Ajelin eilen motarilla ja lähdin ohittamaan jotakin hitaampaa autoa, noin 80km/h vauhdista. Annoin puolikovasti kaasua ja loota pisti ilmeisesti kakkosen tms silmään kun tuli 5000rpm kierroksia. Kone jäi kuitenkin junkaamaan tuohon 5000rpm muutamaksi sekunniksi ja meni hetki tajuta, ettei auto kiihdy lainkaan. Nostin kaasua, tuli kolmonen ja veto palautui kierrosten laskun myötä.
Toistin tempauksen uudelleen kerran ja totesin, että jossakin joku ottaa vastaan. On ollut tiedossa, että kys. auto saattaa ns. "kakoa" ja myyjän mukaan kakomisen hetkellä ahtopaineet karkaavat jolloin iskee fuelcut. Itsellä ei ollut ikinä kakonut kun aika harvoin tarvetta painaa lappua lattiaan 250hv koneella. Softan alkuperästä ei tietoa (Joo-o, ei tarvitse enää torua, läksy opittu softien suhteen
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Päätimpä kakomisen jälkeen tarkastaa konehuoneen ja totesin koneen huohottavan aivan tolkuttomasti, tikussa ruskeaa ja valkoista möhnää ja höyry nousee. Kone myös alkoi täristää. Ajattelin, että on hieman kosteutta kertynyt ja oli kiire kotiin joten köröttelin motaria n.60km kotiin Hämeenlinnaan, kunnes risteyksissä huomasin auton vapisevan ja samalla alkoi öljy kärytä sisällä. Pelti auki uudelleen; sama huohotus jatkui ja nyt oli pistänyt öljyäkin ulos n. desin verran (tänään tarkistin, tikun mukaan koneessa edelleen tarpeeksi öljyä kaiken jälkeen). Eipä mennyt kauaa googlen ja puhelimen kanssa kun totesin, että mäntä leiponut.
Tänään kävin vilasemassa kylmää konetta ja totesin paisarissa olevan öljyä eli luonnollisesti myös kansi tohjona.
Selvitettäväksi jää ainakin miksi pääsi ahtamaan liikaa, kyse ei liene pelkästä softaviasta? Hukkaportin säätöä tms. on veikkailtu.
Onko tässä enää mitää toivoa? Lohko urilla ja raaka totuus on vaihtokone (eli uusi kone mielenrauhan saavuttamiseksi)?
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Auto on 2.3 9-5 johon oli hiljaittain tehty koneremonttikin, missä nokalle pistettiin Aeron pannu joka pelasikin täydellisesti ennen tätä mukavaa pikku tapahtumaa. Itse auton kori ok kunnossa, 370tkm ajeltu automaatti ja mm. turbot, kasetit ym kunnossa ja laatikkokin pelaa ihan ok eli sikäli olisi sääli paalata. Ja kaipa se uusi kone asennuksineen on halvempaa huvia kuin samanhintanen kärry josta voi pasahtaa sitten koneen lisäksi kaikki edellämainitut
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Öljynpainevalo ei palanut kertaakaan ja öljyt sisällä edelleen ja yön aikana kadonnut möhnät tikusta. Jos jotain toivoa niin kone lienee lähtee Vesalle tohtoroitavaksi, mutta lukemani perusteella taitaa olla ns. menetetty tapaus?
Ja sitten vaihtokoneesta, jos uuden haluaisi niin mitähän kustantavat esim. Ruotsista? Käytettyihin en taida sortua...