Uusi Saabisti

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Grazz-O
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2017 05:19

Uusi Saabisti

Viesti Kirjoittaja Grazz-O »

Tuli eilen ostettua elämäni ensimmäinen Saab. Sitä ei vielä tiedä oliko myös viimeinen. Yksi syy ostoon oli se, ettei ole aikaisemmin ollut Saabia. Mutta pari kysymystä tuohon peliin liittyen.

1. Täällä näyttää olevan kaikenlaisia moottorikoodeja niin mikähän tuon 2.3t koneen koodi on?

2. re85:lla ois kiva ajella. Katselin että Tuusulassa softaus maksaisi 200e. Mutta kuulin myös että jotkin Saabi kerholaiset tekee myös sitä? Onko tässä pk-seudulla joku Saabisti kuka tekee tuota softausta? Mitä tuosta lueskeli niin se ilmeisesti alkuun tukkii koneen sisällä olevaa öljysihtiä? Kannattaisiko siis ennen 85:sen käyttöä tehdä pari moottorihuuhtelua? Jos tekee tuohon kohta puoleen öljynvaihton niin samalla huuhtelee sen moottorin jollain litkulla. Sitten ajelee vaikka tyyliin 1000km ja taas uusi huuhtelu? Eiköhän sieltä kaikki moska ole silloin lähtenyt pois.

3. Samalla kuulemma kannattaa tehdä stage1? Joka ilmeisesti on lastutus. Kuinka hyvin tuo 2.3 motti kestää lastutusta ja mites tuo voimansiirto sitä kestää? Tuossa ilmeisesti pitäisi olla n.185hv tehoa vakiona. Itselle se kyllä riittää toistaiseksi. Ei ole nimittäin hetkeen ollut noin tehokasta autoa ja muutoinkaan ei ole vuosiin tullut ajeltua bensa autolla kaikkia ajoja. Mutta jos siihen lastutus nyt samalla projektilla menee niin onko siitä sitten jotain haittaa?

4. Saabin logot on kulunut edestä ja takaa. Mistä siihen kannattaa tilaa uudet logot, mitkä kestäisi pidempään kuin vuoden?

5. Vetokoukkua pitäisi saada tuohon peliin. Itselle ihan sama onko se sitten käytetty tai uusi, kunhan kaikki roippeet tulee mukaan. Mutta jos ottaa käytettyä niin muuttuuko vuosimallin mukaan tuo kiinnitys jotenkin? Eli tuohon sopii vain tietyn vuosimallin koukku? Ilmeisesti ei ole väliä onko koukku sedanista tai farkusta, se sama koukku käy kumpaankin. Ja pitääkö sähkösarja jotenkin ohjelmoida? Onko tuohon saatavilla 13-napaista sähkösarjaa? Jos jollain sattuu koukkua olemaan tiedossa voi ilmoitella :wink:

6. Vetokoukkuun liittyen tuolla pitäisi vetää silloin tällöin asuntovaunua ja traileria. Vaunu nyt ei toistaiseksi paina kuin 1300kg, joten sen pitäisi tulla aika iloisesti perässä. Trailerilla tulee olemaan varmaan usein lähemmäs 1800kg painoa. Kyllä tuon luulisi siitäkin selviävän? Alusta tuntuu hieman löysältä, verrattuna edelliseen peliin mihin oli joka kulmaan juuri uusittu iskarit ja jouset. Onko perään olemassa jotain jäykempiä karavaanarijousia vai pärjääkö noilla vakiojousilla? Ja vaunun vetoon liittyen onko kukaan vetänyt vaunua käyttäen 85 bensaa?

