Sunnuntaita kaikille.
En löytänyt aiheesta joten kirjoitan.
Kansitiiviste pitää vaihtaa Saab 9-5- 3.0 Tid vm 2003 autosta. Kovan onnen kone, josta löytyy juttua toisaalla.
Mutta kysymys.
Kansitiivisteitä on 1-3 reikäisiä. Minkä kansitiivisteen valitsen kun kansi koneistetaan?
Alkuperäinen on kolmereikäinen!
Kiitos jo etukäteen.
Mukavaa kevään odottelua.
Crusell
BW. Kokemuksia EGR venttiilin tukkimisesta selkulevyllä. Mitä haittaa?
Saab 9-5 3.0 tid kansitiivisteen vaihto.
Re: Saab 9-5 3.0 tid kansitiivisteen vaihto.
Ennen kannentiivisteen asennusta, kannattaa varmistua että sylinteriputket ei oo vajonneet.
Kannentiivisteen palamisen aiheuttaa tyypillisesti tuo vajoama ja sitä ei uudet tiivisteet korjaa.
Jos putket on vajonneet, lohko on kaatiskamaa, ellei joku koneistamo osaa uudelleen putkittaa noita,
Kannentiivisteen palamisen aiheuttaa tyypillisesti tuo vajoama ja sitä ei uudet tiivisteet korjaa.
Jos putket on vajonneet, lohko on kaatiskamaa, ellei joku koneistamo osaa uudelleen putkittaa noita,
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Saab 9-5 3.0 tid kansitiivisteen vaihto.
Terve.
Kiitos pikaisesta vastauksesta.
Ko kone on korjattu Ruotsissa Bollnäsissä, sylinteriputkien laskeutumisen vuoksi, viitisen vuotta sitten.
Korjaamon mukaan sylinteriputket eivät voi enää laskeutua.
Terv. Crusell
Kiitos pikaisesta vastauksesta.
Ko kone on korjattu Ruotsissa Bollnäsissä, sylinteriputkien laskeutumisen vuoksi, viitisen vuotta sitten.
Korjaamon mukaan sylinteriputket eivät voi enää laskeutua.
Terv. Crusell
Re: Saab 9-5 3.0 tid kansitiivisteen vaihto.
Terve.Jos sulla on 3 lovinen tiiviste ollut ennestään niin se on paksuin niistä vaihtoehdoista ja se kannattaa laittaa.Tiivisteen paksuus mitataan siis siten,että miten paljon mäntä tulee lohkon yläpuolelle.Jos on putket vajonneet,niin ei välttämättä kaatiskamaa,ite purin koneen ja koneistettiin lohkot ja kannet ,ei tarvitse putkittaa.Lueppa diisseli osastolta,siellä mm tiivisteen paksuus toleranssit.
Re: Saab 9-5 3.0 tid kansitiivisteen vaihto.
Kiitos vastauksesta Jerry.
Katsotaan mitä tapahtuu kun päästään pura ja kokoa vaiheeseen![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mitä olet mieltä tuosta egr:n "tulppaamisesta" ?
Terv. Crusell
Katsotaan mitä tapahtuu kun päästään pura ja kokoa vaiheeseen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mitä olet mieltä tuosta egr:n "tulppaamisesta" ?
Terv. Crusell