9-5 3.0 v6 vm. 00 savutus kylmänä
Re: 9-5 3.0 v6 vm. 00 savutus kylmänä
Saabiantilta tuli tarjous erittäin kattavasta huollosta omaan v6 moottorilla olevaan menopeliin ja herrajestas kun oli halpbaa Onko joku käynyt lähiaikoina huollattamassa ja minkälaiset mietteet?
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Re: 9-5 3.0 v6 vm. 00 savutus kylmänä
Avaatko hieman lisää, eli mitä ja mihin hintaan?Griffin99 kirjoitti:Saabiantilta tuli tarjous erittäin kattavasta huollosta omaan v6 moottorilla olevaan menopeliin ja herrajestas kun oli halpbaa Onko joku käynyt lähiaikoina huollattamassa ja minkälaiset mietteet?
En ole siellä käyttänyt, mutta on kyllä mielessä käynyt. Työstä velvoittavat kyllä huomattavasti vähemmän, kun täällä pohjolassa (ullatus) mutta osat on kyllä samalla hehtaarilla...
Olen joitakin kehuja lukenut ko. Yrityksestä että on hyvä, halpa ja hintalupaukset ovat pitäneet....
Re: 9-5 3.0 v6 vm. 00 savutus kylmänä
Useampaan otteeseen on tullut käytettyä Antin palveluita ja erittäin tyytyväinen olen ollut palveluun. Tuntihinta tais olla jotain 34€ luokkaa. Originaaliosat on about samaa hintaluokkaa kun suomessa. Antilta vaan pyytämään tarjousta sähköpostilla. Juttelevat ihan suomeksi, Antin lisäksi on toinenkin kaveri joka suomea puhuu.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 9-5 3.0 v6 vm. 00 savutus kylmänä
Hieno homma, kiitoksia kommentista!tturku kirjoitti:Useampaan otteeseen on tullut käytettyä Antin palveluita ja erittäin tyytyväinen olen ollut palveluun. Tuntihinta tais olla jotain 34€ luokkaa. Originaaliosat on about samaa hintaluokkaa kun suomessa. Antilta vaan pyytämään tarjousta sähköpostilla. Juttelevat ihan suomeksi, Antin lisäksi on toinenkin kaveri joka suomea puhuu.
Antin tarjous sisältää kaikki mitä nyt tuohon omaan raatoon kehtaa enää tehdä. Minulla saabiin on tämmöinen viha/rakkaussuhde, välillä menee paaliin ja välillä "on se vaan hieno auto" -syndrooma:
- jakohihnatyö vesipumppuineen ja nesteineen + öljyt, suodattimet + bensasuodatin (V6 kone)
- uusi tuulilasi ilman vihmasensoria asennettuna paikoilleen (Saab OE)
- jarrunesteiden vaihto (uudet jarrulevyt/-palat ja käsijarruhilppeet laitettu by Holmberg, neste ei vaihtunut)
- ilmastoinnin täyttö + tarkastus, sisäilmasuodattimen vaihto
- taakse poikittaiset puslat Saab OE ja pitkittäiset uretaania (tai OE, noi uretaaniset vähän arveluttaa)
- Etu- ja takaiskarit, eteen Sachs Performance ja taakse la Aero-le (Tarvii jäykemmän alustan tai edes tehdas uuden, jouset pitää varmaan vaihtaa myös)
Lisäksi kaikkea pientarvike ym. sälälisää jos tuo ilmastointi vaatii uuden kompuran/letkuja.
Oli vielä puhetta jos korjaisi lommot ja kiveniskeemät + maalauttaisi läpikotaisin korin mutta sen hinta sitten selviää paikanpäällä.
Kaikki tämä ~2k euroo ja pari yötä hotellilla.
Tulikohan kaikki huoltokohteet läpikäytyä...? Turbo ja DP uusiksi, automaattiin uudet nesteet seuraavalla kerralla?
EDIT:
Tuli teetettyä noita huoltoja Suomessa kun ei ollut voimassa olevaa henkilökorttia/passia No passi tilattu mutta eipä noita huoltokohteita enää montaa ole jäljellä
Viimeksi muokannut Griffin99, To Helmi 09, 2017 13:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Re: 9-5 3.0 v6 vm. 00 savutus kylmänä
Pistetäänpä päivitystä saabin vivahteikkaasta elosta.
Korjaamolla todettiin, ettei kannentiiviste vuoda vaan iso turbon putki on alapuolelta halki. Öljyä oli sitten roiskunut vesiletkujen päälle ja ne olivat turvonneet ja alkoivat vuotamaan. Korjaus oli siis vesiputkien vaihtoa ja uudet nesteet sisään. Vuotoa oli jo ollut edellisellä omistajalla, joka oli tunkenut jäähdytykseen paikkausainetta. Mönjä pakkautui sitten lämmityslaitteen kennoon eikä koppiin tullut kuin kylmää ilmaa. Oli rapeata ajella Kouvolaan ja takaisin nenänpää valkoisena.