7. Poppikone pitäisi kanssa vaihtaa. Kaipailen bluetoothia ja handsfreetä sen myötä. Mutta voiko tuon poppikoneen vain irroittaa ja korvata jollain toisella, ilman että se vaikuttaa mihinkään auton toimintoihin? Ja onko suositella jotain tiettyä merkkiä millä saisi nuo ratin nappulatkin samalla toimimaan sen uuden soittimen kanssa. Onko nykyiseen soittimeen mahdollista saada joku aux liitäntä? Ohjekirjassa puhuttiin kolmesta eri soitin mallista, mutta mistä sen tietää mikä soitin tuossa itsellä on kun en nähnyt siinä mitään tekstiä mikä kertoisi mikä malli se on. Ilmeisesti tuo cd ja kasettisoitin löytyy niistä kaikista kolmesta. Koska tuota soitinta en saa hetkeen vielä vaihdettua niin miten ihmeessä säädän tuon oletus äänentason hieman korkeammaksi? Nimittäin nyt kun auton käynnistää niin radio on niin hiljaisella, ettei sieltä tahdo kuulla mitään.

8. Onko mahdollista ohjelmoida ovet menemään automaattisesti lukkoon kun lähtee ajamaan? Ilmeisesti tuo takaluukun lukko tekee niin. Ja samalla onko mahdollista ohjelmoida se takaluukun lukko aukeamaan samalla kun muiden ovien lukko aukeaa? Nyt pitää aina erikseen painaa nappia millä se luukku aukeaa ja se on jotenkin typerää.

9. Tuossa pelissä on automaatti-ilmastointi ja se inforuutu tähän automatiikkaan on vähän kadottanut pikseleitä vasemmasta laidasta. Sen huomasin, että kun tänään aamusta meni töihin niin ne pikselit näkyi osittain. Eilen kun sitä koeajoi niin siinä oli vain yksi viiva mikä näky. Kuskin lämpötilasta ei näin ollen ollut mitään tietoa. Ilmeisesti lämpötila vaikuttaa asiaan jotenkin? Saako tuollaisen korjattua jotenkin helpolla vai pitääkö uusia koko säädinsysteemi?

10. Onko Saabisteilla joku oma kauppa mistä noita osia kannattaa ostella ja mistä ne osat saa edukkaasti?

11. Nyt kun on tuollainen hieno Saab niin onko noissa jotain tiettyjä tyyppivikoja, mitkä olisi nyt hyvä katsoa ja onko näihin tyyppivikoihin olemassa jotkin kikkakolmoset millä estetään ettei tyyppivikaa tule? 226tkm tuolla pelillä on mittarissa.
9-5 Wagon 2.3t '05
mkaisla
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Marras 13, 2013 12:22
Paikkakunta: Kuopio

Re: Uusi Saabisti

Viesti Kirjoittaja mkaisla »

Otan osaa :wink:
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
mkaisla
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Marras 13, 2013 12:22
Paikkakunta: Kuopio

Re: Uusi Saabisti

Viesti Kirjoittaja mkaisla »

Jos jotain positiivistä nyt sanon ni noihin kilometreihin on luultavasti jo paljon osaa vaihdettu. Uskoisin että mm. Jakopää kertaalleen rempattu, turbo, jarrut, kaikki puslat alustaan, sytkäkasetti ainakin kertaalleen, moottorin huohotukset, jne jne... jos näitä ei ole vielä tehty ni kohtapuoliin alkaa "mukava" remonttikierre. Nimim. Kokemusta on. Ite ostin 110tkm ajetun muutama vuosi sitten. Nyt on ajettu 170tkm ja kaikki edellämainitut tehty+ muutama muukin juttu.
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
miikka555
"Viggen"
Viestit: 576
Liittynyt: Ma Loka 01, 2012 16:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: Uusi Saabisti

Viesti Kirjoittaja miikka555 »

Fiksummat korjaa, jos jossain menee pieleen...

