Saab 9-5 3.0 tid kansitiivisteen vaihto.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Crusell
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ti Marras 21, 2006 08:52
Paikkakunta: Uusikaupunki

Saab 9-5 3.0 tid kansitiivisteen vaihto.

Viesti Kirjoittaja Crusell »

Sunnuntaita kaikille.
En löytänyt aiheesta joten kirjoitan.
Kansitiiviste pitää vaihtaa Saab 9-5- 3.0 Tid vm 2003 autosta. Kovan onnen kone, josta löytyy juttua toisaalla.
Mutta kysymys.
Kansitiivisteitä on 1-3 reikäisiä. Minkä kansitiivisteen valitsen kun kansi koneistetaan?
Alkuperäinen on kolmereikäinen!

Kiitos jo etukäteen.
Mukavaa kevään odottelua.

Crusell
BW. Kokemuksia EGR venttiilin tukkimisesta selkulevyllä. Mitä haittaa?
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Saab 9-5 3.0 tid kansitiivisteen vaihto.

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Ennen kannentiivisteen asennusta, kannattaa varmistua että sylinteriputket ei oo vajonneet.
Kannentiivisteen palamisen aiheuttaa tyypillisesti tuo vajoama ja sitä ei uudet tiivisteet korjaa.

Jos putket on vajonneet, lohko on kaatiskamaa, ellei joku koneistamo osaa uudelleen putkittaa noita,
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Crusell
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ti Marras 21, 2006 08:52
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Saab 9-5 3.0 tid kansitiivisteen vaihto.

Viesti Kirjoittaja Crusell »

Terve.
Kiitos pikaisesta vastauksesta.
Ko kone on korjattu Ruotsissa Bollnäsissä, sylinteriputkien laskeutumisen vuoksi, viitisen vuotta sitten.
Korjaamon mukaan sylinteriputket eivät voi enää laskeutua.

Terv. Crusell
jerry
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 19:13

Re: Saab 9-5 3.0 tid kansitiivisteen vaihto.

Viesti Kirjoittaja jerry »

Terve.Jos sulla on 3 lovinen tiiviste ollut ennestään niin se on paksuin niistä vaihtoehdoista ja se kannattaa laittaa.Tiivisteen paksuus mitataan siis siten,että miten paljon mäntä tulee lohkon yläpuolelle.Jos on putket vajonneet,niin ei välttämättä kaatiskamaa,ite purin koneen ja koneistettiin lohkot ja kannet ,ei tarvitse putkittaa.Lueppa diisseli osastolta,siellä mm tiivisteen paksuus toleranssit.
Crusell
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ti Marras 21, 2006 08:52
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Saab 9-5 3.0 tid kansitiivisteen vaihto.

Viesti Kirjoittaja Crusell »

Kiitos vastauksesta Jerry.
Katsotaan mitä tapahtuu kun päästään pura ja kokoa vaiheeseen :)

Mitä olet mieltä tuosta egr:n "tulppaamisesta" ?

Terv. Crusell
Vastaa Viestiin