Laakkoselta kysyin turbon putkea ja kennoa. Jäätävä oli myös hinta. Putki 220€ ja lämmittyslaitteen kenno 583€.
Varaosaputkea en löytänyt mistään muualta, joten oli pakko tilata vaan Ruotsista. Nissens merkkinen kenno löytyi Tanskasta hintaan 41€. On ruottinpojilla katteet kohdallaan. Korjaamo otti vaihtotöistä 80€ ja taas oli saabi ajokunnossa.
Jouluna tehtiin Saabilla visiitti Nousiaisiin. Tapaninpäivänä takaisin tullessa pari kilometriä ennen kotipihaa, alkoi kylmää taas pukkaamaan lämppäristä. Sitten sid kehoitti lisäämään jäähdytysnestettä. Päästiin pihalle ja höyryä pukkas konepellin alta. Kone oli ihan märkä apukuskin puolelta. Seuraavana päivänä kurkkasin pellin alle. Lisäsin vettä joka lorisi maahan sitä mukaan kun kaatoi. Moniurahihnasta oli lähtenyt pitkiä suikaleita jotka oli sikinsokin rullia ja kannakkeita pitkin. Hinurilla auto taas korjaamolle. 70€ maksoi kuskaus. Vesipumpun laakeri oli jämähtänyt tyystin kiinni ja hihna silppuuntui siinä rullassa. Pumpun ja hihnan uusiminen töineen oli 150€. Onneksi ei ollut mitään vakavampaa.
P.S yksi positiivinen asiakin. Korjaaja kertoi autossa olevan toimiva lisälämmitin eber tai vast. Pieni nappula luistonestonappulan alla johon syttyy valo kun painaa pohjaan.
Korjaamolla todettiin, ettei kannentiiviste vuoda vaan iso turbon putki on alapuolelta halki. Öljyä oli sitten roiskunut vesiletkujen päälle ja ne olivat turvonneet ja alkoivat vuotamaan. Korjaus oli siis vesiputkien vaihtoa ja uudet nesteet sisään. Vuotoa oli jo ollut edellisellä omistajalla, joka oli tunkenut jäähdytykseen paikkausainetta. Mönjä pakkautui sitten lämmityslaitteen kennoon eikä koppiin tullut kuin kylmää ilmaa. Oli rapeata ajella Kouvolaan ja takaisin nenänpää valkoisena.
Laakkoselta kysyin turbon putkea ja kennoa. Jäätävä oli myös hinta. Putki 220€ ja lämmittyslaitteen kenno 583€.
Varaosaputkea en löytänyt mistään muualta, joten oli pakko tilata vaan Ruotsista. Nissens merkkinen kenno löytyi Tanskasta hintaan 41€. On ruottinpojilla katteet kohdallaan. Korjaamo otti vaihtotöistä 80€ ja taas oli saabi ajokunnossa.
Jouluna tehtiin Saabilla visiitti Nousiaisiin. Tapaninpäivänä takaisin tullessa pari kilometriä ennen kotipihaa, alkoi kylmää taas pukkaamaan lämppäristä. Sitten sid kehoitti lisäämään jäähdytysnestettä. Päästiin pihalle ja höyryä pukkas konepellin alta. Kone oli ihan märkä apukuskin puolelta. Seuraavana päivänä kurkkasin pellin alle. Lisäsin vettä joka lorisi maahan sitä mukaan kun kaatoi. Moniurahihnasta oli lähtenyt pitkiä suikaleita jotka oli sikinsokin rullia ja kannakkeita pitkin. Hinurilla auto taas korjaamolle. 70€ maksoi kuskaus. Vesipumpun laakeri oli jämähtänyt tyystin kiinni ja hihna silppuuntui siinä rullassa. Pumpun ja hihnan uusiminen töineen oli 150€. Onneksi ei ollut mitään vakavampaa.
P.S yksi positiivinen asiakin. Korjaaja kertoi autossa olevan toimiva lisälämmitin eber tai vast. Pieni nappula luistonestonappulan alla johon syttyy valo kun painaa pohjaan.
Tuore Saabisti (22.7-16)
Saab 9-5 SE wagon 3.0t V6 -99 ex.
Saab 9-5 aero wagon -02
Saab 9-5 SE wagon 3.0t V6 -99 ex.