1. B235E

2. Kerholaiset touhuaa, ostopalstalle ilmoitusta vaan... Etanoli irroittaa karstaa koneesta ja sen irronneen paskan kohde on sitten öljysihti, joten öljypohjan ja sihdin kunnollinen putsaus on kyllä paikallaan heti ensimmäisen e85 tankillisen jälkeen. En lähtisi luottamaan pelkkään huuhteluun..
T7 & Biopower

3. Normaali ehjä kone ja voimansiirto kestää kyllä stage1 tehot hyvin. Toki huoltohistorian tietäminen varmasti auttaa tietämään paremmin, että mitä sisuskalut voisi kestää ja mitä ei..
T7 & Biopower

4. Kiinasta saa siihen alkup. pohjan päälle liimattavia logotarroja, kestosta en lupaa mitään. Kerholaisilla monilla noita myynnissä myös. Merkkitiskiltä saa alkuperäiset pohjineen.
Ebay

5.

6.

7. Riippuu vähän nykyisestä audiotasosta (AS1, AS2 vai AS3). AS1 muistaakseni tunnistettavissa pelkästä cd-soittimesta, eli kasettia ei löydy. Kaksi jälkimmäistä erillisellä vahvistimella, jolloin kytkentä vaatii linjatason lähdöt vahvistimen suuntaan normaalin kaiutin lähdön sijasta (löytyy melkolailla kaikista nykysoittimista).

- Aika plug-and-play vaihtaa.
- Rattinapit vaatii soitin kohtaisen adapterin.
- Haulla löytyy paljon lisää.

Vakiosoittimeen on jotain kikkoja sekä kaupallinen "saab-aux", jolla saa tuon Aux-liitännän.
SaabAux
Muita vaihtoehtoja

Starttiäänenvoimakkuus säädetään
1. Sammuta soitin
2. Paina BAND nappi pohjaan ja pistä soitin päälle
3. Kun näytöllä näkyy "START VOL", säädä voimakkuus haluttuun.
4. Odota 10sek. ja START VOL on tallessa

8. Ovien automaattilukituksen saa asetettua TECH2-työkalulla. Haku kertoo lisää, mikä vehje kyseessä. Näitä löytyy myös harrastajilta ympäri Suomea. Takakontin lukitusta en nyt muista, mutta jos arvata pitäisi niin sitä ei saa pysymään lukitsemattomana.
Tech2 kartalla

9. Pikseli ongelmat yleisiä. Onnistuu joko tee-se-itse korjauksella, haulla lisää tai vaihtamalla ACC-yksikkö. Noita ehjättyjä myy kanssa harrastajat ja ottavat yleensä vanhan vaihdossa.

10. Riippuu osista... ;)
Kauppoja

11.
mkaisla kirjoitti:Otan osaa :wink:
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
isSaab95
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2017 17:38

Re: Uusi Saabisti

Viesti Kirjoittaja isSaab95 »

Terveisiä palstalle, täällä kanssa ehkä tuleva saabilainen.

SAAB 9-5 Wagon 2,3T Vector Sentronic 206 tkm ajettu olisi kiikarissa. Kävin koeajolla ja seuraavat huomiot:

-Auto kiihtyi hyvin ja pysähtyi hyvin. Ainoastaan tyhjäkäynnillä kun nopeasti painaa kaasun pohjaan, moottori epäröi hetken, ennenkuin alkaa nostamaan kierroksia. normi kaasun painalluksella ei epäröi. Normaalia?

-Ajossa kun tuli jäinen kohta tiellä, auton peräpää tuntui vetävän sivulle...Ihan kuin takaveto auto kun painaa kaasua ja toinen rengas olisi mustan jään päällä. Tuntui tosi omituiselta, alla on kuitenkin hyvät talvirenkaat. Normaalia? Emäntä sanoi että jos syytä ei löydy, emme osta. Ihan säikähti sitä!

-Autossa on ruostekukkaa takakaaren takaoven puolella, sekä etuvalojen takana pellissä vähän ruosteen alkua.

-Keulan etusäleikön ja konepellin merkit ovat kadonneet, saako jostain esim mustaa säleikköä ja uutta konepellin merkkiä?

-Koneesta tyhjäkäynnillä ei kuulunut rallatuksia ja kävi erittäin tasaisesti. Pieni tikitys kuului, mutta lienee normaalia?

