Onko viirussa rattiakselin ja penkin säädöt samat kun vanhemmassa Kaipais vanhemmassa penkkiä vähän alemmas ja rattia lähemmäs/alemmas. Toisaalta 130k on menty noillakin säädöillä Säätykö muistipenkit heti napista vai vasta virta päällä
9-5 kombi -02 2,3 man E85 TD04-15T-06 muutti varaosiksi Etelä- Pohjanmaalle.
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
Mulla on vanhempi -00 farkku sisältä kaikin puolin hiljaisempi kuin uudempi -09 farkku.
Uudemmassa resonoi ja natisee yksi ja toinen paikka epätasaisella alustalla.
Useimmat paikat voi tarkemmin tutkimalla todeta että ne nyt vaan on viirussa paljon huonommin/heikkolaatuisemmin tehtyjä eikä niille juuri mitään voi.
Viirussa on lisäksi yksi toisinaan esiintyvä sivuääni jossakin takapenkin kuskinpuoleisen niskatuen ja/tai sivupilariverhoilun ja/tai turvavyön rullan tienoilla.
En ole sitä sitkeästä yrittämisestä huolimatta saanut paikallistettua/poistettua - ja vaikka tuo pieni resonointi ei tunnu vaimo-kultaa häiritsevän, minua se ärsyttää suunnattomasti.
MY 2009 viirufarkussa hieman pettynyt. Ulkomuoto ja mittaritaulukko ihan OK kuin myös MY 2005 farkkufemmassa. Ajo-ominaisuus sama eli - HYVÄ. Viirussa xsenon-ajovalot ei valaise noin laadukasti jostakin syystä kuin MY 2005 femmassa. Mutta tämä melu viirufemmassa ajon aikana on hirveä. Jos ajat soralla tai seppeliä heitetty jään päälle sitten kivet ropisevat kuin ovi olis auki. Ja tämä kierättys-muovi auton sisustassa ei soveltu " ison edustusauton" tyylin. MY2002 Arc farkkufemmassa orkkispeilit on samanväriset ja muistilla ja toimivat OK mutta MY 2009 peilit on sadenkaariväriset ja jumituvat jatkuvasti. GM insinöörit on onnistunut muokaman hienon pohjoismaan auton halvaksi USA versioksi. Toivon , että MY2005 purkuautosta ovenpahvit ja toiset pehmuste-paneelit on ehkä mittoilta samanlaiset ja pystyn niiden avulla kasaman hiljaisen SAAB in.
Tuo MY98 seedani on kyllä paljon hiljaisempi rengasääniltään kuin tuo MY04 farkku. Johtunee osittain siitä että seedaniin tuli lätkittyä massaa aikanaan pyöräkoteloihin ja pohjaan + vähän bitumia oviin. Takakontista tuntuu farkussa kantautuvan mekkalaa ja aika puhtaasti peltihän siellä pilkottaa kun kurkkaa, joten ei ihme.
Muuten molemmat rämisevät ja nitisevät vähän sieltä ja täältä. Ei edes jaksa enää välittää kun ei koko autoa viitsisi purkaa/kasata.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
I-Vaari kirjoitti:MY 2009 viirufarkussa hieman pettynyt. Ulkomuoto ja mittaritaulukko ihan OK kuin myös MY 2005 farkkufemmassa. Ajo-ominaisuus sama eli - HYVÄ. Viirussa xsenon-ajovalot ei valaise noin laadukasti jostakin syystä kuin MY 2005 femmassa. Mutta tämä melu viirufemmassa ajon aikana on hirveä. Jos ajat soralla tai seppeliä heitetty jään päälle sitten kivet ropisevat kuin ovi olis auki. Ja tämä kierättys-muovi auton sisustassa ei soveltu " ison edustusauton" tyylin. MY2002 Arc farkkufemmassa orkkispeilit on samanväriset ja muistilla ja toimivat OK mutta MY 2009 peilit on sadenkaariväriset ja jumituvat jatkuvasti. GM insinöörit on onnistunut muokaman hienon pohjoismaan auton halvaksi USA versioksi. Toivon , että MY2005 purkuautosta ovenpahvit ja toiset pehmuste-paneelit on ehkä mittoilta samanlaiset ja pystyn niiden avulla kasaman hiljaisen SAAB in.
Korjatkee jos oon väärässä mut eikös kaikki femmat oo tehty GMn alaisuudessa?
Itse voin vaan todeta että viiru on todella huono kaikin puolin verraten vanhaan. Itselläni hirsh vm02 suomi auto ajettu 175th ja työn puolesta noita uudempi olen kolunnut läpi. Viirun valot on aivan syvältä samoin, myös muut koriin lisätyt härpäkkeet. Ajettavuus yms, samaa vanhaa mutta koria ei kyllä voi kehua mätänee tosi nopeasti verraten vanhaan. Luukut ovet aivan surkeita itse vaihtaisin siksi esim, purettuja osia vanhemmista malleista.
Itselläni olleet -06 Aero sedan ja -10 Griffin farkku toimi moitteettomasti ja ilman nitinöitä. kumpikin kyllä vaihtui pois ennen kuin 160tkm oli mittarissa. Jos etsii hiljaista femmaa tien päällä ajaessa se oli -99 mallin Griffin V6, mutta koneen tyhjäkäynti ääni taas ei ole hiljaisemmasta päästä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Kyllä nyt Viirua solvataan. Valot olivat aikaisemmissa paremmat, mutta kyllä Viirun valoilla hyvin pärjäsi (toisin kuin nyt alla olevien bemarien). Natinoitakaan ei hirveästi ollut, _huomattavasti_ enemmän natisee ja kolisee vähän ajettu X1. Ja Viirun kanssa ei tarvinnut pelätä niin paljoa huohotusongelmia kuin '02-mallin. 10 tunnin ajorupeamat menivät hyvin mm. mukavien Aeron penkkien ansiosta.
Todella sääli, ettei noita enää valmisteta ja joutuu ajamaan saksalaisilla romuilla.
Makuasioita, mutta oma silmä ei ole oikein koskaan tottunut tuohon viirun ulkonäköön. Sekä edestä että takaa on rumempi kuin vanhemmat. Varsinkin etuvalot kehyksineen on omituiset. NG 9-5 on jo sitten paremman näköinen etupäästä.
Makuasioita, mutta saahan nuo kromit maalattua vaikka mustaksi, jos häiritsevät silmää. Täällähän ainakin yksi esimerkki oli, miten mustat ripset sopii mainiosti punaiseen Viiruun.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Kerran oli nettiautossa harmaaks läpeensä teipattu viiru Hircsh farkku. Kromit oli muistaakseni hiilikuitukuosiin teipatut. Pirun hyvältä näytti miun silmään.