Saab 9-5 aero wagon -02
Re: 9-5 3.0 v6 vm. 00 savutus kylmänä
Omt kokemukseni Nissen-merkkisestä lämppäri kennosta (tosin tonnarissa) ovat sellaisia että joutaa verkonpainoksi...oli sekä onnettoman huono teholtaan että alkoi vuotaa alta momentin. Tilalle originaali ja sitten onkin lämmitys taas pelannut.
Matti
Re: 9-5 3.0 v6 vm. 00 savutus kylmänä
Nyt alkoi palaa check gearbox valo. Loota vaihtaa kylmänä normaalisti ja sport menee päälle mutta kunhan vähän lämpiää niin vikatilaan menee. 1 tai 2 vaihdetta kun pitää niin jotenkuten lähtee liikkeelle. D:n voi unohtaa liikkeelle lähdössä. Tuntuu että kaikki viat johtuvat aiemmin vuotavista nesteistä. Ei muuten kovin lämmin ole tämä nissens kenno. Lisäksi tölväsin pimeässä oikean puolen takavalon alla olevan muovin ruttuun yhteen puolenmetrin pyörätelineeseen. Eipä helpolla löydy sille osalle edes nimeä kuuklailuun. Takavalon alamuovi? Alakehys? On tää hienoo!
Tuore Saabisti (22.7-16)
Saab 9-5 SE wagon 3.0t V6 -99 ex.
Saab 9-5 aero wagon -02
Saab 9-5 SE wagon 3.0t V6 -99 ex.
Saab 9-5 aero wagon -02
Re: 9-5 3.0 v6 vm. 00 savutus kylmänä
Nissens vuotaa sisäisesti ja paisarin tavarat laatikossa? Jos näin niin pistät koko remontin kennon valmistajan ongelmaksi (jos nyt ymmärsin niin aika tuore kenno?).
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: 9-5 3.0 v6 vm. 00 savutus kylmänä
Joulukuussa vaihdatin kennon. Pitää katsoa mikä mättää. Öljynlauhdutinkin saattaa olla tiensä kulkenut...
Tuore Saabisti (22.7-16)
Saab 9-5 SE wagon 3.0t V6 -99 ex.
Saab 9-5 aero wagon -02
Saab 9-5 SE wagon 3.0t V6 -99 ex.
Saab 9-5 aero wagon -02
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: 9-5 3.0 v6 vm. 00 savutus kylmänä
Miltä lootan öljyt näyttää tikusta katsottuna? Lämppärin kenno tuskin lootaöljyihin vaikuttaa mutta syyläri kyllä jos on vastaava kuin pikkukoneissa. Eli syylärin päässähän ne öljyt käy jäähtymässä jos tarvetta on.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: 9-5 3.0 v6 vm. 00 savutus kylmänä
Jäähdytysnesteen karkailu paikannettu kennon vänkärinpuolen reunaan. Aisinin loota taitaa olla sökö. Vikakoodit tuli momenttimuuntimesta ja jostain anturista. Laiskasti lähtee liikkeelle, varmaan kolmosella. Pakkikin toimii ja mitään ääniä ei kuulu. Hinnoissaan tuntuu olevan käytetytkin lootat romiksella.
Tuore Saabisti (22.7-16)
Saab 9-5 SE wagon 3.0t V6 -99 ex.
Saab 9-5 aero wagon -02
Saab 9-5 SE wagon 3.0t V6 -99 ex.
Saab 9-5 aero wagon -02
Re: 9-5 3.0 v6 vm. 00 savutus kylmänä
_______________
Dodge 440 '63
Vauxhall Viva HA '64
Ex 9-5 Griffin '00 3.0 V6
Ex 9000 CD '90
Dodge 440 '63
Vauxhall Viva HA '64
Ex 9-5 Griffin '00 3.0 V6
Ex 9000 CD '90
Re: 9-5 3.0 v6 vm. 00 savutus kylmänä
Kiitos vinkistä! Keskiviikkona vaihdetaan askiöljyt ja katsotaan onko mitään vaikutusta. Huoltokirjassa ei ole mitään merkintää laatikkoöljyjen vaihdosta. Ohjekirjassa lukee 110 000 kilometrin välein mutta merkkiliike on vaan laittanut leimat sen enenpää erittelemättä huoltotoimenpiteitä. Jos ei liemen vaihto auta, niin viikonloppuna jusa_71 lupasi ystävällisesti katsoa Tech 2:lla mitä se ilmoittaa. Ja varsinaiseen topicciin, sinistä edelleen pukkaa kylmänä käynnistäessä. Ei ole turbo tiivistynyt valohoidolla
Tuore Saabisti (22.7-16)
Saab 9-5 SE wagon 3.0t V6 -99 ex.
Saab 9-5 aero wagon -02
Saab 9-5 SE wagon 3.0t V6 -99 ex.
Saab 9-5 aero wagon -02