-Edellinen omistaja EI tiedä jakopäästä, että onko jakoketjua ikinä vaihdettu. Huoltokirjassa on kaikki huollot kyllä (öljynvaihdot, laatikon öljyn vaihdot, jarrupalojen vaihdot jne.), mutta mitään jakopäähän viittaavaa ei ole. Onko huolia/murheita tiedossa? Ja paljonko maksaa töineen jos alkaisi vaihtamaan?

-Vilkkuviiksi on löysä, heiluu kuin löysä...no se. Palauttaa kyllä ja toimii muuten ok, mutta on epämiellyttävän holotna/löysä. Paljonko liene maksaisi uusi viiksi ja kuinka paha nakki olisi vaihtaa?

-Soittimen vaihto, Onko jossain hyvä kuvallista ohjetta ja meneekö normi 2 din, esim android soitin tuohon suoraan?

Hinta 6500 €, onko tuohon kertomukseen nähden hintansa arvoinen?

http://www.heracar.com/vaihtoautot/saab/9-5/100860


Kiitos jo etukäteen :)
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Uusi Saabisti

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Lyhyesti ja ytimekkäästi: varaa kolme-neljä tonnia remontteihin ja hinnottele ostohinta se mielessä. Kaikki ne on enemmän tai vähemmän paskana, oli sitte mittaris 200 tai 400 tkm. Haulla löydät perustelut. Pessimisti ei pety, varsinkaan vanhan Saabin kanssa.

Sitte pikkuvikoihin niin vilkunviiksi purkuosana alkaen 5e ja vaihtoon et saa viittä minuuttia käytettyä, ellei ruuvimeisseli oo tosi hyväs jemmas. 2-DIN menee suoraan kojelautaan paikalleen, mutta alkuperäsen vahvistimen kanssa voi tulla harmaita hiuksia. Toki merisään kyllä kuuntelee.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
automies
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Su Syys 27, 2015 18:04
Paikkakunta: Tuusula

Re: Uusi Saabisti

Viesti Kirjoittaja automies »

Hyvät sielunveljet,

Antakaa nyt vähän positiivisempi kuva uusille Saabisteille!

Kaksi oleellisinta vinkkiä näyttää puuttuvan:
- Mallikohtaisen osion ensimmäisisissä viesteissä on ketju, jossa luetellaan kattava lista tyyppivioista ja niiden korjauksista.
- Haulla löytyy paljon tietoa valtaosaan luetelluista vioista.

Toki ikä alkaa kaikkia Saabeja painaa ja siinä vaiheessa kun kroppa alkaa ruostua kuin vanhalla miehellä, niin vaatii jo harrasteasennetta lähteä sitä korjaamaan. Samoin isommat konerempat teetettynä alkaa maksaa paljon suhteessa auton arvoon. Mutta jos itse tekee ja aikoo autoa pitää, niin saa kyllä hyvän auton rahalleen.

Ja siinä vaiheessa, kun auto alkaa "istua käteen", tiedät olevasi pysyvästi sairastunut Saabisti. Parempaa autoa on vaikea hakea kymmenen vuotta uudemmistakaan.

Jos taas haet autoa, jolla voi apaattisesti ajaa paikasta A paikkaan B mahdollisimman vähillä korjauksilla, osta uusi Kia ja vaihda se kolmen vuoden välein.
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Uusi Saabisti

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

-Peräpään vetelyyn vaikuttaa rikkinäiset puslat, helppo ja kohtuuhintainen remontti.
-Koneen pieni tikitys on normaalia, pelkästään suuttimet tikittää jo hieman. Metalliset "rohina" äänet ovat merkki vaurioista.
-Jos jakopään joutuu vaihtamaan on se käsittääkseni melko kallis remontti. Tarvittavat osat maksaa n.250€ mutta työtä on todella paljon, omaani tein itse ja aikaa meni ehkä n.20h ennen kuin auto taas liikkui.
mkaisla
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Marras 13, 2013 12:22
Paikkakunta: Kuopio

