vertailua 9-5viirufarkku vs. vanhemmat versiot
vertailua 9-5viirufarkku vs. vanhemmat versiot
Noniin. Viritelläänpäs lauantain ratoksi uutta keskustelua tulille. Hyviä mielipiteitä puolesta ja vastaan saa ilmaista että kumpi on parempi viiru vaiko edelliset versiot.? Itelläni on toi viirufarkku ja täytyy kyllä myöntää että toi edellinen facelift on kyllä paremman näkönen ulkoopäin varsinkin aerona! Mut sit kun mennään auton sisälle ni ainakin kojelaudan ja mittariston osalta viiru vetää pidemmän korren. On tuotu edelliseen malliin verrattuna tälle vousituhannelle. Jakkaroista en sano mitään muuta kun sen että ainakin viirussa on jo linearissa pirun hyvät. Tosin ei kait saabissa oo koskaan huonoja jakkaroita ollutkaan. Ensimmäisessä autossani Saab 99 vm84 oli jo yhtä hyvät jakkarat ku monissa nyky kikottimissa.
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
Re: vertailua 9-5viirufarkku vs. vanhemmat versiot
Molemmat löytyy pihasta. Kyllä tuo MY05 Aero on varmasti se paras versio Femmasta, jos puhutaan kokonaisuudesta.
Tuossa vanhemmassa on laadukkaamman oloiset muoviosat sisustassa. Mutta sisustan ilme on vanhahtava verrattuna Viiruun.
Ulkonäkö on makuasia, itse pidän molemmista. Ovat ilmeisesti vielä samalla 290 nocturne värillä.
Tuossa vanhemmassa on laadukkaamman oloiset muoviosat sisustassa. Mutta sisustan ilme on vanhahtava verrattuna Viiruun.
Ulkonäkö on makuasia, itse pidän molemmista. Ovat ilmeisesti vielä samalla 290 nocturne värillä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: vertailua 9-5viirufarkku vs. vanhemmat versiot
Viiru on sisältä komia, mutta tehty halvalla ja niti-nati kuuluu sieltä-täältä.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: vertailua 9-5viirufarkku vs. vanhemmat versiot
Omassa ei kyllä niti nati kuulu oikeestaan mistään. Emännänkin pistin kiertoon ni ei kuulu enää natinaa ees etupenkiltäColtti kirjoitti:Viiru on sisältä komia, mutta tehty halvalla ja niti-nati kuuluu sieltä-täältä.
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
Re: vertailua 9-5viirufarkku vs. vanhemmat versiot
Mitenkäs ajettavuuspuoli? Itelläni ei muista femmoista oo kokemusta kun tosta omasta. Ja täytyy sanoa että on oikeella rengastuksella 225/45/18 erittäin suuntavakaa kulkine. Vertaan nyt edelliseen autooni Renault laguna vm.2005. Siinä oli ohjauksessa häiritsevä kuollut kohta keskialueella. Maantieajossa joutui kokoajan ohjastamaan hieman. Siinä autossa tosin alusta oli erittäin mukavuuspainotteinen. Voi osittain selittää levotonta ajettavuutta. Hyvänä puolena siinä autossa oli se että hidastetöyssyihin ja korotettuihin suojateihin ei tarvinnu hidastaa ollenkaan 50km/h pysty vetämään yli. Alusta sano vaan että hums. Viirulla joutuu ihan oikeesti hidastamaan samoihin paikkoihin muuten tulee etutolpat konepellistä läpi
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
Re: vertailua 9-5viirufarkku vs. vanhemmat versiot
En usko, että ajettavuudessa on juurikaan eroa vuosimallien välillä. Enemmän vaikuttaa onko sportti-alusta vai ei ja alustan osien kunto +tietty rengastus.
Jostain syystä tuo oma Aero tuntuu kankeammalta kuin Viiru. Toki siinä on metrejä yli tuplat mittarissa, mutta molemmissa on periaatteessa samat palikat alustassa.
Jostain syystä tuo oma Aero tuntuu kankeammalta kuin Viiru. Toki siinä on metrejä yli tuplat mittarissa, mutta molemmissa on periaatteessa samat palikat alustassa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: vertailua 9-5viirufarkku vs. vanhemmat versiot
Mites viirujen ruostuminen? Helmojen päät mätänee samalla tavalla kuin vanhemmissakin?
Re: vertailua 9-5viirufarkku vs. vanhemmat versiot
Kyllä tuntuis mätänevän. Omasta toinen puoli korjattu. Samalla korjattiin alkavat ruosteet sisälokareista ja massattiin kunnolla99GLS kirjoitti:Mites viirujen ruostuminen? Helmojen päät mätänee samalla tavalla kuin vanhemmissakin?
