Immu/kaasuläppäkotelo

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Pee
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Immu/kaasuläppäkotelo

Viesti Kirjoittaja Pee »

Tuossa joku aika sitten pukkas P0101 vikakoodin muutamaan otteeseen.
Auton toimintaan ei ollut mitään vaikutusta ja kuittasin vikakoodin pois.
Vaihdoin pykineitä alipaineletkuja ja toimi useamman viikon ilman häiriöitä.

Viime viikolla sitten uusi vikakoodin pariin otteeseen ja tilasin ilmamäärämittarin.

Tänään sitten aamusella kesken ajon pukkas vikakoodin ja auto sammui melkein samantien koodin ilmetessä.
Käynnisty vauhdissa ihan normaalisti ja hissukseni ajoin n. kilometrin matkan työpaikalle jossa sitten vilkasin vikakoodit.
Nyt oli ilmestynyt P1251 ja P1261 koodit (nämä viitaa ilmeisesti kaasuläppäkoteloon) ja tuota aikaisempaa P0101 koodia ei ollut laisinkaan.
Tyhjäkäynti kierrokset oli normaalia korkeammalla noitten P1251 ja P1261 koodien aikana ,mutta muuten auto tuntui kulkevan normaalisti ja ei ollut lomp modessa.
Ja kun vikakoodit nollasin, tippui myös tuo tyhjäkäynti normaalille tasolle.

Kysymys: Voiko nuo kaasuläppäkotelon virhekoodit johtua immusta? Vai joutuuko tässä nyt vaihtamaan molemmat?
Toki kokeilen ekana immun vaihdolla kunhan sen posti toimittaa perille.
Sid infoa ei käytettävissä.
Sytkäkasetti vaihdettu n. vuosi sitten.

ps. Nyt kun miettii asiaa niin kylmänä on tyjäkäynti heitellyt viimeisen viikon aikana ja ehkä ollut hieman koholla vähän aikaa.
Mutta liikkeelle lähettyä/vähän lämmettyä on tyhjäkäynti tasottunut normaalille tasolle.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
vertti
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: La Loka 22, 2016 10:03

Re: Immu/kaasuläppäkotelo

Viesti Kirjoittaja vertti »

Onhan sulla hyvä akku. Noita pukkas ja käynti oli epätasaista kunnes lämpeni ja käyntiin saanti vaikeaa. Lopulta meni siihen tilaan, että vain releet naksu mutta starttikaan ei pyörittänyt. Tarkistettiin akun jännite: oli pudonnut 11,7:ään. Toisesta autosta lähes uusi akku tilalle. Sen jälkeen on toiminut moitteetta yhtä hyytymistä lukuun ottamatta ja vikakooditkin nollautuivat ilman nollaamista akun vaihdon yhteydessä. Liekö niin, että kaikki järjestelmät eivät ala toimimaan moitteetta, jos ei ole riittävää jännitettä.
Pee
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: Immu/kaasuläppäkotelo

Viesti Kirjoittaja Pee »

Muutaman vuoden vanha ja pitäs olla ihan ok kunnossa.
Auto käynnistyy kyllä ihan normaalisti ja vikakoodithan ei tule käynnistyksen yhteydessä vaan ajon aikana.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Pee
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: Immu/kaasuläppäkotelo

Viesti Kirjoittaja Pee »

Tämä korjaantui immun vaihdolla.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Vastaa Viestiin