Re: Uusi Saabisti

Viesti Kirjoittaja mkaisla »

kyllähän femma on hyvä auto kaikenkaikkiaan hyvin huollettuna. Ja käytettyä yksilöä ostaessa kannattaa tutkia että mitä korjauksia autoon on jo tehty ja tiedostaa se mitä on vielä tulossa. Kyllähän joka merkissä on omat tyyppivikansa. Välillä kuulee surullisia tarinoita jopa ns. Premium merkeistä ku kaikki on menny perseelleen ja auto on enemmän korjaamolla kun ajossa.
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
TuomasR
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Elo 27, 2014 20:14

Re: Uusi Saabisti

Viesti Kirjoittaja TuomasR »

Tyyppivikoja löydät linkin takaa aika mukavasti http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=94803.
Mulle vaihdettiin autoliikkeen piikkiin 140 tkm ajetusta 9-5:stä turbo, laatikon momenttituki, kampiakselin tiiviste, takapään puslat, sytytyskasetti turbo ja akku. Lisäksi ohjainpylväs vaihdettiin, mutta sitä ei taida olla yo. linkin takana. Autokaupan tekemien korjausten jälkeen olen vaihtanut takajarrupalat ja -levyt sekä öljyjä, mittarissa 180 tkm.
Korjausvelan analysointi kannattaa ja suhteuttaa tarjous siihen. Lisäksi auto pitää koeajaa huolellisesti ja autokaupasta ostettaessa merkitä viat / sovitut korjaukset kauppakirjaan sopivalla muotoilulla. Mun ja autokaupan välisessä kauppakirjassa lukee että "kolinat korjataan", mikä on/oli mun kannalta mukavan väljä muotoilu. Enää, 3 vuoden jälkeen, en tosin ole vedonnut siihen :)
Jos ostat isommasta liikkeestä, kuten Länsiautosta, Vehosta tms. saat kaupan jälkeisen kuluttajasuojan toimimaan paremmin vaikka ostohinta voi olla vähän korkeampi kuin Ranen Kaarasta ostetussa.
Yksityiseltä toki saa parhaalla hinnalla ja itsekin yleensä suosin ostoa yksityiseltä. Suojaa ostoksessa ei ole.

Niin, maksaa ne kaikki. Kaverin 2013 V70 vaihdettiin jarrulevyt ja palat = 1600 € ja vetoakseli vissiin 2K€.
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: Uusi Saabisti

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

JP_Vette kirjoitti:Lyhyesti ja ytimekkäästi: varaa kolme-neljä tonnia remontteihin ja hinnottele ostohinta se mielessä. Kaikki ne on enemmän tai vähemmän paskana, oli sitte mittaris 200 tai 400 tkm. Haulla löydät perustelut. Pessimisti ei pety, varsinkaan vanhan Saabin kanssa.
Touhutonni menee "aina", useasti tuo 3-4 tonnia. :mrgreen: Hehee (250tkm MOT). Niin se vain on............
Mut sitte on hyvä peli pitkän aikaa. :D
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Uusi Saabisti

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Touhutonnista menee jo puolet ku vaihtaa kaikki nesteet ja suodattimet. Sit viä normaalit käytettyjen paskuudet eli akku kyykkää kun halla iskee ja renkaakki yleensä joko sakot tai sit 15v rullatut koppurat niin tonni meni jo. Ehkä se touhutonni pitäs päivittää kahteen :mrgreen:
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Grazz-O
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2017 05:19

Re: Uusi Saabisti

Viesti Kirjoittaja Grazz-O »

Mukana tuli melkoinen nippu kuitteja mitä tuohon on tehty. En muista oliko turboa vaihdettu? Mut ne nyt on kulutuskamaa. Muistaakseni joku magneettiventtiili oli siihen vuosi sitten vaihdettu? Tais lukea myös perän puslien vaihto joskus 4v sisään? Startti ja laturi on kanssa alle 50tkm vaihdettu. Vuoteen 2015 löytyy nippu kuitteja mitä tehty. 2016 vuodelta on pari kuittia, mutta ei itse öljynvaihdosta. Mutta jos tuo mittari lukema paikkaansa pitää niin sillä on tuon vuoden aikana ajettu n.10tkm.

