Jarrupalat taakse
Jarrupalat taakse
...uusiksi vai ei ?
Ongelma on että kaikkien taiteen sääntöjen mukaisesti vaihdetut takajarrulevyt ja palat jotka vinkuvat vaikka ovatkin ajettu varmaan 1000km.
Eli männät ok, ei jumissa. Liukutapit kiillotettu ja rasvattu jarrurasvalla -ei jumita. Palojen taustalla kuparirasvaa. Satulasta putsailtu palojen urat.
Alkaa tympimään ja hävettämään tuo vinkuminen etenkin kurveissa... Ei makaa päällä jarrut eikä käkkäri. Auto ylhäällä tarkisteltu.
Nyt alkaakin huomio kääntymään paloihin, mallia halpa. Koivusen myymät mikälie merkkiset, musta paketti ja merkki keltaisella.
Olisiko paloissa jotain joka vinkumisen aiheuttaa.
Paikallinen Saab guru ei kuulemma niitä suostu käyttämäänkään kun vinkuu, Ferodon satsia (70€) käyttää sen sijaan. (Tämän kuulin vasta kun palat oli hankittu)
Onko guru nyt sitten kuitenkin oikeassa ollut ?
Mikä vinkumisen oikein aiheuttaa jos paloista on kiinni ?
Eteen olisi Pagid satsi asennusta vailla, toivottavasti ovat äänettömät.
Ongelma on että kaikkien taiteen sääntöjen mukaisesti vaihdetut takajarrulevyt ja palat jotka vinkuvat vaikka ovatkin ajettu varmaan 1000km.
Eli männät ok, ei jumissa. Liukutapit kiillotettu ja rasvattu jarrurasvalla -ei jumita. Palojen taustalla kuparirasvaa. Satulasta putsailtu palojen urat.
Alkaa tympimään ja hävettämään tuo vinkuminen etenkin kurveissa... Ei makaa päällä jarrut eikä käkkäri. Auto ylhäällä tarkisteltu.
Nyt alkaakin huomio kääntymään paloihin, mallia halpa. Koivusen myymät mikälie merkkiset, musta paketti ja merkki keltaisella.
Olisiko paloissa jotain joka vinkumisen aiheuttaa.
Paikallinen Saab guru ei kuulemma niitä suostu käyttämäänkään kun vinkuu, Ferodon satsia (70€) käyttää sen sijaan. (Tämän kuulin vasta kun palat oli hankittu)
Onko guru nyt sitten kuitenkin oikeassa ollut ?
Mikä vinkumisen oikein aiheuttaa jos paloista on kiinni ?
Eteen olisi Pagid satsi asennusta vailla, toivottavasti ovat äänettömät.
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Re: Jarrupalat taakse
Mitkä levyt sinne laitoit? Itse laitoin nuukana Motonetin halpis levyt ja Girlingin palat taakse. Toimii muuten hienosti, mutta jos auto on seisonut hiukankaan pidempään, niin monesti liikkeelle lähtiessä takajarrut vinkuvat/ulvahtelevat hetken. Edessä Brembon levyt ja kun noita vertaa, niin takalevyt ovat huomattavasti ruosteisemmat kun auto on seisonut esim. työpäivän ajan. Olenkin suht varma, että tuo ulina johtuu juu rikin tuosta pintaruosteesta joka sitten kuluu ajossa pois.
#6131
Re: Jarrupalat taakse
Motonetista nämäkin.J-H kirjoitti:Mitkä levyt sinne laitoit? Itse laitoin nuukana Motonetin halpis levyt ja Girlingin palat taakse. Toimii muuten hienosti, mutta jos auto on seisonut hiukankaan pidempään, niin monesti liikkeelle lähtiessä takajarrut vinkuvat/ulvahtelevat hetken. Edessä Brembon levyt ja kun noita vertaa, niin takalevyt ovat huomattavasti ruosteisemmat kun auto on seisonut esim. työpäivän ajan. Olenkin suht varma, että tuo ulina johtuu juu rikin tuosta pintaruosteesta joka sitten kuluu ajossa pois.
Ruosteesta en usko kyse olevan. Auto päivittäisessä ajossa ja ei juurikaan jouda seisomaan.
Kiiltävät nuo levyt ovat, eivät ruosteiset mitä olen seurannut. Siksi toiseksi ääniä on vaikka maantielenkin jälkeen.
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Re: Jarrupalat taakse
Tuolla seisomisella tarkoitin kaikkea yli puolen tunnin menevää paikallaan oloa. Levyillä nyt ajettu noin 3000km ja hiukan alkaa ujeltaminen vähenemään. Veikkaisinkin, että kun palat ja levyt hiukan kuluvat niin tuo ääntäminen häviää.
#6131
Re: Jarrupalat taakse
Täytyy toivoa että hiljenevät kuluessaan.
Aika erikoinen ilmiö tuo ruoste. Sitä en ole havainnut ja aika erikoisena pidän. Saattaahan sitä omistakin löytyä jos oikein läheltä katsoisi. Muutoin näyttää paljaalta metallilta. Ärsyttävä ääni joka tapauksessa.
Jarrujen toiminta kuitenkin moitteetonta joten kiirettä ei ole mihinkään. Ellei sarvi otsassa kasva liikaa äänen vuoksi.
