamatta.
Seuraavaksi vaihdoin uuden tarvikepääsylinterin.
Levyt ja palat ovat uudenkarheat (ei vaan kauaa, kun jumittaa
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Etujarrut siis laahaavat, takajarrut ei yhtään. Etupyörä pyörii ehkä yhden kierroksen kun kädellä pyöräyttää. Jarrulevyt ja vanteet kuumenevat, mutta eivät ehkä ihan niin paljoa enää. Kuitenkin jos ajaa vaikka 5-10km, niin levyyn ei kärsi näpeillä koskea.
Tehostus on myös outo. Kun auton laittaa käyntiin, poljin antaa periksi kuten pitää. Jarruttaessa tuntuma on että tehostus toimii, mutta kun painaa jarrua kovempaa niin ei se sitten toimikaan, vaan poljin on kova tietyn kohdan jälkeen.
ABS toimii, nyt lumella hyvin huomannut.
Tehostimelle menevää alipaineletkua olen myös katsellut. Muistaakseni se pää, joka menee kaasuläppäkotelolle, ei päästä puhaltaen ilmaa kumpaankaan suuntaan.
Vinkit olisivat todella tarpeen tämän mysteerin ratkaisemiseksi. Kiitos etukäteen!