Eikä se uusi auto ole kyllä merkki siitä ettei ole ongelmia. Mulla oli vuosi sitten ihan uusi auto. Kuukauden välein se oli korjaamolla ja lopulta alettiin korjaamaan vikoja mitä oli jo aikaisemmin korjattu. Sitten kun katteli niitä merkkikorjaamon työnjälkeä.. Ei hemmetti. En ikinä itse tekisi sellaisia virityksiä uuteen autoon ja kehtaisi vielä sanoa sen olevan ihan ok. Joten ajan mielummin vanhalla autolla, mitä saa ihan itse fixaa. Tietää ainakin ketä syyttää kun homma kusee.

Huomenna pitäs saada tuo re85 softa moottoriin. Senkin kuulemma pystyy leimaan autoon sanomalla että se on siellä. En vaan tiedä mitä hyötyä siitä leimaamisesta olisi? En vielä uskalla tuolla 85:lla alkaa ajeleen. Teen sen koneen huuhtelun ensin. Sit tankillinen tai pari 85:sta ja vois sen öljypohjan avaa ja putsaa sen sihdin. Ei se niin vaikealle hommalle näyttänyt. Tekee sen nosturilla niin on vähän helpompaa.

Ei tuolla kyllä kovin paha kulutus ole jos ajotietokone yhtään paikkaansa pitää. Kävin pikaiseen Tampesterissa sillä. Motarilla cruise päällä 120 koko matkan ja 8.1 ilmoitti keskikulutukseksi. Sitä ennen oli helsingin keskustassa ajeltu ja siellä ajotietokone sanoi keskikulutukseksi 11.5 ennen kuin lähti kepittään motaria. Mahtaako kulutus yhtään tippua jos stage 1 konffit ajaa koneeseen? Melko helpolla se tällä hetkellä myös otti 210 mittariin kun vähän polkasi. Pitää vaan tasapainottaa renkaat uudelleen. Joku rengas vähän tärisyttää. Veikkaan toista takarengasta, koska ratti ei tärise yhtään. Renkaista lähtee myös melkoinen meteli. Ei ihan premiumia ole kyllä rengasäänien suhteen.
9-5 Wagon 2.3t '05
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Uusi Saabisti

Viesti Kirjoittaja AZP »

JP_Vette kirjoitti:Touhutonnista menee jo puolet ku vaihtaa kaikki nesteet ja suodattimet.:
Ei kyllä ole minun autoistani koskaan löytynyt puolen tonnin edestä nesteitä ja suodattimia 8O
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Grazz-O
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2017 05:19

Re: Uusi Saabisti

Viesti Kirjoittaja Grazz-O »

isSaab95 kirjoitti:Terveisiä palstalle, täällä kanssa ehkä tuleva saabilainen.

SAAB 9-5 Wagon 2,3T Vector Sentronic 206 tkm ajettu olisi kiikarissa.

Hinta 6500 €, onko tuohon kertomukseen nähden hintansa arvoinen?

http://www.heracar.com/vaihtoautot/saab/9-5/100860
Tuo mun peli on aika samanlainen, sillä erotuksella että se on manuaali ja mukana tuli nippu niitä kuitteja kaikenmoisista hommista. Enkä löytänyt mistään ruostetta. Sen hinnaksi tuli n.4000e kun hävitin samalla vanhan auton liikkeeseen. Tuokin liike yritti pyytää siitä yli 6000e, mut se on kyllä ihan liikaa.
9-5 Wagon 2.3t '05
Vastaa Viestiin