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
Re: vertailua 9-5viirufarkku vs. vanhemmat versiot
Kyllä Viirut ruostuu myös. Omaa on pesty käsin ja kunnon paineella ja liukkarilla niin on vielä säästynyt.
Farmarissa takaluukku on myös potentiaalinen kohta.
Farmarissa takaluukku on myös potentiaalinen kohta.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: vertailua 9-5viirufarkku vs. vanhemmat versiot
Viirun omistajia suosittelen kyllä lämpimästi käyttämään takaa sisälokarit irti vaikkei helmat vielä ruosteessa olisikaan. Omassa oli aika reipasta ruostumista havaittavissa siellä muovin alla jo toissakesänä. Tehtaalla ei oo raaskittu sinne massaa laittaa. Joku ohut harmaa pohjamaali tai korisinkki siellä on. Auton pohja näyttäis kyllä olevan hyvin massattu. En tosin tiedä että onko jo tehtaalla massattu vai edellisen omistajan toimesta
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
Re: vertailua 9-5viirufarkku vs. vanhemmat versiot
Conaa komppailen kovasti täältä suunnalta. Viirussa paljonkin nykyaikaisempi näkymä kojetaulun osalta ja ruostespotit aikalailla samat. Vanhempi jämäkämmän oloinen yleisesti, hiljaisempi ajossa sekä laadukkaamman oloinen hieman joka puolelta pois lukien perustekniikka. Näissä oletuksena että normijumpat tehtynä mitkä vaikuttaa käyttäytymiseen. Ulkonäköasioista ei voi kuin kiistellä, mutta molemmissa puolensa varsinkin hieman muokattuna.
Vanhemman mallin -04-05 aeron kun saisi viirun kojetaululla ja härpäkkeillä, mustalla metallivärinä sekä mustilla tuuletetuilla sähkönahkoilla niin olisi lähtökohiltaan kohtuu hävytön kampe.
Vanhemman mallin -04-05 aeron kun saisi viirun kojetaululla ja härpäkkeillä, mustalla metallivärinä sekä mustilla tuuletetuilla sähkönahkoilla niin olisi lähtökohiltaan kohtuu hävytön kampe.
Mb W211 220cdi wagon aut. -07 // Og900 T16 5d -92 // Triumph Rocket 3 -06 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: vertailua 9-5viirufarkku vs. vanhemmat versiot
Ei sinänsä liity näihin autoihin mutta on sääli ettei NG 9-5 farkkua keretty tuomaan suomeen ollenkaan. Kuvia oon nähny autosta ja mielestäni komein SAAB kautta aikojen.
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
Re: vertailua 9-5viirufarkku vs. vanhemmat versiot
Eihän NG9-5 farmaria ehditty edes aloittaa valmistamaan. Noin 30 auton esisarja tehtiin. Ja näistä on muutamia päätynyt kilpiin jälkikäteen, jonka piti olla mahdotonta. Noita myytiin silloin konkurssihuutokaupassa ruotsissa muutamia kappaleita. Samaa mieltä olen farmarin kauneudesta. Olisi kelvannut varmasti monelle saabistille.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: vertailua 9-5viirufarkku vs. vanhemmat versiot
Mistä te ootta löytänyt femmoja jotka ei nitise natise ja rämise jostain kohtaa?
Täytynee olla huonoa tuuria kun omalla kohdalla kaikki kolme joihin olen tehnyt tarkempaa tuttavuutta on pitänyt ärsyttäviä ääniä. Kyllähän nuo siloisella pinnalla ja sopivalla kelillä on melko hiljaisia mutta voi kiesus jos on vähänkin epätaisaisuuksia...
Täytynee olla huonoa tuuria kun omalla kohdalla kaikki kolme joihin olen tehnyt tarkempaa tuttavuutta on pitänyt ärsyttäviä ääniä. Kyllähän nuo siloisella pinnalla ja sopivalla kelillä on melko hiljaisia mutta voi kiesus jos on vähänkin epätaisaisuuksia...
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: vertailua 9-5viirufarkku vs. vanhemmat versiot
Eipä tuo oma Viiru hirveästi ääntele. Ehkä eniten ärsyttää se tyyppihomma eli kuiva nivel ohjainakselissa, mutta en ole jaksanut itse tehdä asialle mitään.
Jotain silikoonia tms kait ihmiset on suihkineet kojelaudan kiinnityksiin, jos kojelauta ääntelee. Taitaa vaan edellyttää hieman purkamista.
Jotain silikoonia tms kait ihmiset on suihkineet kojelaudan kiinnityksiin, jos kojelauta ääntelee. Taitaa vaan edellyttää hieman purkamista.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00