Sinänsä lohdullista että on muillakin samaa ongelmatiikkaa.
Aika erikoinen ilmiö tuo ruoste. Sitä en ole havainnut ja aika erikoisena pidän. Saattaahan sitä omistakin löytyä jos oikein läheltä katsoisi. Muutoin näyttää paljaalta metallilta. Ärsyttävä ääni joka tapauksessa.
Jarrujen toiminta kuitenkin moitteetonta joten kiirettä ei ole mihinkään. Ellei sarvi otsassa kasva liikaa äänen vuoksi.
Sinänsä lohdullista että on muillakin samaa ongelmatiikkaa.
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Re: Jarrupalat taakse
Noi Koivusen K27 jarruosat on todella "huppulaatuisia" Made In China kamaa. En suurin surminkaan laittaisi omaan autooni.
Paras esimerkki noden mittatarkkuudesta on että IV-koppasessa golffissa noi palat ei mahtunu paikoileen uusien levyjen kanssa. vanhan levyn kanssa just ja just mahtui.
Hyvälaatuista palaa tilalle niin loppuu vinkuna.
Paras esimerkki noden mittatarkkuudesta on että IV-koppasessa golffissa noi palat ei mahtunu paikoileen uusien levyjen kanssa. vanhan levyn kanssa just ja just mahtui.
Hyvälaatuista palaa tilalle niin loppuu vinkuna.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Jarrupalat taakse
Maikki kirjoitti:Noi Koivusen K27 jarruosat on todella "huppulaatuisia" Made In China kamaa. En suurin surminkaan laittaisi omaan autooni.
Paras esimerkki noden mittatarkkuudesta on että IV-koppasessa golffissa noi palat ei mahtunu paikoileen uusien levyjen kanssa. vanhan levyn kanssa just ja just mahtui.
Hyvälaatuista palaa tilalle niin loppuu vinkuna.
Tätä vähän pelkäsinkin.
Kaverit vaan suosittivat halppispalaa. Kuulemma menee hyvin takana. Taas todistettu että hyvä ja halpa on kaksi eri asiaa ja tuotetta...
Olisi pitänyt uskoa sitä gurua. Ei se turhan takia ole suosikkiosia valinnut. Ikävää vaan että juttelin hänen kanssaan vasta kun halpikset hommattu.
Nyt sitten valittava joko marmori tai se Ferodo vaihtoehto. Kumma kun se orkkis oli etuisampi. Muistaakseni.
Vai oliko muita äänettömiä vaihtoehtoja ?
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Re: Jarrupalat taakse
Roadhouse on hyvä kohtuuhintainen pala. Remsan valmistama.
Mittatarkka, ei vingu ja kestävä.
Mittatarkka, ei vingu ja kestävä.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Jarrupalat taakse
Sörkitään sen verran soppaa, että Remsan paloja käytin isompien 9-5 jarrujen kanssa kolmosessa ja myös rata-ajossa eikä mitään ongelmia niiden kanssa ollut. Sellaiset tulee jatkossakin näihin jarruihin.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Jarrupalat taakse
Hyvä vaihtoehto (roadhouse/remsa) jos vain täältä löytyy. Voipi olla että postikulut syö edullisuuden.
Tutkitaan tilannetta. Mätänetissä olisi OEM vaihtoehtona TRW ...
Siihen saakka jatketaan kitkutusta .
Tutkitaan tilannetta. Mätänetissä olisi OEM vaihtoehtona TRW ...
Siihen saakka jatketaan kitkutusta .
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Re: Jarrupalat taakse
Motonjet on viehe&virvelikauppa
Roadhousea ja remsaa löytyy ainaski tilaamalla melkein joka varaosaputkasta. Roadhousen maahantuoja on Kaha ja Remsan HL
Roadhousea ja remsaa löytyy ainaski tilaamalla melkein joka varaosaputkasta. Roadhousen maahantuoja on Kaha ja Remsan HL
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Jarrupalat taakse
Bosch - palat vinkui yli vuoden, ennenkuin asettuivat. Olin jo vähällä ostaa GM:n originaalit tilalle. Auto on ns. Aeron jarruilla. Tein niille kaikenlaisia kikkoja, mutta mikään ei antanut pysyvää tulosta. Enkä oikein tiedä oliko joku tietty ajotilanne hiljentynyt palat, kun vaimo tuolla enimmäkseen ajaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Jarrupalat taakse
... Ferodot noudettu. Raportoidaan kun paikoillaan ja kokemusta.
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Re: Jarrupalat taakse
Tarvikepalat vinkui täällä lähes joka polkaisulla kunnes viistin niistä reunat viilalla. Sen jälkeen on vinkumiset olleet 100% poissa.
Nyt asentaessa jo tietää että tekee tämän jo uusiin paloihin, mikäli reunat ovat viistämättömät. Säästyy hermot ja turha tusaaminen.
Nyt asentaessa jo tietää että tekee tämän jo uusiin paloihin, mikäli reunat ovat viistämättömät. Säästyy hermot ja turha tusaaminen.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: Jarrupalat taakse
Tuotakin kokeilin, auttoi pari päivää ja vinkuminen palasi... Mystisintä onkin tuo, että ne ei vingu enää...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01